Jump to content
IGNORERAD

4 thailändska flygbolag får låga säkerhetsbetyg


MPR Nyheter

Recommended Posts

Fyra thailändska flygbolag har fått dåliga flygsäkerhetsbetyg i en årlig undersökning av världens största flygbolag.
AirlineRatings.com rankade 407 flygbolag med en till sju stjärnor beroende på diverse faktorer som påverkar flygsäkerhet. Qantas utnämndes till världens säkraste flygbolag för tredje året i rad och 147 andra flygbolag kammade hem sju stjärnor. 50 flygbolag fick dock endast tre stjärnor eller färre, och bland dessa fanns inte mindre än fyra thailändska aktörer.
Nok Air fick två stjärnor medan AirAsia Thailand, Bangkok Air och Orient Thai Airlines fick tre. Thai Airways fick å andra sidan fyra stjärnor. Betygen fastslås med flera indikatorer i åtanke, inklusive krascher, plan som hindrats från att lyfta, huruvida flygbolaget är certifierat av den Internationella Flygtransportföreningen (IATA), om det är svartlistat av EU samt huruvida det endast använder sig av rysktillverkade flygplan.

Källa: http://whatsonsukhumvit.com/Thailand-is-home-to-4-of-the-worst-airlines-for-safety/

thai-airlines-safety.thumb.jpg.d6eaad5d2

Link to comment
Dela på andra sajter

Buss, minibuss (van), tåg, båt skall vi inte tala om och nu flyg. Kanske säkrast att stanna hemma och inte ge sig ut på resor, fast å andra sidan sker ju de flesta olyckorna vid hemmet. Livsfarligt att leva verkar det som.  :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag flyger en hel del, men min absolut värsta landning var det Nok Air som var värd för. Blir fortfarande kallsvettig när jag tänker på smällen när vi tog mark. Sedan har jag haft strul med bokning och inställda flyg, så kan jag så reser jag med annat bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Orient Thai Airlines och Nok Air rankas lågt är föga förvånande för någon skom känner till lite om bolagen och personerna bakom dem, men att Bangkok Air och Thai Air Asia rankas så lågt är förvånande, vet inte hur mycket "pull" Tony Fernandez har på det Thailändska dotterbolaget men det kan ju inte vara bar PR utåt för dem.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag flyger en hel del, men min absolut värsta landning var det Nok Air som var värd för. Blir fortfarande kallsvettig när jag tänker på smällen när vi tog mark. Sedan har jag haft strul med bokning och inställda flyg, så kan jag så reser jag med annat bolag.

Jag har också flugit med N.A. en gång aldrig mer, urusel landning.

Link to comment
Dela på andra sajter

och anledning till en "usel" landning kan ju bero på väder och vind

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

och anledning till en "usel" landning kan ju bero på väder och vind

 

Jag är fullt medveten om detta då jag själv innehaft flygcertifikat. Dock bara på en liten tvåsitsig Piper Tomahawk. Lagom roligt när man precis skall landa och landningsbanan plötsligt blivit grön under en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är fullt medveten om detta då jag själv innehaft flygcertifikat. Dock bara på en liten tvåsitsig Piper Tomahawk. Lagom roligt när man precis skall landa och landningsbanan plötsligt blivit grön under en.

Själv flög jag Piper Cherokee 180...........oftast SE-PLL

Bildresultat för piper cherokee 180

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Själv flög jag Piper Cherokee 180...........oftast SE-PLL

 

Nostalgi på "hög" nivå..........oftast SE-ICE

Kan helt plötsligt inte lägga till bilder, vet inte vad som hänt.

tn_screenshot232.thumb.jpg.39f18b45e4b26

rensade cachen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Three airlines set for 'red flag' removal

Three Thai-registered airlines are expected to be re-issued air operator certificates early next year after the International Civil Aviation Organisation's "red flag" over safety concerns.

The three are Thai Airways International, Bangkok Airways and Thai AirAsia.

http://www.bangkokpost.com/news/transport/1117053/three-airlines-set-for-red-flag-removal

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2016‎-‎01‎-‎16 at 11:01, skrev Kenneth4618:

och anledning till en "usel" landning kan ju bero på väder och vind

 

 

Okay. Då har vi lärt oss att inte flyga till Birmingham! Sidvind och världens grop mitt i landningsbanan...

Trodde man försökte göra den helt plana...!?

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev samet:

 

Okay. Då har vi lärt oss att inte flyga till Birmingham! Sidvind och världens grop mitt i landningsbanan...

Trodde man försökte göra den helt plana...!?

Tror snarare det är teleobjektivet som lurar ögat så "gropen" ser värre ut än den är

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...