Jump to content
IGNORERAD

Svenskt kanon-snus i Thailand!!


Oregistrerad

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev leifen:

Thaifruns flyttgods ska vara tullfritt, men det gäller inte visst med 65 åringens ”fickbolag".

Nu tycker jag det det här börjar likna kattskit, tråden handlar om snus inte någon transpotör, jag handlar detta snus varje månad, 5 dosor vilket motsvarar 1 stock svenskt snus, för min smak duger det mer än väl och som jag nämt tidigare snabba leveranser och fraktfritt, har rekomenderat till flertal vänner som är lika nöjda som mej, dock ej till expert snusarna här på forumet av den enkla anledningen att jag inte vill störa P3's buysnus.com annonsör, ni kan väl ta era personliga vendettor någon annan stans.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    50

  • Soengsang

    42

  • Sam sip sam

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev Chan2014:

Nu tycker jag det det här börjar likna kattskit, tråden handlar om snus inte någon transpotör, jag handlar detta snus varje månad, 5 dosor vilket motsvarar 1 stock svenskt snus, för min smak duger det mer än väl och som jag nämt tidigare snabba leveranser och fraktfritt, har rekomenderat till flertal vänner som är lika nöjda som mej, dock ej till expert snusarna här på forumet av den enkla anledningen att jag inte vill störa P3's buysnus.com annonsör, ni kan väl ta era personliga vendettor någon annan stans.

Chan

 

 

Exakt. Ni som gillar riktigt snus, använd er av buysnus.com 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

 

Exakt. Ni som gillar riktigt snus, använd er av buysnus.com 

Ja och risken är ju stor att du förlorar annons intäckter, vidare är det nog bara en tidsfråga att den möjligt försvinner, då tänker jag på juntans idoga arbete så alkhol och tobaks lagstiftning följs.

Chan2014

Ändrades av Chan2014
fel
Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Chan2014:

Nu tycker jag det det här börjar likna kattskit, tråden handlar om snus inte någon transpotör

 

Nu var det transportören själv som började älta igen här i snustråden......

Han tyckte tydligen det var passande?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Chan2014:

Ja och risken är ju stor att du förlorar annons intäckter, vidare är det nog bara en tidsfråga att den möjligt försvinner, då tänker jag på juntans idoga arbete så alkhol och tobaks lagstiftning följs.

Chan2014

Helt omöjligt att jag förlorar intäkter. Detta eftersom det blir exakt noll kronor från buysnus.com 

 

Det är mer ett tips till dem som vill beställa riktigt snus. 

 

För övrigt så vet jag inte hur det thailändska kanonsnuset smakar, men ser personligen heller ingen anledning att prova eftersom bl.a. buysnus.com finns. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

 

Ahhh...vinägerkungen hugger direkt.....

 

Men först bjuda upp och sen inte komma, är inte det lite sorgligt.....en typ 60 årig gubbe som hotar över internet o bjuder på date, och sen inte kommer hahahahaha.

Och sen är frågan om varför han ska svamla om sina transporter i en snustråd, han krisiisaan, uncen, gleggo, legolass o allt han kallar sig för.

Å tänk, jag träffade för några veckor sedan en till som blivit blåst på en transport, suspekta "tullkostnader" etc 555555

 

Jag glömmer aldrig att han blandat in min fru i sina lögner!

 

 

Och jag glömmer aldrig hur du förlöjligade mina sköldpaddor, av den anledningen slutade jag lägga in fågel och djurbilder, märkligt forum det här.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Helt omöjligt att jag förlorar intäkter. Detta eftersom det blir exakt noll kronor från buysnus.com 

 

Det är mer ett tips till dem som vill beställa riktigt snus. 

 

För övrigt så vet jag inte hur det thailändska kanonsnuset smakar, men ser personligen heller ingen anledning att prova eftersom bl.a. buysnus.com finns. 

 

Faktum är att om man klantar till det, tex glömmer en påse snus på flyget....och behöver snabbt så fungerar det nämnda thailändska, ok det smakar lite annorlunda,  konsistensen o hårdheten är bra i blöjorna, och vad gäller smaken vänjer man sig snabbt och är inte så tokig.

Det Thailändska snuset ska verkligen ha en eloge för leveranstiden på 24h, och tom där under.

Men jag föredrar snus från Swedish match, och fungerar perfekt att ta via buysnus.com :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

Helt omöjligt att jag förlorar intäkter. Detta eftersom det blir exakt noll kronor från buysnus.com 

 

Det är mer ett tips till dem som vill beställa riktigt snus. 

 

För övrigt så vet jag inte hur det thailändska kanonsnuset smakar, men ser personligen heller ingen anledning att prova eftersom bl.a. buysnus.com finns. 

Aj fan, du bedriver välgörenhet, det är imponerande, det ska du har all heder för, har full förståelse att detta snus inte duger för en finsnusare som dej.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Chan2014:

Aj fan, du bedriver välgörenhet, det är imponerande, det ska du har all heder för, har full förståelse att detta snus inte duger för en finsnusare som dej.

Chan2014

 

Med tanke på att en mängd människor har ett alldeles gratis tidsfördriv tack vare MPR, så är det väl en viss slags välgörenhet. 

 

Tack för komplimangen.

 

Snuset duger helt säkert åt mig också, men eftersom jag i princip alltid ser till att ha 3-5 stockar på lager, så blir det som det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Chan2014:

Aj fan, du bedriver välgörenhet, det är imponerande, det ska du har all heder för, har full förståelse att detta snus inte duger för en finsnusare som dej.

Chan2014

Fan jag tror dom har lediga rum på number 9 har du kollat

 

MVH FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev FANTASY:

Fan jag tror dom har lediga rum på number 9 har du kollat

 

MVH FANTASY

????Var kommer du ifrån, det där får du nog förklara för en mindre vetande, en som kallar sig Fantasy kommer in och Fantiserar, är du säker på att du har citerat i rätt tråd, är det inte du som som bor nästgårds med P3, helt rätt, han kan behöva allt stöd nu när det stormar på forumet, för övrigt var jag på besök i Surin för ett antal år sedan och tittade på elefanter, ganska Fantastigt.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Chan2014:

????Var kommer du ifrån, det där får du nog förklara för en mindre vetande, en som kallar sig Fantasy kommer in och Fantiserar, är du säker på att du har citerat i rätt tråd, är det inte du som som bor nästgårds med P3, helt rätt, han kan behöva allt stöd nu när det stormar på forumet, för övrigt var jag på besök i Surin för ett antal år sedan och tittade på elefanter, ganska Fantastigt.

Chan2014

Samma ställe som du från rymden, sen tror jag inte att P3 behöver något stöd han klarar sig helt själv vad jag vet, men du kan ju googla på nr 9 o se om du passar in där tror dom suger in dig direkt för all framtid.

 

Ha en bra dag från FANTASYGUBBEN nytt namn nu om du kan läsa

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Chan2014:

han kan behöva allt stöd nu när det stormar på forumet

 

Stormar, det stormar väl för tusan inte på nått forum????

 

Nä, nr 9 är nog da shit för dig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev FANTASY:

Samma ställe som du från rymden, sen tror jag inte att P3 behöver något stöd han klarar sig helt själv vad jag vet, men du kan ju googla på nr 9 o se om du passar in där tror dom suger in dig direkt för all framtid.

 

Ha en bra dag från FANTASYGUBBEN nytt namn nu om du kan läsa

Jag googlar inte av princip, så är det.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Chan2014:

Jag googlar inte av princip, så är det.

Chan2014

Det är därför du aldrig lär dig något prova googel är öppet för dig oxå. Man kan t.o.m. lära sig blanda groggar i rätt storlek vore väl nåt för dig eller ?

 

MVH FANTASYGUBBEN

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå GOOGLE

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte avsluta mitt berättande om min transport, med att rapportera om att allting nu är klart, det gick snabbare än väntat, och jag har redan fått min leverans. Allt sköttes till belåtenhet, och jag är evigt tacksam att man inte lyssnade på dessa korkade typer som bara skriver strunt stundtals.

 

Läste om ett inlägg som talade om att thaifruns import skall vara tullfritt..... Hehehehe secken amatör!!!! Kan tipsa Er som är lite mer seriösa då, tullfritt är personliga effekter, och inte allting det som thai-frun väljer själv att stoppa i sina kartonger. Det finns lagar som bestämmer vad som är personliga effekter, och vad som inte är personliga effekter.

 

Nog om det struntpratet ifrån den vilsne medlemmen. Jag fick som avtalat betala för införtullningen, och en mindre summa för de saker som tullen INTE klassade som personliga effekter, men inget att lipa ihjäl sig för.

 

men allting gick bra och ett stort tack till uncen som skötte detta helt klanderfritt.... Har kontakt med ett flertal människor som skeppat via uncen, och det gjorde att jag utan problem kunde bestämma mig att köra med honom.

 

Nä nu lägger jag ner detta,, har rapporterat färdigt och är nöjd, och det är väl huvudsaken.... Nu börjar mitt nya liv i Thailand och i Khorat-provinsen. Ni får ha det så bra här på forumet, i alla fall de flesta av Er..... De mer sjuka typerna hyser jag ingen större medkänsla för faktiskt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Tänkte avsluta mitt berättande om min transport, med att rapportera om att allting nu är klart, det gick snabbare än väntat, och jag har redan fått min leverans. Allt sköttes till belåtenhet, och jag är evigt tacksam att man inte lyssnade på dessa korkade typer som bara skriver strunt stundtals.

 

Läste om ett inlägg som talade om att thaifruns import skall vara tullfritt..... Hehehehe secken amatör!!!! Kan tipsa Er som är lite mer seriösa då, tullfritt är personliga effekter, och inte allting det som thai-frun väljer själv att stoppa i sina kartonger. Det finns lagar som bestämmer vad som är personliga effekter, och vad som inte är personliga effekter.

 

Nog om det struntpratet ifrån den vilsne medlemmen. Jag fick som avtalat betala för införtullningen, och en mindre summa för de saker som tullen INTE klassade som personliga effekter, men inget att lipa ihjäl sig för.

 

men allting gick bra och ett stort tack till uncen som skötte detta helt klanderfritt.... Har kontakt med ett flertal människor som skeppat via uncen, och det gjorde att jag utan problem kunde bestämma mig att köra med honom.

 

Nä nu lägger jag ner detta,, har rapporterat färdigt och är nöjd, och det är väl huvudsaken.... Nu börjar mitt nya liv i Thailand och i Khorat-provinsen. Ni får ha det så bra här på forumet, i alla fall de flesta av Er..... De mer sjuka typerna hyser jag ingen större medkänsla för faktiskt.....

Dissociativ identitetsstörning kallas din sjukdom Greger!

 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativ_identitetsst%C3%B6rning

 

Och varför svamlar du om dina transporter i din snustråd?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, gubben ger sig inte oavsett en massa nick. Men det är ju inkomster för avbetalningen av ett hus som damen fort tar av gubben när sista pengen är slutförd.

 

FANTASY och Sarne har en annat syn på dessa reko transporter men väljer att ligga lågt och svälja bitterheten och inte ta det på forumet då ”chefen” loggat ut.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Tänkte avsluta mitt berättande om min transport, med att rapportera om att allting nu är klart, det gick snabbare än väntat, och jag har redan fått min leverans. Allt sköttes till belåtenhet, och jag är evigt tacksam att man inte lyssnade på dessa korkade typer som bara skriver strunt stundtals.

 

Läste om ett inlägg som talade om att thaifruns import skall vara tullfritt..... Hehehehe secken amatör!!!! Kan tipsa Er som är lite mer seriösa då, tullfritt är personliga effekter, och inte allting det som thai-frun väljer själv att stoppa i sina kartonger. Det finns lagar som bestämmer vad som är personliga effekter, och vad som inte är personliga effekter.

 

Nog om det struntpratet ifrån den vilsne medlemmen. Jag fick som avtalat betala för införtullningen, och en mindre summa för de saker som tullen INTE klassade som personliga effekter, men inget att lipa ihjäl sig för.

 

men allting gick bra och ett stort tack till uncen som skötte detta helt klanderfritt.... Har kontakt med ett flertal människor som skeppat via uncen, och det gjorde att jag utan problem kunde bestämma mig att köra med honom.

 

Nä nu lägger jag ner detta,, har rapporterat färdigt och är nöjd, och det är väl huvudsaken.... Nu börjar mitt nya liv i Thailand och i Khorat-provinsen. Ni får ha det så bra här på forumet, i alla fall de flesta av Er..... De mer sjuka typerna hyser jag ingen större medkänsla för faktiskt.....

I vår familj har vi en som i stora delar av sitt yrkesverksamma liv importerat produkter från Kina, haft handelsförbindelser med USA. När då frun skulle skicka hit en mängd artiklar så fick vi tipset om billigaste och bästa sättet av han, och det är i stort sett samstämmigt med den information Uncen har givit. De uppgifter han givit om gods till Thailand ser jag som riktiga och det med bakgrund att jag själv sysslat en del med att tulla in och ut gods till Sverige, så den delen finns inget direkt att klaga på. Nej har aldrig träffat eller känner Uncen.

 

Det viktiga är att man faktiskt skriver precis vad som finns i sina lådor, då får man inga obehagliga överraskningar, chansar man så måste man vara bered att betala extra. Men det måste man ju förstå om man trycker i mer saker och kanske inte skriver rätt artiklar i dokumenten...

 

För plötsligt händer det....

Vi fick inga extra kostnader, men nästa en guldstjärna för välskrivet innehållsdokument.:haha:

 

Så försök inte trixa och gör ni det räkna med tänkbara bakslag.


DSCN2595x.thumb.jpg.a8a057178db4be731132

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tekkor:

I vår familj har vi en som i stora delar av sitt yrkesverksamma liv importerat produkter från Kina, haft handelsförbindelser med USA. När då frun skulle skicka hit en mängd artiklar så fick vi tipset om billigaste och bästa sättet av han, och det är i stort sett samstämmigt med den information Uncen har givit. De uppgifter han givit om gods till Thailand ser jag som riktiga och det med bakgrund att jag själv sysslat en del med att tulla in och ut gods till Sverige, så den delen finns inget direkt att klaga på. Nej har aldrig träffat eller känner Uncen.

 

Det viktiga är att man faktiskt skriver precis vad som finns i sina lådor, då får man inga obehagliga överraskningar, chansar man så måste man vara bered att betala extra. Men det måste man ju förstå om man trycker i mer saker och kanske inte skriver rätt artiklar i dokumenten...

 

För plötsligt händer det....

Vi fick inga extra kostnader, men nästa en guldstjärna för välskrivet innehållsdokument.:haha:

 

Så försök inte trixa och gör ni det räkna med tänkbara bakslag.


DSCN2595x.thumb.jpg.a8a057178db4be731132

Har du ingen bild med Thai tull?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev leifen:

FANTASY och Sarne har en annat syn på dessa reko transporter men väljer att ligga lågt och svälja bitterheten och inte ta det på forumet då ”chefen” loggat ut.

Det där var lågt leifen, väldigt lågt. Jag menar, om någon medlem " mellan skål och vägg " oss emellan klagar på en annan medlem så stannar det där. Vill den medlemmen offentliggöra det hela så är det hans sak och inte min. För övrigt så kan ni fortsätta diskutera snus och transporter utan mig.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Det där var lågt leifen, väldigt lågt. Jag menar, om någon medlem " mellan skål och vägg " oss emellan klagar på en annan medlem så stannar det där. Vill den medlemmen offentliggöra det hela så är det hans sak och inte min. För övrigt så kan ni fortsätta diskutera snus och transporter utan mig.

 

Fritz..

Får hålla med pastorn, men efter alla privata hot-mail  och direkta otrevligheter via PM blir man lite hatisk och ur gängorna. Nu har jag bådas muntliga bekännelse i minnet men ska ligga lågt med detaljerna.

 

Så som den stollen har skickat PM med hot och otrevligheter till mig så är det nog bara graven som ger den sista förlåtelsen mellan oss.

Sen dök aldrig uslingen upp då vi skulle reda upp begreppen på avtalad tid.

 

Han har dock inga problem att fortsätta skriva skit om mig och några till på privata bloggar och andra forum.

 

Jag jagar till gasen tar slut :( eller blir utesluten här.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...