Jump to content
IGNORERAD

Svenskt kanon-snus i Thailand!!


Oregistrerad

Recommended Posts

Bästa soengsang eller vad du kallar dej för nu för tiden, efter du inte vill/vågar gå i svaromål i denna fråga och du bevisligen skitit i det blå skåpet ska jag förklara ett och annat för dej ang. det du kallar för "hemma gjort" och "hemma meckat" osv. fan lär dej att hålla i rätt riktning, historien är den med detta företaget som tillhanda håller snus till oss skandinaver i Thailand, ja... det var en svensk herre som startade detta projekt, han avled senare och nu driver hans fru/sambo detta vidare, all heder till denna glada och service minded kvinna, det blir väldigt orätt att du går in och klassar ner något/någon som inte kan försvara sig, en sak ska du ha fullständigt klart för dej, detta är inget "hemma gjort", detta drivs via ett riktigt bolag, att få tillstånd att producera tobak och alkohol i Thailand är en extremt byråkratisk process som är få förunnat, och med myndigheterna flåsande i nacken konstant, ditt inlägg verkar vara mer någon form vendetta till TS, så framledes vänligen håll dej till rätt ämne.

Chan2014

Ähhh du känner bara solidaritet med en kollega.

Visst är det säkert mycket jobb bakom rättigheter o tillstånd, men likförbannat åt helvete för dyrt om man jämför med Sverige, finns ingen anledning att köpa då det är samma eller bättre priser att köpa online från Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    50

  • Soengsang

    42

  • Sam sip sam

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

En kommentar om "hemmagjort": snus är förfärligt enkelt att tillverka, det är inte alls någon svår process. Man kan lätt göra ett snus själv, som är precis lika bra som fabrikstillverkat. Och kostnaden i Thailand kan knappast uppgå till ens 10 bath per dosa (om tobaken kostar 200 bath per kg).

Link to comment
Dela på andra sajter

En kommentar om "hemmagjort": snus är förfärligt enkelt att tillverka, det är inte alls någon svår process. Man kan lätt göra ett snus själv, som är precis lika bra som fabrikstillverkat. Och kostnaden i Thailand kan knappast uppgå till ens 10 bath per dosa (om tobaken kostar 200 bath per kg).

Exakt, och just därför borde inte prisena vara som de är, nått är fel när det är dyrare i Thailand än Sverige.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt, och just därför borde inte prisena vara som de är, nått är fel när det är dyrare i Thailand än Sverige.

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

Mycket möjligt att det är lätt att tillverka, dock olagligt i Thailand utan tillstånd, även olagligt att odla tobak utan tillstånd,och vad är inte lätt att tillverka om man har kunskapen och resurserna, löjlig jämförelse, får inte ihop din kalkyl, jag betalar 1250 bht  för en stock + 10 påsar totalt hem till dörren, ok glömde dom 25 bth kostnad för att betala via Atm, totalt 1275bht, var hittar du samma pris och t.om billigare svenskt snus beställt O/L, exempelvis beställde jag svenskt godis, några påsar Ahlgrens lakrits bilar och några chokladkakor, betalade häftiga mer än 300 sek i frakt, tog  ungefär en vecka att få hem varorna, sen att du tycker att Thailändsk tillverkat snus borde vara billigare är kvalificerat skitsnack, vem tycker inte att allt skulle vara mycket billigare, nu var ju detta ett tips till  medlemmarna på detta forumet utan baktanke från T/S, hävdar fortfarande att ditt sätt är en vendetta mot T/S, väldigt lågt att börja kalla andra för ockrare på ett public forum, konstigt att du inte blivit varnad.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att det är lätt att tillverka, dock olagligt i Thailand utan tillstånd, även olagligt att odla tobak utan tillstånd,och vad är inte lätt att tillverka om man har kunskapen och resurserna, löjlig jämförelse, får inte ihop din kalkyl, jag betalar 1250 bht  för en stock + 10 påsar totalt hem till dörren, ok glömde dom 25 bth kostnad för att betala via Atm, totalt 1275bht, var hittar du samma pris och t.om billigare svenskt snus beställt O/L, exempelvis beställde jag svenskt godis, några påsar Ahlgrens lakrits bilar och några chokladkakor, betalade häftiga mer än 300 sek i frakt, tog  ungefär en vecka att få hem varorna, sen att du tycker att Thailändsk tillverkat snus borde vara billigare är kvalificerat skitsnack, vem tycker inte att allt skulle vara mycket billigare, nu var ju detta ett tips till  medlemmarna på detta forumet utan baktanke från T/S, hävdar fortfarande att ditt sätt är en vendetta mot T/S, väldigt lågt att börja kalla andra för ockrare på ett public forum, konstigt att du inte blivit varnad.

Chan2014

Denna kostar just nu 228,16kr för en stock inkl frakt. Iofs rea men ordinarie pris 280kr inkl frakt.

569b42abbc5f7_Skrmavbild_2016-01-17_kl._

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket möjligt att det är lätt att tillverka, dock olagligt i Thailand utan tillstånd, även olagligt att odla tobak utan tillstånd,och vad är inte lätt att tillverka om man har kunskapen och resurserna, löjlig jämförelse, får inte ihop din kalkyl, jag betalar 1250 bht  för en stock + 10 påsar totalt hem till dörren, ok glömde dom 25 bth kostnad för att betala via Atm, totalt 1275bht, var hittar du samma pris och t.om billigare svenskt snus beställt O/L, exempelvis beställde jag svenskt godis, några påsar Ahlgrens lakrits bilar och några chokladkakor, betalade häftiga mer än 300 sek i frakt, tog  ungefär en vecka att få hem varorna, sen att du tycker att Thailändsk tillverkat snus borde vara billigare är kvalificerat skitsnack, vem tycker inte att allt skulle vara mycket billigare, nu var ju detta ett tips till  medlemmarna på detta forumet utan baktanke från T/S, hävdar fortfarande att ditt sätt är en vendetta mot T/S, väldigt lågt att börja kalla andra för ockrare på ett public forum, konstigt att du inte blivit varnad.

Chan2014

Nja.

Att det är olagligt att förädla tobak för eget bruk har jag svårt att tänka mig.

Ang ocker, så baserar det sig på vad man läst här tidigare från kunder som alitat TS.

Just bla dörför är mitt förtroende inte sp stort för denne.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna kostar just nu 228,16kr för en stock inkl frakt. Iofs rea men ordinarie pris 280kr inkl frakt.

569b42abbc5f7_Skrmavbild_2016-01-17_kl._

Ja det går säkert att hitta något skit snus väldigt billigt om man googlar runt, du påstår alltså att dom fraktar det hem till din dörr i Thailand för det priset, annars har jag sett på buysnus.com runt 40+ $ för en stock riktigt snus, och då ingår inte frakten till min dörr i Thailand, jag avslutar denna löjliga debatten nu och hoppas jag får handla mitt snus var jag tycker är optimalt för min situation och välbefinnande.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.

Att det är olagligt att förädla tobak för eget bruk har jag svårt att tänka mig.

Ang ocker, så baserar det sig på vad man läst här tidigare från kunder som alitat TS.

Just bla dörför är mitt förtroende inte sp stort för denne.

 

 

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

 

 

Det är mycket i det här landet man har svårt att tänka sig, men så är det faktiskt, otroligt men sant, men ska nog mycket till om någon bryr sig.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja.....45gr/60gr, varför köpa "hemma gjort" när man kan köpa riktigt?

Vilket snus använder du själv?

hemmalagat är bäst ,fuskmat kan man vara utan 55555

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det går säkert att hitta något skit snus väldigt billigt om man googlar runt, du påstår alltså att dom fraktar det hem till din dörr i Thailand för det priset, annars har jag sett på buysnus.com runt 40+ $ för en stock riktigt snus, och då ingår inte frakten till min dörr i Thailand, jag avslutar denna löjliga debatten nu och hoppas jag får handla mitt snus var jag tycker är optimalt för min situation och välbefinnande.

Chan2014

OK, så General är skitsnus men Kalle Ankasnus från Issan är riktig snus.... Självklart får du handla var du vill men du frågade ju efter en stock snus under 1275thb och jag visade det.

Link to comment
Dela på andra sajter

hemmalagat är bäst ,fuskmat kan man vara utan 55555

Har aldrig sett dig o rulla cig 555555

Bara färdigrullat skit :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett dig o rulla cig 555555

Bara färdigrullat skit :)

Kan väl förstå att du blir mer pissoff på TS än frågan om snus. Så blir det då man får PM med otrevligheter via PM på ett forum utan moderrering.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig sett dig o rulla cig 555555

Bara färdigrullat skit [emoji4]

Stämmer bra det [emoji3] men många som gör det [emoji3]

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpt snus från https://www.buysnus.com i flera år, brukar beställa tre stockar åt gången. Hamnar på 28-29 kr per dosa för general lös inklusive frakt. Skickas i kuvert om fem dosor åt gången.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då är du tillbaka till att köpa ditt snus i Pak Chong, samma ställe som du sablat ner nu i denna tråd.

uncen...

Såg också något som kanske intresserar herrn i CP

http://expressent.se/top-news/1415/fraktbolag-i-Thailand

För övrigt kommer jag tillsvidare att köpa mitt snus online från Sverige, men trevligt att alternativ finns, hade de bara sänkt priset så hade de vart ett alternativ.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Värdelösa länkar, man måste ju logga in på fb.  :wacko:

Varför måste du det, ingen har väl sagt att du ska dela nått där??

Screenshot_2016-01-19-09-16-00.thumb.png

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...