Jump to content
IGNORERAD

Svenskt kanon-snus i Thailand!!


Oregistrerad

Recommended Posts

30 minuter sedan, skrev leifen:

Har du ingen bild med Thai tull?

Nä men skulle vilja ha, säljer du?

 

Allvarligt så för och slippa obehag så följer vi reglerna så långt det går.

Är vi osäkra så frågar vi, te.x mat till Sverige där är det värre med att hitta fakta.

Har varit i kontakt med jordbruksverket eller vad det nu var, fick tag på den som visste mest,

den personen hänvisa till en mängd muntliga länkar istället för att bara berätta svaret...

Att jag ringde var för att jag inte hitta info och ville göra rätt. Så skulle nu frun eller jag fastna

med nån matgrej så får jag förklara och ge dem nr till denna kunniga men tystlåtna tjänsteman(kvinna).

 

Edit: Snälla, vill ni bråka så kan man starta en backstabbingtråd. Där kan man tjata livet ur varandra och de som är intresserade kan läsa. Är så många trådar som är intressanta men som man slutar följa för att personliga bråk vandrar som nomader på forat... Så snälla be P3 om en speciell opublik tråd för backstabbing, ps glöm inte att bjuda in motparten till den ni bråkar med.

 

Nu åter till transport och snus.

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 281
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Chan2014

    50

  • Soengsang

    42

  • Sam sip sam

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Tekkor:

Nä men skulle vilja ha, säljer du?

 

Allvarligt så för och slippa obehag så följer vi reglerna så långt det går.

Är vi osäkra så frågar vi, te.x mat till Sverige där är det värre med att hitta fakta.

Har varit i kontakt med jordbruksverket eller vad det nu var, fick tag på den som visste mest,

den personen hänvisa till en mängd muntliga länkar istället för att bara berätta svaret...

Att jag ringde var för att jag inte hitta info och ville göra rätt. Så skulle nu frun eller jag fastna

med nån matgrej så får jag förklara och ge dem nr till denna kunniga men tystlåtna tjänsteman(kvinna).

Tror det är annars med export mot Asien där hela systemet är korrupt och det går ut på att mjölka kunden till max.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev leifen:

Tror det är annars med export mot Asien där hela systemet är korrupt och det går ut på att mjölka kunden till max.

Det där var otrevligt sagt om en hel myndighet, skall vi vara ordentliga så krävs allt källa på det.

Sen att det finns personal som är korrupt är inget man tvivlar på, men det gäller väl i olika grader över hela jorden.

Men förstår att just du är arg som blivit personligt drabbas, aldrig roligt att bli utsatt för vad som.

 

Försök att lära av det hela för att undvika det som fela (det som tullen slog ner på) nästa gång.

Efter det så det absolut bästa är att skriva av sig... Men inte posta utan kasta det i papperskorgen och släppa det.

För det finns inget som kan rätta till det, och så länge du håller fast i det så länge mår bara du dåligt av de negativa känslorna...

 

När du väl skiter i det, då börjar du må bra.

Fick ett fordon utsatt av ligister som roa sig, dyrt tråkigt.

Men så fort jag kunde släppa det och tänka att "synd att de valde min bil som leksak"

och rycka på axlarna. Efter det så känns det okey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu är ju detta en snustråd....................................men jag lägger in denna länk ändå

http://www.customs.go.th/wps/wcm/connect/custen/individuals/importing+used+or+secondhand+household+effects+/importingusedsecondhandhouseholdeffects+

Men tullen garderar sig mot allt

Varning.JPG.edec4dbd69b4b9f18b5ead4cf6e4

 

Den kanske kan flyttas till den tråd där den hör hemma

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2016-03-16 at 23:33, skrev Tekkor:

Det där var otrevligt sagt om en hel myndighet, skall vi vara ordentliga så krävs allt källa på det.

Sen att det finns personal som är korrupt är inget man tvivlar på, men det gäller väl i olika grader över hela jorden.

Men förstår att just du är arg som blivit personligt drabbas, aldrig roligt att bli utsatt för vad som.

 

Försök att lära av det hela för att undvika det som fela (det som tullen slog ner på) nästa gång.

Efter det så det absolut bästa är att skriva av sig... Men inte posta utan kasta det i papperskorgen och släppa det.

För det finns inget som kan rätta till det, och så länge du håller fast i det så länge mår bara du dåligt av de negativa känslorna...

 

När du väl skiter i det, då börjar du må bra.

Fick ett fordon utsatt av ligister som roa sig, dyrt tråkigt.

Men så fort jag kunde släppa det och tänka att "synd att de valde min bil som leksak"

och rycka på axlarna. Efter det så känns det okey.

TEKKOR, du verkar vara en välmenande kille, vilket helt klart denne killen LEIFEN som han kallar sig INTE är. Du har missförstått honom, han har inte drabbats av någonting alls, utan det är bara en "internet-hatare" som jagar folk och är allmänt otrevlig på gränsen till tokig tycker jag mig märka.

 

Har mer noggrant följt honom och hans kamrat Soengsang, de båda gick ju in för att fullständigt ta all heder och ära av Uncen. Alla grundlösa beskyllningar fick skrivas och ingenting knappt alls modererades bort av forumägaren... Som då sätter nivån på forumet.

 

Jag hade intresse av att följa detta, då jag gick emot dessa 2 typer, trots deras lögner, och bokade min last, fick den skeppad, och också levererad i ett 100% proffsigt mane´r..

 

Så i detta fallet TEKKOR.. Denne kille LEIFEN har inte råkat ut för något alls vad det gäller transporter, han är bara en 3 månaders kille som bor fast hemma i Sverige, och åker ner då och då... Vad hans agenda är, inte en susning, men sjukdom har väl varken agenda eller insikt,,, bara avsikt tror jag...

 

Soengsang lipar om sinj nuvarande fru, och hur fula folk är som berättar om hans förflutna.. Men jag själv läste vid minst 4 tillfällen när denna typ Soengsang KRÄVDE att uncen skulle publicera vad han hade hört om honom själv ifrån Koh Samui...

 

Efter drygt 3 veckors tystnad så gick till slut Uncen med på att publicera det då, och han skrev tydligt och klart att han inte ville bli attackerad, ty Soengsang själv hade ju krävt denna publicering. Mycket konstig kille (gubbe) denne Soengsang. DÅ ger sig återigen på uncen och anklagar honom fört alla rykten som han själv av är upphovet till.... Man skapar själv sitt rykte...

 

Tack för mig..... Snuset hoppas jag smakar gott....

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
49 minuter sedan, skrev krisiisaan:

TEKKOR, du verkar vara en välmenande kille, vilket helt klart denne killen LEIFEN som han kallar sig INTE är. Du har missförstått honom, han har inte drabbats av någonting alls, utan det är bara en "internet-hatare" som jagar folk och är allmänt otrevlig på gränsen till tokig tycker jag mig märka.

 

Har mer noggrant följt honom och hans kamrat Soengsang, de båda gick ju in för att fullständigt ta all heder och ära av Uncen. Alla grundlösa beskyllningar fick skrivas och ingenting knappt alls modererades bort av forumägaren... Som då sätter nivån på forumet.

 

Jag hade intresse av att följa detta, då jag gick emot dessa 2 typer, trots deras lögner, och bokade min last, fick den skeppad, och också levererad i ett 100% proffsigt mane´r..

 

Så i detta fallet TEKKOR.. Denne kille LEIFEN har inte råkat ut för något alls vad det gäller transporter, han är bara en 3 månaders kille som bor fast hemma i Sverige, och åker ner då och då... Vad hans agenda är, inte en susning, men sjukdom har väl varken agenda eller insikt,,, bara avsikt tror jag...

 

Soengsang lipar om sinj nuvarande fru, och hur fula folk är som berättar om hans förflutna.. Men jag själv läste vid minst 4 tillfällen när denna typ Soengsang KRÄVDE att uncen skulle publicera vad han hade hört om honom själv ifrån Koh Samui...

 

Efter drygt 3 veckors tystnad så gick till slut Uncen med på att publicera det då, och han skrev tydligt och klart att han inte ville bli attackerad, ty Soengsang själv hade ju krävt denna publicering. Mycket konstig kille (gubbe) denne Soengsang. DÅ ger sig återigen på uncen och anklagar honom fört alla rykten som han själv av är upphovet till.... Man skapar själv sitt rykte...

 

Tack för mig..... Snuset hoppas jag smakar gott....

Vem är då denne Glegolo som gör sig ovän med allt och allo på en massa olika forum.  

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Vem är då denne Glegolo som gör sig ovän med allt och allo på en massa olika forum.  

Efter att ha läst alla inlägg av dessa två Soengsang och leifen så undrar åtminstone mera jag själv vem sjutton är dessa två då? Vad är deras agenda, vad vill dom?

 

Jag har läst ALLA deras inlägg och det är endast hela tiden galla och sura utstötningar inget roligt alls utan enbart är ute efter att vara taskiga, du kanske skulle passa dig, nu när dom jagat bort uncen, så är det kanske din tur nästa gång..... Sådana människor slutar aldrig, kan inte sluta det ligger inte i deras natur...

 

Läste också att forums-ägaren P3 skrev in sin åsikt om fraktbolaget som jag valde, och valde med framgång! Ganska lustigt egentligen trots en rapport om framgång, så känner han det som oseriöst. Secket sketprat egentligen...

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev krisiisaan:

Efter att ha läst alla inlägg av dessa två Soengsang och leifen så undrar åtminstone mera jag själv vem sjutton är dessa två då? Vad är deras agenda, vad vill dom?

 

Jag har läst ALLA deras inlägg och det är endast hela tiden galla och sura utstötningar inget roligt alls utan enbart är ute efter att vara taskiga, du kanske skulle passa dig, nu när dom jagat bort uncen, så är det kanske din tur nästa gång..... Sådana människor slutar aldrig, kan inte sluta det ligger inte i deras natur...

 

Läste också att forums-ägaren P3 skrev in sin åsikt om fraktbolaget som jag valde, och valde med framgång! Ganska lustigt egentligen trots en rapport om framgång, så känner han det som oseriöst. Secket sketprat egentligen...

 

Om du nu läst alla deras inlägg så måste du både ha sett bilder av dem båda och läst en del om deras liv och var de bor, är det mer du undrar över så kan du säkert skicka PM och fråga.

 

Skickat från min Knut-Ester 555 via knäskålarna

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
55 minuter sedan, skrev krisiisaan:

 

 

Läste också att forums-ägaren P3 skrev in sin åsikt om fraktbolaget som jag valde, och valde med framgång! Ganska lustigt egentligen trots en rapport om framgång, så känner han det som oseriöst. Secket sketprat egentligen...

Kanske inte så konstigt när han ser var dina inlägg är skickade från och din retorik när du skriver är väldigt likt uncens:haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det var nog fan det roligaste jag läst på detta forum. En som skriver ut sig kommer tillbaka och låtsas som han är kund till han som skrev ut sig.

Ingen tror att det är någon annan, men man får ge honom att han är envis. Hur som helst, underhållning på hög nivå, i vart fall om man inte

har anlitat honom. :39:

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fredman:

Det var nog fan det roligaste jag läst på detta forum. En som skriver ut sig kommer tillbaka och låtsas som han är kund till han som skrev ut sig.

Ingen tror att det är någon annan, men man får ge honom att han är envis. Hur som helst, underhållning på hög nivå, i vart fall om man inte

har anlitat honom. :39:

Snart dyker väl " Berith " upp som BTT:s försvarare angående träffen i Naklua som inte blev av. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev krisiisaan:

Efter att ha läst alla inlägg av dessa två Soengsang och leifen så undrar åtminstone mera jag själv vem sjutton är dessa två då? Vad är deras agenda, vad vill dom?

 

Jag har läst ALLA deras inlägg och det är endast hela tiden galla och sura utstötningar inget roligt alls utan enbart är ute efter att vara taskiga, du kanske skulle passa dig, nu när dom jagat bort uncen, så är det kanske din tur nästa gång..... Sådana människor slutar aldrig, kan inte sluta det ligger inte i deras natur...

 

Läste också att forums-ägaren P3 skrev in sin åsikt om fraktbolaget som jag valde, och valde med framgång! Ganska lustigt egentligen trots en rapport om framgång, så känner han det som oseriöst. Secket sketprat egentligen...

 

Menar att det ser lite skumt ut eftersom det är svårt att hitta någon information överhuvudtaget på nätet om företaget. 

 

Inga riktiga mail, inga telefonnummer. 

Hemsida? 

 

Bara lite udda, tycker jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Menar att det ser lite skumt ut eftersom det är svårt att hitta någon information överhuvudtaget på nätet om företaget. 

 

Inga riktiga mail, inga telefonnummer. 

Hemsida? 

 

Bara lite udda, tycker jag. 

LITE udda?? Skulle aldrig göra affärer med ett s.k företag som har en hotmail adress,ingen hemsida. Endast info på FB.

Men det är min personliga åsikt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får ni fan i mej lägga av, många inlägg i denna tråden är ren ärekränkning och häxjakt, om ni inte redan visste det är det en allvarlig förselse i Thailand, han kan t.ex driva det genom sin fru, ni åker på det så det stänker om det, jag tar inte ställning till någons favör men det här måste vara tidernas lågvatten märken, och till dej P3, hade jag varit i dina kläder skulle jag nog hålla en mer neutral ton, gång efter annan visar du din arrogans och den lilla ryggdunkar svären som matar dej varar nog inte för evigt.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Chan2014:

Nu får ni fan i mej lägga av, många inlägg i denna tråden är ren ärekränkning och häxjakt, om ni inte redan visste det är det en allvarlig förselse i Thailand, han kan t.ex driva det genom sin fru, ni åker på det så det stänker om det, jag tar inte ställning till någons favör men det här måste vara tidernas lågvatten märken, och till dej P3, hade jag varit i dina kläder skulle jag nog hålla en mer neutral ton, gång efter annan visar du din arrogans och den lilla ryggdunkar svären som matar dej varar nog inte för evigt.

Chan2014

Där har du en poäng, han kan driva företaget genom sin fru. Men nu gör han inte det. Varför??????

 

Oregistrerad firma när du har lösningen. Hjälp din vän på traven...

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev leifen:

Där har du en poäng, han kan driva företaget genom sin fru. Men nu gör han inte det. Varför??????

 

Oregistrerad firma när du har lösningen. Hjälp din vän på traven...

Och va fan menar du med det, jag känner inte personen, har varit i telefon kontakt vid två tillfälle i tjänstens vägnar, har fått ett proffsigt bemötade, har ingen forum statistik liknande du tydligen besitter, var bara ett gott råd i all välmening, man blir förundrad, du har komplett missuppfattat mitt inlägg men tar det dock till dej, hade jag varit denna uncen hade jag gått vidare men får hoppas att han inte gör för allas bästa, man blir förundrad av allt detta hat och aggresioner, hetsa i lagom mängd är inget fel men det här har gått förlångt.

Om du tänker till lite så kanske du fattar vart det barkar hän t.ex varför har en sådan helylles grabb som Drivern slutat vara aktiv på forumet?ett av många exempel.

Chan2014

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fredman:

Det var nog fan det roligaste jag läst på detta forum. En som skriver ut sig kommer tillbaka och låtsas som han är kund till han som skrev ut sig.

Ingen tror att det är någon annan, men man får ge honom att han är envis. Hur som helst, underhållning på hög nivå, i vart fall om man inte

har anlitat honom. :39:

 

2 timmar sedan, skrev thomas001:

LITE udda?? Skulle aldrig göra affärer med ett s.k företag som har en hotmail adress,ingen hemsida. Endast info på FB.

Men det är min personliga åsikt.

 

 

 

Detta är ju så patetiskt, när man tror en människa inte kan sjunka lägra, så nog fan lyckas han hitta en väg o göra bort sig mer, skapar ännu ett nick o skriver om sig själv i tredje person 55555....jag har fan inte skrattat så mycket på mpr sen nått av april-skämten o knasens superlim.

Bra jobbat Greger!

 

O C2104, du har ju ändå framstått som rätt seriös o kunnig, men i din iver att försvara han med alla namnen men utan fraktbolag så gör du bort dig.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Scandinaviancorner:

Finns det ingen bild på mannen med tre namn!!!

 

Leta

http://www.glegolo.com/

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chan2014:

Nu får ni fan i mej lägga av, många inlägg i denna tråden är ren ärekränkning och häxjakt, om ni inte redan visste det är det en allvarlig förselse i Thailand, han kan t.ex driva det genom sin fru, ni åker på det så det stänker om det, jag tar inte ställning till någons favör men det här måste vara tidernas lågvatten märken, och till dej P3, hade jag varit i dina kläder skulle jag nog hålla en mer neutral ton, gång efter annan visar du din arrogans och den lilla ryggdunkar svären som matar dej varar nog inte för evigt.

Chan2014

Hahaha ärekränkning, han har nog många år på Bkk Hilton ackumulerade i sin blogg med tanke på nedvärderande retorik o synsätt på Thailand och dess folk.

För den delen har det ju inte skrivit några lögner om krisiisaan, han har ju uppenbarligen lurat massor med folk på "tullavgifter" etc etc. Vet inte om du missade när L200 drog ner byxorna på han där en kund fått "oväntade tullavgifter" före godset anlänt Thailand, det var bara halvvägs 555555555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Soengsang:

 

 

Detta är ju så patetiskt, när man tror en människa inte kan sjunka lägra, så nog fan lyckas han hitta en väg o göra bort sig mer, skapar ännu ett nick o skriver om sig själv i tredje person 55555....jag har fan inte skrattat så mycket på mpr sen nått av april-skämten o knasens superlim.

Bra jobbat Greger!

 

O C2104, du har ju ändå framstått som rätt seriös o kunnig, men i din iver att försvara han med alla namnen men utan fraktbolag så gör du bort dig.

Försvar ingen, tycker bara att det har gått för långt så även forumet, titta på dej själv, beter dej själv som den värsta klimakterihäxa på senare tid.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahaha ärekränkning, han har nog många år på Bkk Hilton ackumulerade i sin blogg med tanke på nedvärderande retorik o synsätt på Thailand och dess folk.

För den delen har det ju inte skrivit några lögner om krisiisaan, han har ju uppenbarligen lurat massor med folk på "tullavgifter" etc etc. Vet inte om du missade när L200 drog ner byxorna på han där en kund fått "oväntade tullavgifter" före godset anlänt Thailand, det var bara halvvägs 555555555

Andra hands info är tämligen värdelöst från L200 sida, ungefär jag känner en som.......osv. precis som alla skriver, sånt går väl inte bedömma, nej för fan kom med ett skarpt fall istället med riktig fakta så kan vi bedömma vad som är rätt eller fel.

Chan2014

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev Chan2014:

Försvar ingen, tycker bara att det har gått för långt så även forumet, titta på dej själv, beter dej själv som den värsta klimakterihäxa på senare tid.

Chan2014

 

Han blandade in min fru i sina lögner, det glömmer jag inte i första taget......typ som du inte glömmer det om dina turtles, vilka jag är ledsen att jag förnedrade.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...