Jump to content
IGNORERAD

Köra till Malaysia


Horst

Recommended Posts

Har någon av er kört från Thailand över till Malaysia? Någon påstod att man måste byta nummerskyltarna och att det bara är tillåtet med vissa typer av tonade rutor? Dessutom måste man sannolikt uppgradera försäkringen. Någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har någon av er kört från Thailand över till Malaysia? Någon påstod att man måste byta nummerskyltarna och att det bara är tillåtet med vissa typer av tonade rutor? Dessutom måste man sannolikt uppgradera försäkringen. Någon som vet?

Du måste få ett reg nr. med "vanliga" bokstäver. Det numret klistrar man på bilen (kofångaren brukar gå bra)

Jag skaffade detta i Songhkla men vet inte om det går att göra på andra ställen i landet.

Tonade rutor var det ingen som sa något om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reg nr med romerska bokstäver, tilläggs försäkring kan bägge inhandlas vid gränsen.

Ta med den blå boken.

Angående tonade rutor.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, va bra att man kan fixa allt vid gränsen.

Parantes: Undrar just hur de översätter bokstäverna? Det finns 4 sortes S: ส ษ ซ ศ. Och hur översätter man ต och อ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, va bra att man kan fixa allt vid gränsen.

Parantes: Undrar just hur de översätter bokstäverna? Det finns 4 sortes S: ส ษ ซ ศ. Och hur översätter man ต och อ?

 

Alla s får bli s antar jag.

ต​ skulle jag få till T

อ​ = O

Inget blir perfekt, man får gilla läget.

Hur dom gör vet jag dock inget om.

44 konsonanter och 32 vokaler.

Nu vet jag inte exakt på reg plåtar men nog bara konsonanter på dom kanske.

För många i vilket fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga Tomas Bodström. Han försvarade svennen som ställdes inför rätta i Sverige för att ev knivdödat nån.

Han hängde upp sig som tusan på att det inte vara samma vittne utan nån ny som kom med samma story hela tiden. Enligt Åklagaren var problemet att namnet på Thailändarna hela tiden blev transkriberat på olika sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...