Jump to content
IGNORERAD

Finnair enkel?


Budthai

Recommended Posts

Tjena! Tänkte boka mig en enkel med avgång mellan 29e jan-2a feb. Har hittat lite finnair för runt 2500 med 15h resa vilket känns som ett skit bra pris.

 

Men min fråga då! Jag kommer ihåg för ett par årsen att finnair kunde krångla om man hade enkel biljett och helt enkelt inte släppa på en om man inte boka en ut ur Thailand.

Om så fortf. är fallet, duger det att ha en biljett bokad till Ho Chi Minh tex? Ska nämligen en sväng ditt i februari och möta upp ett par vänner några dagar.

 

Mvh

Bud

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde ju fungera, har åxå läst nånstans att Finnarna kollar extra på visum osv. Men det viktiga är ju inte att du har en retur till Sverige utan att du kan visa att du kan lämna landet innan visum/visa exemption går ut. Sen skiter dom i vart du tar vägen. Är bara utresan inom 29 dygn (om du kör utan visum) så skall dom inte kunna klaga.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Borde ju fungera, har åxå läst nånstans att Finnarna kollar extra på visum osv. Men det viktiga är ju inte att du har en retur till Sverige utan att du kan visa att du kan lämna landet innan visum/visa exemption går ut. Sen skiter dom i vart du tar vägen. Är bara utresan inom 29 dygn (om du kör utan visum) så skall dom inte kunna klaga.

Ok, då bokar jag den biljetten nu oxå. Fanns för endast 550kr ToR!

 

Tänkte att jag slår 2 flugor i en smäll genom att åka till Vietnam 1v. Får ju även då 15 dagar till att spendera i Bangkok :D

 

Tack för svaret.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl inte bara flygbolaget som kollar, utan även Immi i bkk. Tror inte man blir insläppt med en enkelbiljett utan visa, men om ts har en bokad biljett ut ur Thailand så går det ju bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aldrig blivit kollad på utresebiljett på suvvan.. Men vid incheck i Sverige. Men det är ju bara jag det, andra kanske dom kollar hårdare. Jag är ju så söt ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl inte bara flygbolaget som kollar, utan även Immi i bkk. Tror inte man blir insläppt med en enkelbiljett utan visa, men om ts har en bokad biljett ut ur Thailand så går det ju bra.

Immi på Bangkok airport har väl inte kollat sen pappersbiljetterna försvann?

Jag har då inte visat upp returbiljett där sedan hedenhös och inga problem haft att glida in med enkelbiljetter.

Har du andra erfarenheter? De kan ha blivit noggrannare efter Bangkok bombningarna och sånt. Men massor har av polare har kört enkel nu i högsäsongen. Man vill ju fasen inte fastna där i ingenmansland utan kanske internet eller nåt....

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...