Jump to content
IGNORERAD

Dash cam


Horst

Recommended Posts

Så bestämde jag mig till sist, det blev Transcend Drivepro 200.

Fördelarna med denna är att den inte har batteri utan istället en kondensator. Dessutom 160 graders bildvinkel. Klockren bild! Jag inser att man borde ha en kamera bak också, ev köper jag en likadan till. Pris 4400baht.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så bestämde jag mig till sist, det blev Transcend Drivepro 200.

Fördelarna med denna är att den inte har batteri utan istället en kondensator. Dessutom 160 graders bildvinkel. Klockren bild! Jag inser att man borde ha en kamera bak också, ev köper jag en likadan till. Pris 4400baht.

 

 

Av vilken anledning tycker du det är bättre med kondensator?

160gr bör man ha, hade snävare på min gamla men bytte i våras till 160gr, och har satt den gamla i bakrutan.

Skickat från min SM-T710 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vilken anledning tycker du det är bättre med kondensator?

160gr bör man ha, hade snävare på min gamla men bytte i våras till 160gr, och har satt den gamla i bakrutan.

 

Skickat från min SM-T710 via Tapatalk

 

 

Batteri tar slut förr eller senare och måste bytas ut, det gör ju inte kondensatorn. Av den senare anledningen får man 2 års garanti på denna modell, medan Drivepro 100 och 220 bara har 1 års garanti. Kondensator tål väre bättre än batteri, en del påstår till och med att batteri kan explodera av värmen, men det är nog extremt ovanligt

Vilken sort är det du har?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...