Jump to content
IGNORERAD

Thailand Tropikerna?


hasseryd

Recommended Posts

JÄVLAR VA JAG FRYYYYSER.

17 sketna grader bara och lite bakis, men det går väl över, värre är att sakna element i kylan!

Appropå ingenting, kvinnor behöver både ömhet o värme, släng dom i elementet så blir dom både ömma o varma!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    10

  • Baa

    9

  • uptoyou

    9

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

JÄVLAR VA JAG FRYYYYSER.

17 sketna grader bara och lite bakis, men det går väl över, värre är att sakna element i kylan!

Appropå ingenting, kvinnor behöver både ömhet o värme, släng dom i elementet så blir dom både ömma o varma!

Ta på dig en t-shirt det hjälper o gå inte omkring i blöta badbyxor. :big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

JÄVLAR VA JAG FRYYYYSER.

17 sketna grader bara och lite bakis, men det går väl över, värre är att sakna element i kylan!

Appropå ingenting, kvinnor behöver både ömhet o värme, släng dom i elementet så blir dom både ömma o varma!

Såg på nyheterna i går att det skulle bli ordentligt kallt, gällde kanske inte CM. Varmaste morgonen hittils i år, 20 grader vid halv fem snåret och 28 just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket är tropikerna,har varit där många gånger i dec, jan, feb, har aldrig varit med om kallare än 22 vad jag minns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket är tropikerna,har varit där många gånger i dec, jan, feb, har aldrig varit med om kallare än 22 vad jag minns.

Är väl som i Penang som jag nyss kommit ifrån, behagliga 25 grader på kvällarna och toppar mellan 32-34 grader på eftermiddagen. Fuktighet så man är genomblöt efter 1 km promenad och torka kläder tar en evighet.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men så är det ju i tropikerna .

Håller med om fuktigheten, vi brukar ofta vara i BKK regionen och Norra thai för att avsluta i Phuket och då känns det att det är ett annat klimat där.

Får byta några t shirter extra dom första dagarna.

Hur tyckte du det var i Georgetown då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men så är det ju i tropikerna .

Håller med om fuktigheten, vi brukar ofta vara i BKK regionen och Norra thai för att avsluta i Phuket och då känns det att det är ett annat klimat där.

Får byta några t shirter extra dom första dagarna.

Hur tyckte du det var i Georgetown då?

Jag gillade Georgetown väldigt mycket rent, välorganiserat med bra billig lokaltrafik. Inga hundar på gatorna, bra luft och nästan alla kan hyfsad engelska.
Det syns också att det är ett engelskt stuk på nästan allt, vackra byggnader och staden är faktiskt på FNs världsarvslista.

Detta ställe rekommenderas för visarun och semestrar.

Dåligt drag på barer, pubar och discon. Kineser är den stora gruppen besökare men också mer självständiga än de flockar man ser i Thailand och kan lite engelska.

Maten här slår alla länder tror jag, så jävla gott

china, muslim, india och western på samma tallrik. Aroy mak mak.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Penang är fint,Jag o dottern var där för ett antal år sedan på en 2 veckors resa från Sverige .Till o med frugan tyckte det var fint när hon var med en gång,vi bodde uppe vid bathu ferringhi stranden bägge gångerna men nästa gång blir det nog inne i Georgetown.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Penang är fint,Jag o dottern var där för ett antal år sedan på en 2 veckors resa från Sverige .Till o med frugan tyckte det var fint när hon var med en gång,vi bodde uppe vid bathu ferringhi stranden bägge gångerna men nästa gång blir det nog inne i Georgetown.

Jag mixade Batu Feringhi och Georgetown.  En bra mix för en vecka. Åker jag fler gånger så blir det bara i Georgetown. Kostar bara 5-6 Sek för en dagstur mellan orterna.

Som bara strand och bad är det dåligt, då ni är ovälkomna bland jetski och parasail.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...