Jump to content
IGNORERAD

Thailand Tropikerna?


hasseryd

Recommended Posts

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    10

  • Baa

    9

  • uptoyou

    9

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Behagliga 20 grader i Chaiyaphum just nu. :D

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

16 grader här i natt mellan BanDung och Fao Rai, men vi får säkert över 30 på dagen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Risbyn stoltserar med 16 just nu, men det går snart över! Klar natt. kallt som fan, i går natt mulet, 20 grader, däremellan går min gräns för behagligt och kallt, aklimatiseringen kan nog anses fullbordad!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

35 grader nu.

Tror jag inte alls på, men kanske vid 14.00 tiden, här har det stigit till 25 grader i skuggan och brukar hamna på runt 32 grader på em.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag inte alls på, men kanske vid 14.00 tiden, här har det stigit till 25 grader i skuggan och brukar hamna på runt 32 grader på em.

Jag har köpt två termometrar i Sverige som jag kontrollerade innan jag tog ner dom till huset, klockan 06.30 var det 25 grader i skuggan och klockan 09.00 var det 35 grader i skuggan. Molnigt vid båda tillfällena.

Varför skulle jag ljuga om temperaturen :misdoubt:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har köpt två termometrar i Sverige som jag kontrollerade innan jag tog ner dom till huset, klockan 06.30 var det 25 grader i skuggan och klockan 09.00 var det 35 grader i skuggan. Molnigt vid båda tillfällena.

Varför skulle jag ljuga om temperaturen :misdoubt:

Maha Sarakham är ju inte såååå långt ifrån vare sig risbyn (Udon) eller Chayaphum, vi kommer inte upp till 35 ens på eftermiddagarna, vad har du för natt temperatur? Vi hade som lägst 15,3  i natt och nu kl 9, 30 är det 26!

Skärmbild från 2016-01-12 09:37:52.png

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Maha Sarakham är ju inte såååå långt ifrån vare sig risbyn (Udon) eller Chayaphum, vi kommer inte upp till 35 ens på eftermiddagarna, vad har du för natt temperatur? Vi hade som lägst 15,3  i natt och nu kl 9, 30 är det 26!

Skärmbild från 2016-01-12 09:37:52.png

Sorry sorry, jag skrev fel, det var 25 grader både 06.30 och 09.00, och det är fortfarande 25 grader nu klockan 09.55. Nattempen ligger på ca 18 - 20 grader.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 grader nu.

Tror jag inte alls på, men kanske vid 14.00 tiden, här har det stigit till 25 grader i skuggan och brukar hamna på runt 32 grader på em.

Ursäkta leifen, skulle vara 25 och inte 35, så du hade rätt :embarrassed:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fahrenheit?   :rolleyes:

Ska väl vara i i bergen i norra Thailand då :sure:

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska väl vara i i bergen i norra Thailand då :sure:

Ser att du har justerat din tempangivelse nu.  :)         Vi hade 12 grader 6.30 i morse.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Några km härifrån var det 11 grader igår morse, det var Belgaren som rapporterade detta, han åkte till jobbet tidigt och då visade bilens tempgivare bara 11 grader.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Några km härifrån var det 11 grader igår morse, det var Belgaren som rapporterade detta, han åkte till jobbet tidigt och då visade bilens tempgivare bara 11 grader.

Mvh isan lover

Hmmm man kanske ska satsa på att sälja värmepumpar till farangerna när man flyttar ner

Har sålt och monterat flera hundra här i Sverige och de flesta är tillverkade i Thailand

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tycka att de "nya" steglösa ac aggregaten utan start stop som faktiskt kallas Inverters även i Thailand har värmefunktion?

Du verkar ju insatt Kenneth, är så icke fallet som det heter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tycka att de "nya" steglösa ac aggregaten utan start stop som faktiskt kallas Inverters även i Thailand har värmefunktion?

 

Du verkar ju insatt Kenneth, är så icke fallet som det heter?

 

 

I en Inverter är det en varvtalsstyrd kompressor som styr kapaciteten

För att det ska kunna bli en värmepump behövs det också en fyrvägsventil som ändrar riktning på köldmediet

det brukar ibland kallas för en reversible air condition

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I en Inverter är det en varvtalsstyrd kompressor som styr kapaciteten

För att det ska kunna bli en värmepump behövs det också en fyrvägsventil som ändrar riktning på köldmediet

det brukar ibland kallas för en reversible air condition

Ah tack för info. Men det verkar inte vara så stor skillnad i kostnad att producera värmepumpen kontra Inverters? De kanske bara är svåra att komma över här värme pumparna? Som sagt bara i isan man behöver dem. Aldrig i Jomtien ....

Kommer i ihåg den först luftvärmepump från IVT jag såg long time agooooo, den hade ac också o det var spännande då..

Link to comment
Dela på andra sajter

På moderna bilar gör luftkonditionering likadant.

Steglös slaglängd på kolvarna ger variabel effekt på kompressorn.

Varvtalet på bilmotorm går ju inte gärna att ändra på så det passar luftkonditioneringen.

I princip går kompressorn jämnt.

Mycket mindre köldmedium än tidigare.

Det lilla köldmedium som finns får slita hårt.

För att anknyta till topic :

Lampang ligger på cirka 16-25 grader nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 behagliga grader på södra Teneriffa, 21 var det när jag gick till rummet kl22.00 igår 

Ändrades av kenneth073
Link to comment
Dela på andra sajter

17 grader hemma i morse också. Fast på fel sida om nollan !!

Skickat från min Nokia Lumia 930

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...