Jump to content
IGNORERAD

Transport Suvarnabhumi - Don Muang


Arnold Layne

Recommended Posts

Arnold Layne

Går det smidigt med bussen ... eller ska man för enkelheten skutta in i en taxi.

Har många timmar på mig , så där klämmer inte skon så att säga.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    9

  • Arnold Layne

    6

  • Kenneth4618

    2

  • Sam sip sam

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oregistrerad

Går det smidigt med bussen ... eller ska man för enkelheten skutta in i en taxi.

Har många timmar på mig , så där klämmer inte skon så att säga.

Jag tycker att det har fungerat smidigt. Glöm inte kopia på biljetten så det är gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Inte åkt den själv men skall enligt vad jag kollat ta 1 timme eller 1:15 lite beroende på trafiken. Har du flygbiljetter så är bussen/transfern gratis dessutom.

Fast det är inte så förbaskat roligt att sitta på en flygplats (speciellt inte DM)  så har du väldigt lång tid mellan flygen så kan en tågresa in till stan, lite käk och nån sprudlande dryck innan en resa till DM vara på plats.

Ingen jag läst om som tagit transfern har dock klagat - så det är väl som vilken bussresa som helst.

Men det finns säkert några som provat, och vet mer av självupplevda erfarenheter. Fast hade den varit dålig så hade nog fler skrivit om det - saker som fungerar som förväntat tenderar att inte så så mycket skriverier om sig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Schyssta svar :) ... men landar man kl.05.45 på morgonen efter en 10 timmars flygresa kanske man inte är så sugen på att rulla omkring ute på stan.

Kanske bättre då att stanna kvar på Suvvan ett tag då om den nu är trevligare än Don Muang :)

 

Ändrades av Arnold Layne
.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Gjorde nästan samma "misstag" och åkte alldeles för tidigt till tåget som skulle ta mig till surat thani, 6 timmar eller nåt på ett café med internet hjälpte ju en del av tristessen i alla fall. Men DM är ju värre, visst det finns nån restaurang men jag hamnar alltid i rökrutan eller just innanför på plaststolarna och det är bara nån timme (vill vara ute i god tid).

Kolla om det går att hitta ett hotell som hyr ut halvdagar nära DM (med transfer dit) om det är långt mellan flygen, så gör jag när jag flyger hem med norwegian. Fast för mig blir det ju en övernattning så jag betalar för ett dygn.

Kan vara skönt med en lutare och en dusch. Kanske en öl eller två hinner slinka ner åxå. ;)

Varthän bär det av förresten när du måste byta flygplats? Nåt exotiskt som Isaan kanhända...

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig så går det en per 30 minuter till DM och det går smidigt

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja DM är fan inte nån hit att sitta å vänta på, den är tom. tråkigare än Pekings flygplats.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Gjorde nästan samma "misstag" och åkte alldeles för tidigt till tåget som skulle ta mig till surat thani, 6 timmar eller nåt på ett café med internet hjälpte ju en del av tristessen i alla fall. Men DM är ju värre, visst det finns nån restaurang men jag hamnar alltid i rökrutan eller just innanför på plaststolarna och det är bara nån timme (vill vara ute i god tid).

Kolla om det går att hitta ett hotell som hyr ut halvdagar nära DM (med transfer dit) om det är långt mellan flygen, så gör jag när jag flyger hem med norwegian. Fast för mig blir det ju en övernattning så jag betalar för ett dygn.

Kan vara skönt med en lutare och en dusch. Kanske en öl eller två hinner slinka ner åxå. ;)

Varthän bär det av förresten när du måste byta flygplats? Nåt exotiskt som Isaan kanhända...

Precis ... upp till Nakhon Phanom ska jag :) .... och flyget upp dit går 15.10 från Don Muang ... så det är ju några timmar man måste slå ihjäl.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Tar du transfern så ta med en bra bok. Hittade inte ens nånstans att ladda datorn på - men det finns säkert, letade inte så noga.

Var lite kort tid (hittar du ett som hyr ut halvdagar så skulle det vara värt det tror jag) för att idas med ett hotell för ett dygn i alla fall (snål som jag är), men jag skulle övervägt det i alla fall - kan kännas skönt att komma fram lite utvilad och nyduschad åxå. Kan inte sova på flyget.

Men en lutare på dan hjälper ju inte till med jetlaggen.

Ta med lite varma kläder åxå, det var inte helt varmt i Isaan på morgonen för nån vecka sen så en tröja kan vara bra å ha.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Tar du transfern så ta med en bra bok. Hittade inte ens nånstans att ladda datorn på - men det finns säkert, letade inte så noga.

Var lite kort tid (hittar du ett som hyr ut halvdagar så skulle det vara värt det tror jag) för att idas med ett hotell för ett dygn i alla fall (snål som jag är), men jag skulle övervägt det i alla fall - kan kännas skönt att komma fram lite utvilad och nyduschad åxå. Kan inte sova på flyget.

Men en lutare på dan hjälper ju inte till med jetlaggen.

Ta med lite varma kläder åxå, det var inte helt varmt i Isaan på morgonen för nån vecka sen så en tröja kan vara bra å ha.

Nu är det i och för sig tre veckor kvar innan jag sticker .... men jag ska försöka klura ut någonting för att få tiden att gå :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Nu är det i och för sig tre veckor kvar innan jag sticker .... men jag ska försöka klura ut någonting för att få tiden att gå :)

Tja i februari är det nog inte så kallt, sen blir det värre... varmare och varmare. Var ju där i december.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja i februari är det nog inte så kallt, sen blir det värre... varmare och varmare. Var ju där i december.

Det är kallt där i februari på nätterna var 15 gr förra året där

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett trevligt litet pensionat på Suk soi 7 som hyr ut rum till trötta resenärer i ett par timmar. Tror att det heter Club Eden och vad jag hört så ingår massage också...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Det finns ett trevligt litet pensionat på Suk soi 7 som hyr ut rum till trötta resenärer i ett par timmar. Tror att det heter Club Eden och vad jag hört så ingår massage också...

Det skulle ju sitta fint med en sådan rivstart på semestern :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Det är kallt där i februari på nätterna var 15 gr förra året där

 

Skickat från min HTC One M8s via Tapatalk

 

 

Åfan, då var nog inte tipset om en tröja (och kanske ett par strumpor åxå när jag tänker efter) inte så dumt. Behövs ju när man kommer hem i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Åfan, då var nog inte tipset om en tröja (och kanske ett par strumpor åxå när jag tänker efter) inte så dumt. Behövs ju när man kommer hem i alla fall.

Är nog ingen fara Arnold var på samma ställe förra året 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja DM är fan inte nån hit att sitta å vänta på, den är tom. tråkigare än Pekings flygplats.

Don Muang var då f-n inte tom när vi var där för byte av flyg till Krabi.....jävlar va folk o vilket kaos vid incheckningen.....värre än Suvanabombom.......enda positiva på DM var nog en restaurang vi åt på .....kanonbra mat men ganska dyrt.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis ... upp till Nakhon Phanom ska jag :) .... och flyget upp dit går 15.10 från Don Muang ... så det är ju några timmar man måste slå ihjäl.

Det skulle ju sitta fint med en sådan rivstart på semestern :D

Ställ nu inte till det och bli för full så att jag får skämmas när jag hämtar dig på flygplatsen i Nakhon Phanom.full.thumb.jpg.cc39b235b4955d82365743ef0tSeLArP_Smiley_Zunge_135-1232025378.thum

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

 

Ställ nu inte till det och bli för full så att jag får skämmas när jag hämtar dig på flygplatsen i Nakhon Phanom.full.thumb.jpg.cc39b235b4955d82365743ef0tSeLArP_Smiley_Zunge_135-1232025378.thum

Ska försöka ... men om så vore fallet , så finns det nog många här som skulle gotta sig när du slänger upp bilder då du försöker baxa in vraket i bilen :D

Ändrades av Arnold Layne

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett trevligt litet pensionat på Suk soi 7 som hyr ut rum till trötta resenärer i ett par timmar. Tror att det heter Club Eden och vad jag hört så ingår massage också...

Ofan! Det finns ett precis likadant ställe med samma service (och samma namn) på soi 7/1 oxå:big_smile:

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Ska försöka ... men om så vore fallet , så finns det nog många här som skulle gotta sig när du slänger upp bilder då du försöker baxa in vraket i bilen :D

Kommer du bara på planet så ska det ju inte vara nåt problem, dom serverar ju inte nåt starkt på planet om man inte har lyckats få med sig nåt själv då.

Men 5-6 timmar på DM kan få den mest positiva människa lite olycklig.

Hoppas du tagit med dig lite godis(kryddor och råvaror) till stefan5300 åxå, vill se lite mer av hans matlagning nu.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

DM är nyrenoverat så det är säkert bättre nu.

Annars kan man ta en promenad över till andra sidan motorvägen och utforska området där

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

DM är nyrenoverat så det är säkert bättre nu.

Annars kan man ta en promenad över till andra sidan motorvägen och utforska området där

Passerade i oktober 2015 och då var det ganska trist, men har dom renoverat efter det så var det snabbt jobbat.

Sitter ju en bit upp på avgångshallen för utrikes så promenaden kan bli ganska lång - inrikes har jag inte åkt alls från DM så det kanske är bättre därifrån.

Tja, börjar fundera på om jag inte åkt från inrikes åxå till Khon Kaen, men funderade inte ens på att bege mig på utflykt. Jag lär ju inte hitta tillbaka till flygplatsen så virrig som jag är.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var någon som lade upp bilder igår på det nyrenoverade DM

Det finns/fanns även ett flygmuseum där och jag har för mig att Luke lade upp någon bild från en utsiktplats på taket

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Passerade i oktober 2015 och då var det ganska trist, men har dom renoverat efter det så var det snabbt jobbat.

Sitter ju en bit upp på avgångshallen för utrikes så promenaden kan bli ganska lång - inrikes har jag inte åkt alls från DM så det kanske är bättre därifrån.

Tja, börjar fundera på om jag inte åkt från inrikes åxå till Khon Kaen, men funderade inte ens på att bege mig på utflykt. Jag lär ju inte hitta tillbaka till flygplatsen så virrig som jag är.

Total ointreserad spamm igen:(

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...