Jump to content
IGNORERAD

Fördummande thai TV.


Nordsvensk

Recommended Posts

När bovarnas pistoler är bortpixlade men inte polisernas är det bara för löjligt.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nordsvensk

    4

  • stefan5300

    2

  • Soengsang

    2

  • Horst

    2

Mest aktiva i denna tråd

När bovarnas pistoler är bortpixlade men inte polisernas är det bara för löjligt.

Fritz..

Hahaha, ungefär som svensk media som pixlar bort mörk hud på tex brottslingar och låter ljus hud vara orört......

Skickat från min SM-T710 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag det som visas på svensk kvalitets TV

Farmen

Paradise Hotell

Big Brother

Glamour

Skönhetsfällan

Real Houswifes

Farmen

Sommar med Ernst

Hem till gården

Hollywoodfruar

Jul med Ernst

osv..........osv.............osv

;)

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

När bovarnas pistoler är bortpixlade men inte polisernas är det bara för löjligt.

Fritz..

och våldtäkter där rikemanssonen förgriper sig på någon fattig tjej i beroendeställning mer eller mindre rättfärdigas i Tv-serie efter TV-serie

 

 

/Enis 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag det som visas på svensk kvalitets TV

Farmen

Paradise Hotell

Big Brother

Glamour

Skönhetsfällan

Real Houswifes

Farmen

Sommar med Ernst

Hem till gården

Hollywoodfruar

Jul med Ernst

osv..........osv.............osv

;)

 

Du får inte glömma "Bonde söker fru"

Vilket djävla dret. :sure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag det som visas på svensk kvalitets TV

Farmen

Paradise Hotell

Big Brother

Glamour

Skönhetsfällan

Real Houswifes

Farmen

Sommar med Ernst

Hem till gården

Hollywoodfruar

Jul med Ernst

osv..........osv.............osv

;)

 

Vad säger thailänskorna i sverige om dessa serier? :oh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att såpor är fördummande, de thailändska såväl som de svenska. Och en hel hög andra underhållningsprogram med dem.
Däremot håller jag inte med om att svensk teve generellt skulle vara dålig. Finns massor av bra och allmänbildande dokumentärer, samhällsprogram, vetenskap, historia, djur o natur, nyheter, utbildningsradion med mera. Med den internetuppkopplade smarttevens möjligheter att välja bland programmen så är dylikt i princip det enda jag ser numer.
Skulle önska att min fru också hade lika stort intresse för "utbildande teve", men dessvärre så är Idol, melodifestivalerna osv i princip det enda som får henne att bänka sig. Jag får nöja mig med att thailändska såpor inte heller är något hon bryr sig om. Hon ser helt enkelt väldigt lite på teve överhuvudtaget.

Vad gäller barnen så ljög jag länge för dem att vi inte hade några andra barnkanaler än just SVTs Barnkanalen eftersom jag tycker att den har ett varierat, intressant och ofta lärande utbud. Reklamkonkurrenterna kör ju istället ett lockande utbud med tecknat 24/7 som i det korta perspektivet är kul men som i längden bara blir fördummande.
Tyvärr så upptäckte ju barnen så småningom att vi även hade ett par av de där fördummande barnkanalerna så nu går ju de kanalerna för de mesta. Fast jag gör mitt bästa för att locka över dem till utbildande program genom att titta med dem och t ex naturprogram funkar bra att se tillsammans om man håller deras intresse uppe genom att i samtal hela tiden reagera på det som visas.

Gillar skarpt när pojken t ex kommer och säger att - Pappa, vet du att det finns en planet som består av giftiga gaser...... eller - Vet du att igelkottarna fanns redan då dinosaurierna levde.... eller - Vet du att vi människor till största delen består av vatten.... osv. Och sedan när man undrar om han lärt sig det i skolan så säger han, - Nä, det såg jag på nyheterna i barnkanalen.
Då känner jag att jag har lyckats.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar programmet som går 18:00 och är lite svårt att missa - troligen mycket lärorikt men just då så sätter röksuget in så jag är tvungen att gå ut.

Nån dag skall jag sätta mig ner och försöka förstå vad det hela handlar om, eftersom det går på alla kanaler måste det ju vara viktigt ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...