Jump to content
IGNORERAD

Fördummande thai TV.


Nordsvensk

Recommended Posts

Tröttnat på frugans eller barnens konsumerande av thai drama?
Plastik opererade kvinnor som gnäller, skäller & konspirerar.
Män som misshandlar, är otrogna & i vissa fall våldtar(fast offret inte så sällan egentligen vill).

Sambon har sett Hormones som faktiskt är vettigt. Lite som Beverly Hills 90210/Filmen G.
Preventivmedel, HIV, Droger mm avhandlas på ett vettigt sätt som faktiskt är behövligt här i Thailand.

Finns även en annan serie som jag inte kan namnet på. Handlar om en kvinna under tiden för vietnamkriget.
Hon har en amerikansk man, dålig familj med spel osv. Belyser problematiken med lata giriga familjer som använder sina döttrar som inkomstkälla.
Sambon tycker att den är bra för att den visar verkligheten osminkat & belyser det dåliga i thai samhället. Sådant man inte ska tala högt om för då är man obekväm...

Har ni några tips?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nordsvensk

    4

  • stefan5300

    2

  • Soengsang

    2

  • Horst

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tittar inte så mycket på tv själv och undrar om svensk tv är så mycket bättre ?

Kanske brist på kunskaper i det thailändska språket för dig tro att thai tv är så mycket sämre än den svenska tv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar inte alls på svensk TV & mycket sällan på thai TV dock så räcker det med att höra på ton fallen & minerna på damerna i dessa otaliga "thai drama" för att förstå att bilden av kvinnor som förmedlas inte är av den upplyftande sorten & när det gäller männen är det "same same but diffrent" bild som ges. Självklart har jag diskuterat innehållen i programmen med min partner som håller med mig i mina antaganden.
Talkshower & rese reportage däremot verkar vara av bra klass!
Men du har rätt i ditt antagande: Min thai är inte mycket att skryta över.
Av ovanstående anledningar så bad jag om tips på vettiga program på thai!
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tittar inte alls på svensk TV & mycket sällan på thai TV dock så räcker det med att höra på ton fallen & minerna på damerna i dessa otaliga "thai drama" för att förstå att bilden av kvinnor som förmedlas inte är av den upplyftande sorten & när det gäller männen är det "same same but diffrent" bild som ges. Självklart har jag diskuterat innehållen i programmen med min partner som håller med mig i mina antaganden.
Talkshower & rese reportage däremot verkar vara av bra klass!
Men du har rätt i ditt antagande: Min thai är inte mycket att skryta över.
Av ovanstående anledningar så bad jag om tips på vettiga program på thai!
 

Tror inte det finns några"vettiga" program på Thai Tv, de som skriker högst är roligast, bäst...

Börjar väl även likna svensk TV ? Eller svenska "oberoende" nyheter...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog inget unikt för Thailand med kassa tv-serier, i de forna östländerna rullar ständigt spanska/argentinska/brasilianska såpor, dubbade till det inhemska språket, de verkar så jävla kassa så klockorna stannar.

Tillråga på allt är de inte alltid "riktigt" dubbade, utan en o samma mansröst läser upp, lagomt sexigt!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand har världens sämsta skådespelare

Världens vet jag inte, men bra är de inte. Thaitv kanske skulle kunna hyra in lite folk från MPR, finns tydligen (har jag läst) en hel del dramaskådespelare här.   :D

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Inte hittat nåt vettigt på TVn förutom universal och syfy channel (underhållning, inte undervisning dock), men får damen välja så blir det såpor och jag börjar ana att det är samma manus till allihop.

Skall man hitta nåt vettigt så är YT bättre. Fast man får ju sålla även där. Men där hittar jag matlagningsprogram i alla fall - inte ens det hittar jag på thaikanalerna.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

....och där dog tråden ut.
Slutsats: Nej det finns ingen bra thai tv!

För kommentera ytterligare så måste jag säga att talkshower i Skavlan stil & rese reportage verkligen verkar vara en trend. Kvaliten ser riktigt bra ut dessutom.
Såg ett program i dag där en kvinna som jobbade mot trafficing & en prostituerad intervjuades, så nog händer det saker i TV mediet!
...men tyvärr så väljer ofta thai att se skit thai drama framför utbildande TV...
 

Link to comment
Dela på andra sajter

....och där dog tråden ut.
Slutsats: Nej det finns ingen bra thai tv!

För kommentera ytterligare så måste jag säga att talkshower i Skavlan stil & rese reportage verkligen verkar vara en trend. Kvaliten ser riktigt bra ut dessutom.
Såg ett program i dag där en kvinna som jobbade mot trafficing & en prostituerad intervjuades, så nog händer det saker i TV mediet!
...men tyvärr så väljer ofta thai att se skit thai drama framför utbildande TV...
 

Varför ska Thai se på utbildningstv när de redan kan och vet allt??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mest att tråden är fördummande mot Thai!

Vill de kolla på såpa så låt dem kolla på såpor, Tv ska vara nöje och tidsfördriv. Thai gillar sina såpor och vill de kolla på det så låt dem kolla på det. Det är på senare tid som Tv har börjat sända något som kan vara lärande men det är inte alla som vill kolla på det heller. Själv så kollade jag på Fem myror är fler än fyra elefanter för att jag tyckte att Brasse var rolig. Vet inte om jag lärde mig något av det för jag började i första klass ungefär samtidigt. Gillar även Star Trek men min tirak tycker att dem biten är riktigt löjlig.

Vilket är mest fördummande StarTrek  eller Thaisåpa?

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

En del borde nog skaffat sig en hundvalp istället för en fru/flickvän från Thailand

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mest att tråden är fördummande mot Thai!

Vill de kolla på såpa så låt dem kolla på såpor, Tv ska vara nöje och tidsfördriv. Thai gillar sina såpor och vill de kolla på det så låt dem kolla på det. Det är på senare tid som Tv har börjat sända något som kan vara lärande men det är inte alla som vill kolla på det heller. Själv så kollade jag på Fem myror är fler än fyra elefanter för att jag tyckte att Brasse var rolig. Vet inte om jag lärde mig något av det för jag började i första klass ungefär samtidigt. Gillar även Star Trek men min tirak tycker att dem biten är riktigt löjlig.

Vilket är mest fördummande StarTrek  eller Thaisåpa?

Thaisåpa och det utan konkurrens ...

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

En del borde nog skaffat sig en hundvalp istället för en fru/flickvän från Thailand

Vad är skillnaden??

 

 

 

 

 

 

 

(Hittar ej Ironiskylten)

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker mest att tråden är fördummande mot Thai!

Vill de kolla på såpa så låt dem kolla på såpor, Tv ska vara nöje och tidsfördriv. Thai gillar sina såpor och vill de kolla på det så låt dem kolla på det. Det är på senare tid som Tv har börjat sända något som kan vara lärande men det är inte alla som vill kolla på det heller. Själv så kollade jag på Fem myror är fler än fyra elefanter för att jag tyckte att Brasse var rolig. Vet inte om jag lärde mig något av det för jag började i första klass ungefär samtidigt. Gillar även Star Trek men min tirak tycker att dem biten är riktigt löjlig.

Vilket är mest fördummande StarTrek  eller Thaisåpa?

Båda. Jag har mycket små barn som hälsar på mej, "falangen" när jag kommer ibland dansar dom thai dans men är det en pojke med gör dom som filmerna i thai, pojken släpar och drar in flickan och hon skriker den andra flickan är hellre inte snäll. Det är väl typiskt en Thai såpa

Link to comment
Dela på andra sajter

En del borde nog skaffat sig en hundvalp istället för en fru/flickvän från Thailand

Katt e bra åxå! :lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man dömmer befolkningen efter kvaliteten på de såpor och nöjesprogram som är populära så blir betyget motsvarande en 5-årings intelligens i väst. Jag har uppfattningen att det är riktigt fördummande program och framför allt barnsligt.

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte det finns några"vettiga" program på Thai Tv, de som skriker högst är roligast, bäst...

Börjar väl även likna svensk TV ? Eller svenska "oberoende" nyheter...

 

Mvh. borje222

Ja svensk tv är inte mycket att hurra över men På spåret, Antikrundan och sportprogram är ju bra.

Tittar aldrig på thai-tv.

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

...och nu levde tråden upp :) 
Vad har hundvalp med thai partner att göra? ...klart om man är inne på tidelag kanske...
Skulle tråden vara fördummande mot thai? Hur då?
Att söka positiv utveckling inom etermedier har väl inget med fördumning att göra, att sedan tråden drar åt att göra narr av thailändarnas TV utbud är väl inte så konstigt med tanke på hur verkligheten ser ut. Öppet mål liksom!
Jag tycker det är roligt att tabu ämnen lyfts fram. Detta för samhället framåt & kan ge en positiv utveckling. Kondom användande, drogmedvetenhet att folk (oftast kvinnor) börjar säga i från när dom får jobba häcken av sig för att föda en lat & respektlös familj.
Kanske det kan leda till att människor börjar tänka & reflektera själva istället för att agera som en hjärndöd pöbel vilket ofta sker i thai sammanhang.
Oj vilken hemsk människosyn jag har tycker säkert många men där har ni fel. Jag är realist men också delvis optimist. Hoppas på en positiv utveckling i landet.
Ang Thai TV vs Svensk TV så kan jag inte göra så mycket jämförelser då jag inte tittar på TV i Sverige. Antar ett det svenska utbudet inte heller är någon höjdare.

Ändrades av Nordsvensk
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hatar tv serier och håller med vad som någon ovan skrev innan: skådespelarna är urusla! Det är som om de anstränger sig för att det ska bli så overkligt som möjligt, ramlar i slowmotion etc.

Dessutom är alla exakt likadana. Har ni någonsin sett en serie som inte handlar om stormrika familjer i enorma vita palats? Och i alla deras tv serier är poliserna alltid hjältrar och oehört respekterade. Har aldrig sett att en polis är badguy eller nedvärderad. Och så något som förekommer i vareda avsnitt i alla deras serier: någon lägger vitt pulver i apelsinjuicen för att droga sin antagonist.....gäääääsp

Sensmoral: har man sett ett enda  avsnitt av en eller annan serie, då har man sett tillräckligt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...