Jump to content
IGNORERAD

Insättning på bankbok.


BanFang

Recommended Posts

Haha, du får göra som jag. Bosätta dig på ett ställe för gott och sluta flänga runt som en osalig ande. ;)

Bankmannen Fritz..

Är lite för ung för det :D

Fast nästa år kvalar jag in och slår rot ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    10

  • Fritz

    4

  • matz

    4

  • gst

    3

Mest aktiva i denna tråd

Nope, jag har en lös sida med klammer, ska jag ha en ny bankbok måste jag ta mig till Kanchanaburi där den är utfärdad. 

Jag kan skaffa en ny här i CP, men då måste nuvarande konto avslutas genom att ta ut hela saldot och att jag öppnar ett nytt med sämre ränta.

Använder du samma bank och ett likadant konto, så får du väl samma ränta som på det gamla kontot.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du samma bank och ett likadant konto, så får du väl samma ränta som på det gamla kontot.  

Det är det man inte alltid får, inom koncernen SCB är varje ingående bank (branch) självständiga och kan därför variera. Jag kollade i Korat förra året och skulle inte få samma som det jag har.

Samma med uttagsavgiften som man åker på vid ATM uttag utanför sitt distrikt (branch) fast samma koncern SCB.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har thaikonto och har uppgett en adress när ni öppnade kontot, får ni nån post från banken till den adressen nån gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har thaikonto och har uppgett en adress när ni öppnade kontot, får ni nån post från banken till den adressen nån gång?

Nä inte än så länge vad jag vet.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har thaikonto och har uppgett en adress när ni öppnade kontot, får ni nån post från banken till den adressen nån gång?

Ja, och även hembesök ibland när dom har nån drive ex kapitalförsäkringar eller

annat smått o gott

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har thaikonto och har uppgett en adress när ni öppnade kontot, får ni nån post från banken till den adressen nån gång?

När jag ville ha internetbank, kunde de inte ge mig koden, utan bara skicka till hemadressen.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft konto i Kasikorn Bank sidan 2007, och har fortfarande inte fått något brev.

En dansk som ber om ursäkt för hans konstiga svenska

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nä inte än så länge vad jag vet.

/matz

 

 

Ja, och även hembesök ibland när dom har nån drive ex kapitalförsäkringar eller

annat smått o gott

När jag ville ha internetbank, kunde de inte ge mig koden, utan bara skicka till hemadressen.

 

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

Jag har haft konto i Kasikorn Bank sidan 2007, och har fortfarande inte fått något brev.

Ok. Tack för svaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chansa inte nu.

Vi provar och sätta lite i min konto.

Sätt in 10 000 var i MPR och jag meddelar om det fungerar.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har thaikonto och har uppgett en adress när ni öppnade kontot, får ni nån post från banken till den adressen nån gång?

Ja, Bangkok Bank.

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja, och även hembesök ibland när dom har nån drive ex kapitalförsäkringar eller

annat smått o gott

Frugan fick en postförsändelse till byn, från Kasikorn, hon var ej i landet, och kunde ej hämta ut paketet...

Det tog ett par veckor, paketet från Kasikorn Bank levererades från kontoret i Sakeo, med bud till by adressen, frugan var fortfarande ej på plats...

Halva hennes släkt bor på familjemarken, men budet kunde ej släppa försändelsen till någon annan, ( vilket jag tycker är bra ).

Hur ska man då lösa problemet?  Man tar dit byhövdingen, och några förnäma personer, som får signera, tillsammans med några systrar och bröder...

Frugan sa åt dem att öppna paketet, och då det var från vår bank, satt många som tända ljus, och väntade på något stort...

 

Det var en blå liten björn, och de tackade henne för att välja deras bank...

Ha, ha... Jag skrattade gott...:D

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ville ha internetbank, kunde de inte ge mig koden, utan bara skicka till hemadressen.

 

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

Till mig skickade dom Koder och inloggningsuppgifter till Thaimobil nr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som har thaikonto och har uppgett en adress när ni öppnade kontot, får ni nån post från banken till den adressen nån gång?

Nej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...