Jump to content
IGNORERAD

Köpa biljet på nätet åt annan resande


hasseryd

Recommended Posts

Kan det bli strul om jag köper en Inrikesbiljet (Thailand) med mitt Kreditkort åt en annan Person och jag inte är med vid inchekingen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kan bli strul. Men gör som jag gjorde, jag mailade till NOK Air och beskrev situationen, fick svar att det inte var några problem, efter det att dom kollat att betalningen var genomförd. Det verkar som om betalningen är det viktigaste för dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle ringa eller maila och be att på det på pränt, så att den som har biljetten kan visa upp. Har inte råkat ut för det själv, men vet folk som fått köpa ny biljett på plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte en kryssruta (på vissa bokningssiter i alla fall) där man anger att man köper åt en annan person. Har för mig att jag sett en sån nånstans men minnet är kort.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det inte en kryssruta (på vissa bokningssiter i alla fall) där man anger att man köper åt en annan person. Har för mig att jag sett en sån nånstans men minnet är kort.

Yepp sett det också

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rörigt

Anars hur mycket lägger dom på Priset ungefär om man köper biljeten på Flygplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag köpt på flygplatsen har det varit samma pris, risken är att planet är fullt så man får en senare avgång.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag köpt på flygplatsen har det varit samma pris, risken är att planet är fullt så man får en senare avgång.

Även om man bevisligen har en plats på den biljett man inte får använda.....

Det är klart det kan funka, men jag skulle iaf höra av mig till flygbolaget så att jag fick raka besked hur jag skulle göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite rörigt

Anars hur mycket lägger dom på Priset ungefär om man köper biljeten på Flygplatsen.

Beror lite på. De billigaste biljetterna du kan köpa någon vecka i förväg har jag aldrig sett på flygplatsen, och annars är det bara en gång jag direkt jämfört inköp samma dag (Ubon till Bankok med Nok Air), och då var biljetterna på flygplatsen någon hundring dyrare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om man bevisligen har en plats på den biljett man inte får använda.....

Det är klart det kan funka, men jag skulle iaf höra av mig till flygbolaget så att jag fick raka besked hur jag skulle göra.

Köper du av flygbolaget direkt via nätet så räkna med att visa kortet det är köpt med.

Köp via nätresebyrå och få en elektronisk biljett med ett ref-nummer så är det inga problem.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt 50 till 100 resor på nätet för andra personer än mej själv, där jag själv inte varit medresenär. Mest direkt från flygbolagens egna hemsidor men även från typ Momondo. Har alltid betalat med mitt kreditkort. Har bokat flest gånger med Air asia men även med Thai airways och Thai smile. Ingen har någonsin fått frågan om att visa upp kortet som resan är köpt med. Jag är medlem i alla bolagen och loggar in vid beställning, kanske det gör någon skillnad, inte vet jag. Men som jag alltid säger, det enda man med säkerhet kan säga om Thailand är att aldrig kan vara säker på att något kommer att fungera på samma sätt nästa gång.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du av flygbolaget direkt via nätet så räkna med att visa kortet det är köpt med.

Köp via nätresebyrå och få en elektronisk biljett med ett ref-nummer så är det inga problem.

Så är det!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har köpt 50 till 100 resor på nätet för andra personer än mej själv, där jag själv inte varit medresenär. Mest direkt från flygbolagens egna hemsidor men även från typ Momondo. Har alltid betalat med mitt kreditkort. Har bokat flest gånger med Air asia men även med Thai airways och Thai smile. Ingen har någonsin fått frågan om att visa upp kortet som resan är köpt med. Jag är medlem i alla bolagen och loggar in vid beställning, kanske det gör någon skillnad, inte vet jag. Men som jag alltid säger, det enda man med säkerhet kan säga om Thailand är att aldrig kan vara säker på att något kommer att fungera på samma sätt nästa gång.

Har råkat ut för, åtminstone en gång, att de velat se kreditkortet efter bokning med Nok Air. Vet inte hur vanligt det är, men bevisligen händer det.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har råkat ut för, åtminstone en gång, att de velat se kreditkortet efter bokning med Nok Air. Vet inte hur vanligt det är, men bevisligen händer det.

 

 

Skickat från min iPad med Tapatalk

Har hänt mig åxå. Med just Nok Air. Visste ju inte viket kort jag använt så jag slängde upp 6 st på disken och fick onda ögat av mitt resesällskap

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...