Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket bagage Thai airways/smile


Downlake

Recommended Posts

Dags för hemresa imorgon och det blev lite mycket thaimat, typ 40 kilo :)

Har för mej att jag sett någonstans att man får ha lika mycket bagage med sej på inrikes med Thai smile ifall man har en resa till Sverige inom 24 timmar med Thai airways. Stämmer det eller har jag drömt? 

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags för hemresa imorgon och det blev lite mycket thaimat, typ 40 kilo :)

Har för mej att jag sett någonstans att man får ha lika mycket bagage med sej på inrikes med Thai smile ifall man har en resa till Sverige inom 24 timmar med Thai airways. Stämmer det eller har jag drömt? 

på Thai smile inrikes är det 20kg.....Thai Airways är det 30 kg...gissar på att du drömt:big_smile:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har kopplade biljetter till Udon i juni och det står 30 kg på båda biljetterna men har för mig att det är max 32 kg per väska

Vi har silverkort på Thai

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Står väl på biljetten har jag för mig. Nu har jag inte åkt smile men på mina vanliga biljetter så står det i alla fall. 20kg tex.

Skulle ju vara lite märkligt med kopplade biljetter och så får man inte ha med sig samma mängd bagage hela vägen - men TiT.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har kopplade biljetter till Udon i juni och det står 30 kg på båda biljetterna men har för mig att det är max 32 kg per väska

Vi har silverkort på Thai

DU har 40 kg med silverkortet.

Silver ger +10kg.

Jag hade 42 kg till Manila, i två väskor.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

DU har 40 kg med silverkortet.

Silver ger +10kg.

Jag hade 42 kg till Manila, i två väskor.

Tala för fan inte om det för frugan :waaaht:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig är det 30 på thai och 20 på thai smile. Men med silverkortet  så får du 30 på thaismile. Dom sa I alla fall ingenting

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte missminner mig är det 30 på thai och 20 på thai smile. Men med silverkortet  så får du 30 på thaismile. Dom sa I alla fall ingenting

Jag talade med Jade idag. Dom påstod att 30 kg är Ok på båda

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite god soppa så är jag tyst he he

Sicken tur att det finns lite kvar i frösaboxen då

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sicken tur att det finns lite kvar i frösaboxen då

Kanske svänger förbi i helgen ,ska upp till en kompis i almunge:boom:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar, tror jag ska testa med 40 kg, blir väl som mest en 500 bahtare i övervik på inrikesresan. Biljetterna är inte kopplade men smileresan från Khon Kaen är bokad på Thai Airways hemsida med silverkortet.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sådärja, här kommer facit, iallafall för mej den här gången, med Thailand vet man ju aldrig säkert.

Checkade in mina 40 kilo i Khon Kaen, kvinnan tittade på mej och sa att det bara ingår 20 kg. Tog då fram mitt silverkort för Thai Airways och sa att jag skulle vidare till Sverige från Bangkok direkt och att då ska deras internationella bagagevillkor gälla även på Thai smile. Hon ville då se min biljett men då jag aldrig har någon biljett med mej så bad jag henne kolla på datorn. Hon frågade om när och vart jag skulle åka och 1 minut senare så var allt grönt.

Hoppas detta kan hjälpa någon annan också, men det gäller förstås bara ifall man ska vidare med thai airways, vet heller inte ifall det finns någon tidsgräns mellan flighterna, tror ju det kan vara svårare ifall man tänkt stanna några dagar i Bangkok.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...