Jump to content
IGNORERAD

MC i Thailand


shell

Recommended Posts

Något för den som gillar att meka hoj, finns intresse så kan ni PM´a mig.

Yamaha 400 -94

011.thumb.JPG.0f607ae9b5e6f3b3529e6c4af6010.thumb.JPG.0e593c87ef006025a0585f91e3msg-3132-0-55589300-1417058703.thumb.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    8

  • shell

    6

  • janne_h

    5

  • Boa52

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 finns det t.ex ett hål i vägen på motsatt körfält så förväntas man förutse att mötande fordon då väljer att köra i "ditt" körfält.

Detta ska man bara acceptera säger Thailändarna annars kommer man att dö, så är det bara.

Mvh isan lover

Så är det. Man ska även förvänta sig att i en skymd kurva, så kan det stå ett parkerat fordon precis efter kurvan så man får hålla ut lite till höger. Fast då riskerar man ju att möta en som håller på att köra om i denna skymda kurva, hur man än vänder sig har man ändan bak. :D

Link to comment
Dela på andra sajter

I denna trafik måste man vara 120 % skärpt  ALLT kan finnas på vägen 

Jag kör 900cc Mc och skakar mellan filerna NÄR det finns plats 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju en bra fråga. Hur gör ni som kör större hojar i Thailand? Att alla små "Motobikes" rullar förbi bilkön, och stannar längst fram, det är ju

vedertagit körsätt. Men med en stor hoj, håller man sin plats i kön, eller?

 

 

Tror det är så enkelt som att...kan man rulla imellan så gör man det. Annars stannar man kvar. 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

I denna trafik måste man vara 120 % skärpt  ALLT kan finnas på vägen 

 

Ja, tyvärr gör detta att sk nöjeskörning bara är en önskedröm (bortsett från soluppgången och ett par timmar framåt på söndagar) i det här landet.  :(

Link to comment
Dela på andra sajter

353ece2db96a818e917a10d40b4282cd.jpg

 

Väg 212

Västerut

Jo den skylten är ju svår att missförstå, men måste erkänna att jag aldrig sett den.

Men det är ju en påbudsskylt det måste ju innebära att annars är det generellt förbud?

 

Idag på väg för att köpa kamera till både bilen och hojjen, såg jag en annan biker bli utsatt för exakt samma sak som jag pratar om

Han lät sig dock inte bekommas, låg i högerfilen och hade en pic up ca;7cm bakom sig

Han växlade ner och gled över vänsterfilen och ut i vägrenen och drog förbi hela kön

Säkert ryss, dom är inte heller så rädda om livet:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo den skylten är ju svår att missförstå, men måste erkänna att jag aldrig sett den.

Men det är ju en påbudsskylt det måste ju innebära att annars är det generellt förbud?

 

Idag på väg för att köpa kamera till både bilen och hojjen, såg jag en annan biker bli utsatt för exakt samma sak som jag pratar om

Han lät sig dock inte bekommas, låg i högerfilen och hade en pic up ca;7cm bakom sig

Han växlade ner och gled över vänsterfilen och ut i vägrenen och drog förbi hela kön

Säkert ryss, dom är inte heller så rädda om livet:big_smile:

Jag ska översätta skylten lite senare.

Alla fordon ska hållas på distans.

Iallafall dom bakom och på sidorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

c

353ece2db96a818e917a10d40b4282cd.jpg

 

Väg 212

Västerut

Cyklar, trehjulingar motorcyklar håll till vänster står det. Om jag fattat det hela rätt. 

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Håller med dig, det är både obehagligt och jobbigt att mötande bilar ibland helt enkelt tar över ens eget körfält, detta händer ju inte bara vid omkörningar utan även vid vägarbeten, parkerade fordon och större hål i vägen, då anses det enligt Thailändare vara helt ok att ta mötande trafiks körfält och det oavsett hur det påverkar det fordon som egentligen har rätt till det körfältet.

Har diskuterat detta med många Thailändare och dom är helt oförstående mot vår kritik mot detta sätt att köra, finns det t.ex ett hål i vägen på motsatt körfält så förväntas man förutse att mötande fordon då väljer att köra i "ditt" körfält, man förväntas då lämna företräde åt dessa fast dom egentligen enligt reglerna skulle ge dig företräde.

Detta ska man bara acceptera säger Thailändarna annars kommer man att dö, så är det bara.

Mvh isan lover

Nja om du byter ut thailändare mot isaan bor så blir det nog mera rätt. När man kör i isaan är dom helt hänsynslösa mot mötande bilister och motorcyklar. I övriga lands delar har dom lite mera hyfs på den punkten.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

353ece2db96a818e917a10d40b4282cd.jpg

Väg 212

Västerut

Det där är ju en påbudsskylt.

Sitter liknande på på påfarterna till betalmotorvägarna i Bangkok fast som förbudsskyltar. . Annars kan jag inte påminna mig om att se dessa så ofta ute i landet. Kan vara jag som inte uppmärksammat det när jag kör?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

c

Cyklar, trehjulingar motorcyklar håll till vänster står det. Om jag fattat det hela rätt. 

Rätt säger min fru

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är ju en påbudsskylt.

Sitter liknande på på påfarterna till betalmotorvägarna i Bangkok fast som förbudsskyltar. . Annars kan jag inte påminna mig om att se dessa så ofta ute i landet. Kan vara jag som inte uppmärksammat det när jag kör?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Finns även mindre med bara text.

Samma budskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så är det. Man ska även förvänta sig att i en skymd kurva, så kan det stå ett parkerat fordon precis efter kurvan så man får hålla ut lite till höger. Fast då riskerar man ju att möta en som håller på att köra om i denna skymda kurva, hur man än vänder sig har man ändan bak. :D

Hej

Dessutom förväntas man tuta i en skymd kurva men inte sakta ned, samma om man kommer till en korsning med stopp tecken, tutar du behöver du vare sig sänka farten eller stanna enligt Thai regler , själv är jag livrädd varje gång vi passerar en korsning på det sättet, men märkligt nog fungerar det.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Nja om du byter ut thailändare mot isaan bor så blir det nog mera rätt. När man kör i isaan är dom helt hänsynslösa mot mötande bilister och motorcyklar. I övriga lands delar har dom lite mera hyfs på den punkten.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Hej

Ja det kanske har gått framåt lite mer i övriga landet, men förr när det bara fanns en fil åt vart håll på vägen söderut ifrån Bangkok till Surat Thani var det chicken race i mötande fil som gällde där också, då hällde störst kör först och hade man då MC var det bara att köra ned i diket eller dö.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...