Jump to content
IGNORERAD

Mastercards kurs för THB?


frogfish

Recommended Posts

En newbie-fråga slängs ut till forumets expertis.

Nån som har koll på Mastercards kurs mot THB?

Tidigare har det gått bra att kolla på Mastercards egna sida https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/

men det verkar som valuta THB är borttagen.

Är det några stora grejer på g?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

En newbie-fråga slängs ut till forumets expertis.

Nån som har koll på Mastercards kurs mot THB?

Tidigare har det gått bra att kolla på Mastercards egna sida https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/

men det verkar som valuta THB är borttagen.

Är det några stora grejer på g?

ja,,,Mastercard i Thailand är skit,,,,,hade problem som fan förra året med att ta ut från Atm,,,,,inga problem med Visa,,,

Link to comment
Dela på andra sajter

En newbie-fråga slängs ut till forumets expertis.

Nån som har koll på Mastercards kurs mot THB?

Tidigare har det gått bra att kolla på Mastercards egna sida https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/

men det verkar som valuta THB är borttagen.

Är det några stora grejer på g?

De va som f-n, jag kollade härom dagen, inte en susning!!!!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,,,Mastercard i Thailand är skit,,,,,hade problem som fan förra året med att ta ut från Atm,,,,,inga problem med Visa,,,

Har alltid funkat bra för mig, och ganska bra kurs också. Därav frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har alltid funkat bra för mig, och ganska bra kurs också. Därav frågan.

Helt rätt TB fattas i listan

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt TB fattas i listan

 

Det är bra, Leifen! Det är skönt med en korrekturläsare:big_smile:

Nån teori (eller ännu bättre fakta) om varför THB fattas?

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

ja,,,Mastercard i Thailand är skit,,,,,hade problem som fan förra året med att ta ut från Atm,,,,,inga problem med Visa,,,

Har alltid funkat bra för mig, och ganska bra kurs också. Därav frågan.

Kollade tillbaka till den 24,e, där finns den, kan möjligen ha med långhelg att göra,den senaste noteringen är den 24 dec.

 

 

 

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra, Leifen! Det är skönt med en korrekturläsare:big_smile:

Nån teori (eller ännu bättre fakta) om varför THB fattas?

Alla andra banker o växlingskontor har  SEK-THB, kan inte vara nåt stort på G, då skulle dom vetat det!, 4,26 idag på Superrich, de tar sig sa mordbrännaren!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

TT är nu 4,32, går stadigt åt rätt håll

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla andra banker o växlingskontor har  SEK-THB, kan inte vara nåt stort på G, då skulle dom vetat det!, 4,26 idag på Superrich, de tar sig sa mordbrännaren!

Jo det ser ju bra ut på Yahoo http://finance.yahoo.com/echarts?s=SEKTHB=X&t=1d&l=on&z=m&q=l&c#{"range":"5d","allowChartStacking":true}

Lite skumt bara att den försvunnit från Mastercards sida. Men det kanske har att göra med långhelg som du skrev. Den som överlever nyår får se:big_smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En newbie-fråga slängs ut till forumets expertis.

Nån som har koll på Mastercards kurs mot THB?

Tidigare har det gått bra att kolla på Mastercards egna sida https://www.mastercard.com/global/currencyconversion/

men det verkar som valuta THB är borttagen.

Är det några stora grejer på g?

För mig funkar din länk. Iaf mot SEK. Både som Base Currency och tvärtom.

Du kanske menar nåt annat...

28-Dec-2015

1 SEK-THB    4.264015

1 THB-SEK    0.231648

   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

ja,,,Mastercard i Thailand är skit,,,,,hade problem som fan förra året med att ta ut från Atm,,,,,inga problem med Visa,,,

Det krånglade en gång med att det inte kom ut pengar i atm, då knallar man in och pratar med töserna. De tillfällen det inte fungerar är när kortet inte får kontakt via internet med den Svenska banken... Så vi tog ut kostnadsfritt pengar direkt på banken, pass och kort är vad man behöver... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillbaks igen, tillfällig blipp eller nåt!

4,264 den 28 dec

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

... Så vi tog ut kostnadsfritt pengar direkt på banken, pass och kort är vad man behöver... 

'There is no free lunch' brukar man ju säga och det gäller i synnerhet thailändska bankernas omätteliga girighet att ta betalt för allt och inget. Tom för insättningar(!?) på eget konto får man betala en ofta oproportionerlig avgift.

Sorry, Tekkor, att ta ut pengar på banken mha pass o kort är inte gratis utan 'finansieras' genom en betydligt sämre växelkurs jämfört med ATM-uttag (Visa/MasterCard).

Mvh

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

'There is no free lunch' brukar man ju säga och det gäller i synnerhet thailändska bankernas omätteliga girighet att ta betalt för allt och inget. Tom för insättningar(!?) på eget konto får man betala en ofta oproportionerlig avgift.

Sorry, Tekkor, att ta ut pengar på banken mha pass o kort är inte gratis utan 'finansieras' genom en betydligt sämre växelkurs jämfört med ATM-uttag (Visa/MasterCard).

Mvh

//Singha711

 

Vadå betala för insättningar på eget konto i Thailand?? Har under mina snart 14 år aldrig betalt avgifter för insättning på egna konton!

'There is no free lunch' brukar man ju säga och det gäller i synnerhet thailändska bankernas omätteliga girighet att ta betalt för allt och inget. Tom för insättningar(!?) på eget konto får man betala en ofta oproportionerlig avgift.

Sorry, Tekkor, att ta ut pengar på banken mha pass o kort är inte gratis utan 'finansieras' genom en betydligt sämre växelkurs jämfört med ATM-uttag (Visa/MasterCard).

Mvh

//Singha711

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vadå betala för insättningar på eget konto i Thailand?? Har under mina snart 14 år aldrig betalt avgifter för insättning på egna konton!

 

Ok, inom 'bankdistrikt' är det gratis men försöker du sätta in pengar någon mil därifrån, mao i en annan stad som ligger utanför bankens affärsområde, då får du betala avgift.

Jag har öppnat ett konto på SCB i Pattaya och eftersom jag numera inte uppehåller mig där så ofta får jag betala avgift varje gång jag sätter in pengar på mitt konto. Sätter jag in pengar på bankkontoret får jag dessutom betala det dubbla (40 THB) jämtfört med insättning på en CDM.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig funkar din länk. Iaf mot SEK. Både som Base Currency och tvärtom.

Du kanske menar nåt annat...

28-Dec-2015

1 SEK-THB    4.264015

1 THB-SEK    0.231648

   

 

Japp. Verkar funka nu igen. Man blir lite undrande när en valuta bara "försvinner" från listan:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, inom 'bankdistrikt' är det gratis men försöker du sätta in pengar någon mil därifrån, mao i en annan stad som ligger utanför bankens affärsområde, då får du betala avgift.

Jag har öppnat ett konto på SCB i Pattaya och eftersom jag numera inte uppehåller mig där så ofta får jag betala avgift varje gång jag sätter in pengar på mitt konto. Sätter jag in pengar på bankkontoret får jag dessutom betala det dubbla (40 THB) jämtfört med insättning på en CDM.

Mvh

//Singha711

Gjorde en insättning i Bkk igår via CDM, fee 40bht, inga stora pengar men principiellt åt helsike.

Ang uttag med Mastercard, har själv Swedbank/Mastercard, gör enligt följande; kollar aktuell kurs tex Kasikorn bank, använder kolumnen telex transfer, drar ifrån 10 satang på kursen, stämmer väldigt bra med samtliga avgifter som tas ut av Sverige respektive Thailand.

Chan2014

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Singha711 men de ordnade uttaget kostnadsfritt som en ren service, bara Svenska banken som tog avgift. Litar hellre på mig själv och frun som inte är den man lurar när det gäller ekonomi och siffror... Så vi gjorde et lönsamt uttag och gör så i framtiden på "vår" bank.

ps. Frun har lång skolgång i Bangkok där hon är född och uppväxt, hon kan matte kan jag så att säga...

Ändrades av Tekkor
Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Singha711 men de ordnade uttaget kostnadsfritt som en ren service, bara Svenska banken som tog avgift. Litar hellre på mig själv och frun som inte är den man lurar när det gäller ekonomi och siffror... Så vi gjorde et lönsamt uttag och gör så i framtiden på "vår" bank.

ps. Frun har lång skolgång i Bangkok där hon är född och uppväxt, hon kan matte kan jag så att säga...

Och jag litar på singha711 som framförde sakargument istället för sin frus förträfflighet.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Och jag litar på singha711 som framförde sakargument istället för sin frus förträfflighet.

 

Men ragga på han då... Här pratar jag om egenupplevda händelser på Thailändska banker gällande uttag, då är det en fördel att man har en Thailändska som kan språket och har ekonomisk utbildning.

 

Vem fan du litar på bryr jag mig inte om då tråden inte handlar om vem du tror på, ett lite meningslös inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...