Jump to content
IGNORERAD

Drink and drive


Benjamas

Recommended Posts

Är det någon som har sett några polis kontroller i Pattis? Har inte sett en enda hittills. För var det alltid vid Soi Kao Talo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    7

  • Baa

    6

  • rolba

    5

  • Jive

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det någon som har sett några polis kontroller i Pattis? Har inte sett en enda hittills. För var det alltid vid Soi Kao Talo

Vid korsningen Pattaya Tai och Second Road är det ganska vanligt med kontroller.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som har sett några polis kontroller i Pattis? Har inte sett en enda hittills. För var det alltid vid Soi Kao Talo

Nä faktiskt inte den senaste veckan, men de laddar väl för kommande nyårshelg.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Observerade på morgonpromenaden i Rawai att kontrollen på soi Sai Yuan var nerplockad men två andra fanns kvar och var bemannade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska in till city i e.m. kväll och surra lite med gubbsen, det är ju varannanonsdag. Blir bilburen "ungdom" ikväll, ska bli intressant att se om dom befolkat alla kontrollstationer, men på mig går dom bet, inte en droppe alkoholhaltigt! Men i morgon blir det vänsterstolen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska in till city i e.m. kväll och surra lite med gubbsen, det är ju varannanonsdag. Blir bilburen "ungdom" ikväll, ska bli intressant att se om dom befolkat alla kontrollstationer, men på mig går dom bet, inte en droppe alkoholhaltigt! Men i morgon blir det vänsterstolen!

Jag vet en som inte smakat en droppe i hela sitt liv som fick välja på 5000 eller en natt i finkan. Manipulerade blåsutrustningar. TiT

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet en som inte smakat en droppe i hela sitt liv som fick välja på 5000 eller en natt i finkan. Manipulerade blåsutrustningar. TiT

Det kan väl inte hända nu när Juntan styr, allt är ju korruptionsfritt och ärligt så jag är inte det minsta orolig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får väl avvakta statistiken och se om det får något genomslag i den.

39 döda och 456 skadade första dagen. Bra eller dåligt jämfört med föregående år?, Minns inte.

"Thai transport authorities kicked off a weeklong campaign to reduce highway accidents during the New Year festival with 39 people killed and 456 injured in the first day of the campaign.
The week long campaign dubbed “the seven dangerous days” ran from today until January 5. In the first day of the campaign, 439 cases of traffic accidents nationwide were reported, with 39 people died and 456 injured.

Drink driving is blamed for the main cause of most fatal accidents, or 26.94%, and speeding 19.56%. Motorcycle is also the vehicle that was engaged in most fatal accidents or 89.22%..Most accidents happen between 4 pm-8 pm, and most casualties are in working ages.

Chiang Mai remains the province with the highest risk of road accidents. A total of  17 cases was reported on the first day, and with the highest injuries of 19 persons. Mukdaharn registered the highest death toll in the first day with four deaths."

http://englishnews.thaipbs.or.th/first-day-road-safety-campaign-claims-39-deaths

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en polis eller kontrollstation i risbyn ikväll, kanske dom laddar inför morgondagen.

Det va faktiskt rätt skönt att inte ta en enda cl starkvaror i kväll, ska prova fler gånger, bara det inte blir nån vana.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en polis eller kontrollstation i risbyn ikväll, kanske dom laddar inför morgondagen.

Det va faktiskt rätt skönt att inte ta en enda cl starkvaror i kväll, ska prova fler gånger, bara det inte blir nån vana.

Ja, passa dej att fastna i sådana vanor. Måste vara ett helvete......:party:

/biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Apropå åtgärderna med att konfiskera bilar av rattfyllerister etc: 

Det verkar inte hjälpa, nu mer olyckor och mer döda än förra året:

roadacc.thumb.jpg.a1b98a4d7476e7f79a329d

http://www.nationmultimedia.com/national/Road-toll-worse-than-last-year-on-fifth-day-30276076.html

startade just en ny tråd om detta i "Nyhter i Thialand"

Ja mycket märkligt att det ökar när man gör insatser som att kolla "drink and drive" och det inte hjälper, hur skulle det då varit om man inte gjort dessa koller och plockat kk och bil från dessa onyktra förare, eller är det bara snack att dom har plockat kk och bilar från dessa förare?

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

startade just en ny tråd om detta i "Nyhter i Thialand"

Ja mycket märkligt att det ökar när man gör insatser som att kolla "drink and drive" och det inte hjälper, hur skulle det då varit om man inte gjort dessa koller och plockat kk och bil från dessa onyktra förare, eller är det bara snack att dom har plockat kk och bilar från dessa förare?

/matz

Bra fråga.Ska man spekulera lite så är väl kanske 3000 beslagtagna fordon lite för lite för att ha effekt på olyckorna. Men om man fortsätter med lite striktare åtgärder året om och inte bara under de hysteriska storhelgerna, så kanske det kan ha effekt långsiktigt. Till syvende och sist handlar det väl om att förändra thailändarnas körbeteende, fulla eller inte. Klart övervägande delen av de som dör åker ju också¨MC och där handlar det väl verkligen om körbeteende. 

Link to comment
Dela på andra sajter

jojo.....över 300 döda på 7 dagar....är det ringa påverkan på olyckor leifen??........tragiskt att dom aldrig lär sig trafikvett o att alkohol o droger i kombination med bil o motorbikekörning inte hör ihop....har sett mycket skit efter vägarna under åren.....

Link to comment
Dela på andra sajter

jojo.....över 300 döda på 7 dagar....är det ringa påverkan på olyckor leifen??........tragiskt att dom aldrig lär sig trafikvett o att alkohol o droger i kombination med bil o motorbikekörning inte hör ihop....har sett mycket skit efter vägarna under åren.....

Tror du att det skulle bli mindre påverkan om inte dessa 21.000 rattfyllerister stoppats och blivit arresterade.

Frågan är väl hur många fler döda det kunnat bli utan denna drive mot rattfylleriet. Man plockar bort 21.000 men ändå stiger antalet olyckor. Makalöst.

Gissar att missförstod mig.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du att det skulle bli mindre påverkan om inte dessa 21.000 rattfyllerister stoppats och blivit arresterade.

Frågan är väl hur många fler döda det kunnat bli utan denna drive mot rattfylleriet. Man plockar bort 21.000 men ändå stiger antalet olyckor. Makalöst.

Gissar att missförstod mig.

Jo.. det gjorde jag nog leifen.....ber om ursäkt för det.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skall jag låta som en gammal präst DONT DRINK AND DRIVE det är inte värt skadorna man kan ställa till med

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Nu skall jag låta som en gammal präst DONT DRINK AND DRIVE det är inte värt skadorna man kan ställa till med

Jag föredrar Mr Walkers slogan "Dont drive, drink"! 

Link to comment
Dela på andra sajter

johnny_walker_drink_drive.thumb.jpg.3f7e

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föredrar Mr Walkers slogan "Dont drive, drink"! 

Ja, nästan rätt, men fin var den i alla fall...

23ae.jpg

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta verkar gälla hela Thailand, men undrar hur det är i "Gallernas" lilla mönsterby uppe i NE i närheten av Nong Khai?

ok vad finns den byn då. har jag inte hört nåt om ..berätta var den är

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Bra fråga.Ska man spekulera lite så är väl kanske 3000 beslagtagna fordon lite för lite för att ha effekt på olyckorna. Men om man fortsätter med lite striktare åtgärder året om och inte bara under de hysteriska storhelgerna, så kanske det kan ha effekt långsiktigt. Till syvende och sist handlar det väl om att förändra thailändarnas körbeteende, fulla eller inte. Klart övervägande delen av de som dör åker ju också¨MC och där handlar det väl verkligen om körbeteende. 

Hej

Hade man beslagtagit 300 000 eller kanske 3 000 000 fordon hade man kanske uppnått ett mätbart positivt resultat, men inte ens detta hade nog garanterat lett till en minskning.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...