Jump to content
IGNORERAD

Det ska fifflas och luras med precis allt här


Jive

Recommended Posts

Ja, Kina är ju det största landet i Asien och sätter väl därmed sin prägel på övriga Asien.

Det är nog snarare mentaliteten hos kineserna som gör att dom är så "duktiga" på detta

70% av världens kopior kommer där ifrån

Dom kopierar hela städer till och med

http://www.businessinsider.com/things-that-china-copied-from-the-world-2013-8?IR=T

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    19

  • Tallviking

    9

  • Baa

    8

  • Nonki

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är nog snarare mentaliteten hos kineserna som gör att dom är så "duktiga" på detta

70% av världens kopior kommer där ifrån

Dom kopierar hela städer till och med

http://www.businessinsider.com/things-that-china-copied-from-the-world-2013-8?IR=T

 

ja och svenskar köper all billigt skit och är glada att de sparat pengar sedan gnäller man över allt och alla.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja och svenskar köper all billigt skit och är glada att de sparat pengar sedan gnäller man över allt och alla.

Svenskar är som alla andra

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog snarare mentaliteten hos kineserna som gör att dom är så "duktiga" på detta

70% av världens kopior kommer där ifrån

Dom kopierar hela städer till och med

http://www.businessinsider.com/things-that-china-copied-from-the-world-2013-8?IR=T

 

Ja, jag säger ju det, använde bara andra ord. Den kinesiska mentaliteten smittar av sej på övriga asiatiska länder.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla alla marknader i Sverige. Fyld med kopior och folk köper för det är billigt

Finns det så många marknader i Sverige? Kommer på rak arm inte på mer än Kiviks marknad.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla alla marknader i Sverige. Fyld med kopior och folk köper för det är billigt

Sverige har förhållandevis avsevärt färre kopior ute på marknaden jämfört med de flesta andra länder ute i världen

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har förhållandevis avsevärt färre kopior ute på marknaden jämfört med de flesta andra länder ute i världen

Jag tror dej, men har du konkreta siffror som bekräftar?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det så många marknader i Sverige? Kommer på rak arm inte på mer än Kiviks marknad.

massor med marknader i varje stad och by

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har förhållandevis avsevärt färre kopior ute på marknaden jämfört med de flesta andra länder ute i världen

Är det inte lagligt att i Sverige sälja likadana produkter om man bara påtalar att det är just det, kopia eller ej bara man inte använder varumärke eller logo?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

massor med marknader i varje stad och by

 

Har det kanske med mångkulturen att göra? Mycket har nog hänt sedan jag flyttade från Sverige för 13 år sedan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har det kanske med mångkulturen att göra? Mycket har nog hänt sedan jag flyttade från Sverige för 13 år sedan.

Nja, det är väl skillnad på marknad och marknad, i Thailand är ju dessa plast o klädmarknader överallt med jämna mellanrum.

I Sverige så är det ju typ någon marknads dag i var och var annan stad årligen, och där är väl renkorv och revolutionerade damsugarmunstycken ect. den stora grejen, typ.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lagligt att i Sverige sälja likadana produkter om man bara påtalar att det är just det, kopia eller ej bara man inte använder varumärke eller logo?

Det beror på om designen är skyddad eller inte

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är väl skillnad på marknad och marknad, i Thailand är ju dessa plast o klädmarknader överallt med jämna mellanrum.

I Sverige så är det ju typ någon marknads dag i var och var annan stad årligen, och där är väl renkorv och revolutionerade damsugarmunstycken ect. den stora grejen, typ.

Myndigheterna är ganska aktiva också och går runt på dessa och kontrollerar varor

Det finns däremot ett ökande inflöde av kopior via e-handel där människor köper direkt från Kina

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte lagligt att i Sverige sälja likadana produkter om man bara påtalar att det är just det, kopia eller ej bara man inte använder varumärke eller logo?

Det är inte ens lagligt att sälja äkta ickekopierade produkter importerade från ett land utanför EU/EES om du inte har företagets direkta eller indirekta tillstånd att göra det

Detta kallas gråimport och är tyvärr inte ovanligt samt avsevärt svårare att upptäcka

T.ex tillverkar fabriker i Kina som bygger smartphones avsevärt fler originaltelefoner än det antal originalföretaget beställt av dom

De som inte levereras till originalföretaget t.ex Apple/Samsung lämnar fabriken i en annan lastbil åt en annan "kund"

Alltså helt original exakt samma vara som levereras till Apple/Samsung

Sedan säljs dom i andra kanaler vidare och hamnar i värsta fall i originalbutiker i Europa.

Ofta upptäcker man inte sånt förrän man vill ha garantireparation och verkstan säger att det serienumret inte är original och inte täcks av garantin

Många "originalvaror" i Bangkoks fina märkesbutiker är sådana gråimporterade varor

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Myndigheterna är ganska aktiva också och går runt på dessa och kontrollerar varor

Det finns däremot ett ökande inflöde av kopior via e-handel där människor köper direkt från Kina

Nu syftade jag inte på produkternas äkthet i detta inlägg, förövrigt så tvivlar jag på att Vild-Hasses renkorv har nått att göra med Kina ;), damsugare munstycken mycket möjligt däremot.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en pannbiff  men fick en hamburgare. Eller var det tvärtom? 

Det var på ett guesthause i Thailand. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper jag ölen på lokala butiken så får jag betala 34B men om tanten går så blir det bara 30B - men jag orkar faktiskt inte bry mig om varför.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det är väl skillnad på marknad och marknad, i Thailand är ju dessa plast o klädmarknader överallt med jämna mellanrum.

I Sverige så är det ju typ någon marknads dag i var och var annan stad årligen, och där är väl renkorv och revolutionerade damsugarmunstycken ect. den stora grejen, typ.

Damsugarmunstycken fanns inte på min tid i Sverige. Verkar ju hygieniskt och fint, men fan så tråkigt.:)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Crocodile är ett märke som kommer från HKG. De har egna butiker där.

 

Fast tydligen ingen egen logga utan en stulen av Lacoste.

Samma jävla asiatiska stuk. Tar rygg på ett känt märke, använder samma logga och byter bara namn.

Om de då haft vet att kopiera kvaliten så hade jag inte märkt nått. Men nu var tyget  ungefär lika strävt som säckväv.

ja och svenskar köper all billigt skit och är glada att de sparat pengar sedan gnäller man över allt och alla.

Ja inte fan hade jag köpt en Lacoste copia sträv som säckväv för 1000 Baht, ska vara en thai för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper jag ölen på lokala butiken så får jag betala 34B men om tanten går så blir det bara 30B - men jag orkar faktiskt inte bry mig om varför.

Hon kommer med andra ord att få bra motion.  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Crocodile-loggan är väl spegelvänd gentemot

Lacoste ?

Skickat från min Nokia Lumia 930

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Crocodile-loggan är väl spegelvänd gentemot

Lacoste ?

Skickat från min Nokia Lumia 930

Kan tänkas. Inte blev den mindre stulen av det. Tänk att de kom på en alldeles likadan logga men de gjorde den spegelvänd mot Lacoste. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon kommer med andra ord att få bra motion.  :D

Tyvärr, 10 meter att gå, tvärs över gatan och hon är släkt med dom som äger butiken. Kanske därför hon får lite bättre pris.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...