Jump to content
IGNORERAD

Priser byggmaterial?


leifen

Recommended Posts

Hur mycket skall man betala för en gråblocksmur runt en tomt på ca en halv rai mellan tummen och pekfingret med material och arbete?

 

/Enis

Hur hög mur?

Ska den hålla massor inne (stödmur) eller är det bara en som sitter ovan jord och håller ohyra borta?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Enis

    10

  • frogfish

    8

  • Boa52

    8

  • leifen

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hur hög mur?

Ska den hålla massor inne (stödmur) eller är det bara en som sitter ovan jord och håller ohyra borta?

Skall hålla grannar borta, dvs ovan jord.

Säg två meters höjd på två sidor som vetter mot grannar de andra två sidorna är mot bygata så där skall det vara lägre och någon form av titthål 

Och det är nog en rai när jag tänker efter då det är två tomter som skall omslutas.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte skvaller om det är fakta? Annars är det ju du som sitter och skvallrar här om det inte är sant, varför sprider du osanna saker på mpr (kärringvarning?)? Är det sant eller inte?

Sen är det väl inte mkt att bli upprörd över? Du beskriver ditt beteende, jag säger att jag undviker folk med sånt beteende. Vad är problemet?

Nu ska ni va snälla, snart är det jul, se på mej. Bättre sent än aldrig för julfriden och klapparna

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket skall man betala för en gråblocksmur runt en tomt på ca en halv rai mellan tummen och pekfingret med material och arbete?

 

/Enis

Tror någon pratade om 1000 baht/meter mur, för några år 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror någon pratade om 1000 baht/meter mur, för några år 

Stämmde nog hyfsat då vi byggde...kanske tom 800.

sʞıɔʞɐʇ ɟɹåu uoɐʞs ɐɹʞ ɯǝp ʇɐdɐʇɐןʞ

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror någon pratade om 1000 baht/meter mur, för några år 

Den här muren betalade vi 842THB/meter för i år. Med grind och målad.

DSCN0070.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall hålla grannar borta, dvs ovan jord.

Säg två meters höjd på två sidor som vetter mot grannar de andra två sidorna är mot bygata så där skall det vara lägre och någon form av titthål 

Och det är nog en rai när jag tänker efter då det är två tomter som skall omslutas.

 

/Enis

Skulle gissa att materialkostnaden blir runt 6-700 per löpmeter om muren blir 2 meter hög.
Lite billigare om muren är 1 meter, men grundarbetet är det samma med tanke på fundament, så kostnaden faller inte jättemycket vid lägre mur.

Snabbt räknat på vanliga gråblock, betong, puts och armeringsjärn.

Plus arbetet... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle gissa att materialkostnaden blir runt 6-700 per löpmeter om muren blir 2 meter hög.Lite billigare om muren är 1 meter, men grundarbetet är det samma med tanke på fundament, så kostnaden faller inte jättemycket vid lägre mur.

Snabbt räknat på vanliga gråblock, betong, puts och armeringsjärn.

Plus arbetet... 

Thai räknar väl in löpmeter utan" block" mellan stolparna om jag kom ihåg rätt så är ett block ca2,4-2,5  m Ett block får du arbetskostnaden Har man då storleken på stenen är det lätt att räkna ut hur många stenar det går åt. Tror ca 15x30

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai räknar väl in löpmeter utan" block" mellan stolparna om jag kom ihåg rätt så är ett block ca2,4-2,5  m Ett block får du arbetskostnaden Har man då storleken på stenen är det lätt att räkna ut hur många stenar det går åt. Tror ca 15x30

Vet inte riktigt vad du menar. 

Men de gråblock jag talar om har måtten 6,5 x 17,5 x 37 cm.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai räknar väl in löpmeter utan" block" mellan stolparna om jag kom ihåg rätt så är ett block ca2,4-2,5  m Ett block får du arbetskostnaden Har man då storleken på stenen är det lätt att räkna ut hur många stenar det går åt. Tror ca 15x30

Med block menar du sektioner i muren gissar jag.

Och jag får då revidera min tidigare bekräftelse om pris, vi betalade ca 1000 bht per sektion i snitt, då är ca 1/4 putsad och resten oputsat i vår mur som inhägnad 4 rai.

Skickat från min SM-T710 via Tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Med block menar du sektioner i muren gissar jag.

Och jag får då revidera min tidigare bekräftelse om pris, vi betalade ca 1000 bht per sektion i snitt, då är ca 1/4 putsad och resten oputsat i vår mur som inhägnad 4 rai.

 

Skickat från min SM-T710 via Tapatalk

 

 

 

 

Exakt så menade jag, höjden ändrar också priset

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad kostar grind i rostfritt per meter på ett ungefär?

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar grind i rostfritt per meter på ett ungefär?

 

/Enis

I vårt hus som du kan se i IL rese rapport kostade ca 30000 Bth i rostfritt, tror sid 33-35 kan du se vår grind

Link to comment
Dela på andra sajter

En Rostfri staketsektion typ denna

image.thumb.jpeg.9d9464db427d0d9e007848a

2,5 meter bred, 4000 bth. ok pris?

 

enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

En Rostfri staketsektion typ denna

image.thumb.jpeg.9d9464db427d0d9e007848a

2,5 meter bred, 4000 bth. ok pris?

 

enis

 

Ser fint ut men det är ju ingen grind som han frågar efter

Link to comment
Dela på andra sajter

I vårt hus som du kan se i IL rese rapport kostade ca 30000 Bth i rostfritt, tror sid 33-35 kan du se vår grind

Tackar skall kolla där

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut men det är ju ingen grind som han frågar efter

Hehe, det är min andra fråga om del av staket

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en automatiskt grind eller att göra om en befintlig till automatiskt fjärrstyrd.

Har redan en rejäl grind i Thailand men det skulle vara roligt och glänsa lite om det inte kostar multum.

Passar på när grindar är i ropet;)

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kostar en automatiskt grind eller att göra om en befintlig till automatiskt fjärrstyrd.

Har redan en rejäl grind i Thailand men det skulle vara roligt och glänsa lite om det inte kostar multum.

Passar på när grindar är i ropet;)

Gissar ca 30000 bth, vill du ha rätt summa kan jag fixa det men det är nog ganska nära

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här muren betalade vi 842THB/meter för i år. Med grind och målad.

DSCN0070.thumb.JPG.81dc889e4a875561f2d2433eed6688a0.JPG

Menar du allvar? Den muren med allt arbete, matriel knappt 850 bath m? Mellan stolparna ca 2200 bath klart. Dvs inkl stolparna.

Tapatalkat

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar ca 30000 bth, vill du ha rätt summa kan jag fixa det men det är nog ganska nära

känns onödigt dyrt och behåller mitt hänglås eller?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

känns onödigt dyrt och behåller mitt hänglås eller?

Kraftigt hänglås okej, på dagen har du väl öppet så thai och alla andra kan hälsa på

Link to comment
Dela på andra sajter

Kraftigt hänglås okej, på dagen har du väl öppet så thai och alla andra kan hälsa på

Porten är väl mest för att oönskade hundar inte kan ta sig in.

Visst det första man gör på morgonen är och öppna grinden lite en decimeter kanske.

Här håller de och bygga till så det är extraöppet.

Se på lutningen på grannes mur inga vattenproblem här inte vid regn och så ligger vi 15m över havet också.

 

DSC02115.JPG

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser fint ut:smile:

Hittade ingen grindbild där tyvärr men ett par andra fina bilder.

 

/Enis

Sorry ingen bild på grinden ska se om jag kan fixa det imorrgon, god natt på dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...