Jump to content
IGNORERAD

Att se analoga kanaler i smart tv


kenneth073

Recommended Posts

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • jocko53

    7

  • Enis

    6

  • kenneth073

    6

  • Wangthong

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag tror inte att du har några analoga kanaler :smile:

Nja

 

:slow:

 

Digitala som är kodade analogt då...

 

Har två fiber in i huset... in i en dosa den ena sitter det ett tp-uttag för bredband  och den andra sitter det ett koax utag för tv och ur Tv-utaget plockar jag ut ett 20 tal Tv-kanaler "analogt" sedan finns det nog ett hundratal "digitala" om jag skaffar Camoduler och programkort

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fäbodjäntan är en analog inspelning, så lite analogt finns nog i Valbo :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fäbodjäntan är en analog inspelning, så lite analogt finns nog i Valbo :)

Innan jag upptäcke internets guldgruva så smög jag i de dolda veckotidningsfacken på statoil

 

:dribble:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  Enis,                                                                                                                                                                                                                                                                         Jag tror dig,men jag tänkte att du klarar dig inte utan lite större utbud:smile:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns väl några standards DVB-T (antenn) DVB-C (kabel) och DVB-S (parabol) men sen kör dom ju ut den gamla signalen åxå på vissa kabel-TV nät så man slipper trixa med boxar.

Fast att man som TS skall behöva rycka ut en modul för att se nåt annat på en smart TV tror jag inte på utan det är nog bara att man inte hittat hur man gör så mitt råd att RTFM står kvar. Länkade till manualen för ett dygn sen så det borde vara löst vid detta laget.

Men helt klart förvirrande är det - är ju lite olika i olika kabelnät så hur det fungerar för en person kan vara nåt helt annat för en annan.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt många fastighetsägare tar ner de fria digitala markkanalerna på taket och gör sedan om dom till analoga och skickar ut i kablagen nere i fastigheten

Antingen genom att de har egen utrustning på vinden eller så ansluter dom fastigheten till t.ex Comhem som också gör på det viset

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske la du in din adress av misstag, kanske inte, jag tog bort den.

Posta om utifall det inte var din adress.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så här är det .som jag skrev så har vi com hem kabeltv.

Förut så hade jag en dekoder med kort från com hem för köpkanaler tex viasat soprt ,Discovery ,animal mm, till den hade jag en fjärrkontroll o skötte köpkanalerna(digitala) .

3,5,7,8,9,11 (analoga )så kallar com hem dom i alla fall,ficka jag in när jag stängde av fjärrk. till dekodern med fjärrkontr.till tvn och använde mig av den.

no prob.

Men nu köpte vi ny tv och till den fick man sätta in en modul med kort ifrån com hem isället för dekoder.

Jag installerade alla kanalerna men fick bara in dom digitala,installerade om analoga och kunde bara se dom!!!!

Nu ringde jag phillips och trevliga kvinnan hjälpte mig hitta dom analoga kanalerna som gömde sig på plats 2015 och neråt.fick alltså gå bakåt från kanal 1 till kanal 2017!!!!!!!

Tack alla för att ni försökt hjälpa till

God jul på er:D

 

N

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja så här är det .som jag skrev så har vi com hem kabeltv.

Förut så hade jag en dekoder med kort från com hem för köpkanaler tex viasat soprt ,Discovery ,animal mm, till den hade jag en fjärrkontroll o skötte köpkanalerna(digitala) .

3,5,7,8,9,11 (analoga )så kallar com hem dom i alla fall,ficka jag in när jag stängde av fjärrk. till dekodern med fjärrkontr.till tvn och använde mig av den.

no prob.

Men nu köpte vi ny tv och till den fick man sätta in en modul med kort ifrån com hem isället för dekoder.

Jag installerade alla kanalerna men fick bara in dom digitala,installerade om analoga och kunde bara se dom!!!!

Nu ringde jag phillips och trevliga kvinnan hjälpte mig hitta dom analoga kanalerna som gömde sig på plats 2015 och neråt.fick alltså gå bakåt från kanal 1 till kanal 2017!!!!!!!

Tack alla för att ni försökt hjälpa till

God jul på er:D

 

N

 

 

Jag har också en Philips TV, hur smart den är det vet jag inte men om jag trycker på en knapp märkt AV så får jag upp ett val på skärmen:

Källor

TV

EXT1

EXT2

EXT3

EXT4

HDMI1

HDMI2

Digital  TV

 

Här kan du testa att välja TV för analoga kanaler och Digital TV för de digitala kanalerna.

På min fjärr sitter denna knappen i övre raden till höger.

Hoppas det var till hjälp.

Lycka till!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

prova med att göra en fullständig sökning. Både digitala och analoga kanaler.

Analoga kanalerna kan ha en vana att hamna på kanalnummer > 100

Link to comment
Dela på andra sajter

Har fixat detta genom att lägga dom i en favoritlista så det funkar bra nu,det svåra var ju att hitta kanalerna.

Dom analoga hamnade ju på > 2000

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...