Jump to content
IGNORERAD

Thailand sjunker på FN-lista över beboeliga länder


MPR Nyheter

Recommended Posts

 

Det kan man ju tycka. Men du nöjde ju dig inte med att skriva att du anser att Thailand är bättre utan du pekade ut Sverige som speciellt sämre än Thailand. Möjligtvis felskrivning? Men dock en beklagan över Sverige som sämre än Thailand.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Nix, ett konstaterande.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • janne_h

    7

  • Sam sip sam

    4

  • HuaHindinnge

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nix, ett konstaterande.

Ja det var väl en överdrift att tro att ubåtskapten skulle förstå innebörden i det han själv skriver.

Men eftersom du skriver i efterhand att det var ett konstaterande endast. Så får vi anta att du menade något annat än du faktiskt skrev. Och vi lämnar det därvidlag.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja det var väl en överdrift att tro att ubåtskapten skulle förstå innebörden i det han själv skriver.

Men eftersom du skriver i efterhand att det var ett konstaterande endast. Så får vi anta att du menade något annat än du faktiskt skrev. Och vi lämnar det därvidlag.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Du har fel :big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Ja det var väl en överdrift att tro att ubåtskapten skulle förstå innebörden i det han själv skriver.

Men eftersom du skriver i efterhand att det var ett konstaterande endast. Så får vi anta att du menade något annat än du faktiskt skrev. Och vi lämnar det därvidlag.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Det är sämre att bo i Sverige än i Thailand, borde väl tom en rörmockare veta.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sämre att bo i Sverige än i Thailand, borde väl tom en rörmockare veta.

Nu är väl det påståendet ganska subjektivt.

Och ett klagande på Sverige som du påstår är sämre att bo i, om än ospecificerat.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nu är väl det påståendet ganska subjektivt.

Och ett klagande på Sverige som du påstår är sämre att bo i, om än ospecificerat.

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Som sagt, du ger dig aldrig...........:lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Ett väntat resultat, i princip alla parametrar går ju åt fel håll vid en militärkupp och införande av diktatur.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ett väntat resultat, i princip alla parametrar går ju åt fel håll vid en militärkupp och införande av diktatur.

Mvh isan lover

Men men de flesta är ju lyckliga, om man ska tro den här "undersökningen".

 

 

Happy campers: 99% of Thais 'satisfied' with govt, says govt poll

By Coconuts Bangkok December 23, 2015 / 10:47 ICT
PM Prayuth

Prime Minister Prayuth Chan-ocha. Photo: Reuters

It's the kind of approval ratings Kim Jong-un would be proud of.

The Thai government says 99 percent of people are happy with its performance, according to, er, a government poll released last night.

The poll by the National Statistical Office, past of the Ministry of Information and Communication Technology, found that 99.3 percent of people surveyed were satisfied with the government's overall performance while 98.9 percent were confident in its abilities to solve the country's problems, Bangkok Post reported.

Of the 2,700 people surveyed across the country between Nov. 27 and Dec. 4, when asked what government projects they were happiest about, 99.9 percent said that they were happy with lottery ticket price controls while 99.5 percent were satisified with the government's anti-drug policy.

Of those polled, 99.9 percent were satisifed with welfare management and 98.9 percent happy about anti-crime measures.

The spectacular poll findings came just before the government's one-year performance review today.

Looks like PM Prayuth's mission to "Return Happiness to Thailand" worked, eh?

http://Bangkok.coconuts.co/2015/12/23/happy-campers-99-thais-satisfied-govt-says-govt-poll
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Men men de flesta är ju lyckliga, om man ska tro den här "undersökningen".

 

 

Happy campers: 99% of Thais 'satisfied' with govt, says govt poll

By Coconuts Bangkok December 23, 2015 / 10:47 ICT
PM Prayuth

Prime Minister Prayuth Chan-ocha. Photo: Reuters

It's the kind of approval ratings Kim Jong-un would be proud of.

The Thai government says 99 percent of people are happy with its performance, according to, er, a government poll released last night.

The poll by the National Statistical Office, past of the Ministry of Information and Communication Technology, found that 99.3 percent of people surveyed were satisfied with the government's overall performance while 98.9 percent were confident in its abilities to solve the country's problems, Bangkok Post reported.

Of the 2,700 people surveyed across the country between Nov. 27 and Dec. 4, when asked what government projects they were happiest about, 99.9 percent said that they were happy with lottery ticket price controls while 99.5 percent were satisified with the government's anti-drug policy.

Of those polled, 99.9 percent were satisifed with welfare management and 98.9 percent happy about anti-crime measures.

The spectacular poll findings came just before the government's one-year performance review today.

Looks like PM Prayuth's mission to "Return Happiness to Thailand" worked, eh?

http://Bangkok.coconuts.co/2015/12/23/happy-campers-99-thais-satisfied-govt-says-govt-poll

Hej

Så är det ju när juntan presenterar sina egna undersökningar, fast å andra sidan har väl aldrig någon militärjunta någonstans påjorden framställt sig själva som impopulära.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kille, njuter av att lyssna på hans visdomsord

Bild.thumb.jpg.061997a0ee6d0dc71cb0f27cd

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är sämre att bo i Sverige än i Thailand, borde väl tom en rörmockare veta.

skitsnack ,fån så mkt bättre att bo i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

skitsnack ,fån så mkt bättre att bo i Sverige

Hur vet du det? Du har väl bara bott i Sverige, då kan det vara svårt att göra en gämförelse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige kan du gå runt hörnet och få världens saftigaste pizza.

I Thailand kan du gå runt hörnet och få världens saftigaste pingla.

svåra grejer det här med valfrihet.

just nu skulle jag välja värmen.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige kan du gå runt hörnet och få världens saftigaste pizza.

I Thailand kan du gå runt hörnet och få världens saftigaste pingla.

svåra grejer det här med valfrihet.

just nu skulle jag välja värmen.

Pinglan hämta jag frånThailand 1978 å vill jag ha mera värme trycker jag igång bastun  :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du det? Du har väl bara bott i Sverige, då kan det vara svårt att göra en gämförelse. 

5-6 veckor om året har jag befunnit mig i Thailand dom sista 20 åren och det är helt klart ett riktigt u land mot jämförelsevis sverige 

ett par månader om året räcker gott för mig 

Link to comment
Dela på andra sajter

5-6 veckor om året har jag befunnit mig i Thailand dom sista 20 åren och det är helt klart ett riktigt u land mot jämförelsevis sverige 

ett par månader om året räcker gott för mig 

.......lite av charmen med Thailand.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

5-6 veckor om året har jag befunnit mig i Thailand dom sista 20 åren och det är helt klart ett riktigt u land mot jämförelsevis sverige 

ett par månader om året räcker gott för mig 

Hade vi haft bättre thaislafs i Sverige hade det varit svårare att ta ställning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade vi haft bättre thaislafs i Sverige hade det varit svårare att ta ställning. 

Jasså finns det sådant  i sverige också ,vart är världen på väg :boom:

Link to comment
Dela på andra sajter

Personlig uppfattning om livskvalitet kan bara besvaras av den person som ställer frågan om man skall få "alla rätt", ingen kan på pricken sätta mina kriterier om hur jag vill leva mer än jag själv! Därför faller alla jämförelser av sig självt från person till person, dock är det ett intressant ämne så länge ingen annan ger sig fan på att dom vet bättre än jag själv hur jag vill leva mitt liv, då kommer nedvärderingar och "jagvetbäst" fram och så är det slut på den vänskapliga dialog det borde ha blivit, vart tog "sköt dig själv och skit i andra" vägen?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...