Jump to content
IGNORERAD

Thailand sjunker på FN-lista över beboeliga länder


MPR Nyheter

Recommended Posts

FN släppte under veckan årets ranking över de mest beboeliga länderna baserat på deras grundläggande människoutvecklingsframsteg, och Thailand föll från förra årets 89:e plats till 93:e av totalt 188 länder.
Thailand fick ett människoutvecklingsindex (HDI) på 0.726 i rapporten som släpps av FN:s Utvecklingsprogram (UNDP). På första plats kom Norge med ett index på 0.94, medan bottenplaceringen kneps av Niger med 0.348. Sverige placerade sig i sin tur på 14:e plats.
Trots året sämre placering har Thailand sedan 80-talet gjort stora framsteg i alla faktorer som HDI tar ställning till, bland annat genom att höja den förväntade livslängden med tio år samt antalet skolår. Landets bruttonationalinkomst har även ökat med runt 277.4% sedan 80-talet.

Källa: http://englishnews.thaipbs.or.th/Thailand-comes-93rd-place-in-uns-survey-of-worlds-most-liveable-countries

1201-wpcf_728x408.thumb.jpg.29083442b141

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • janne_h

    7

  • Sam sip sam

    4

  • HuaHindinnge

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag bor hellre i Thailand än i många av dom länder som har bättre placering än Thailand.

Samma här, speciellt #14.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill lägga till #1. 

Hej

Men kära landsmän

Saknar ni inte det multikulturella samhället.

Saknar ni inte de fyra årstiderna , speciellt snön som setr till att 

allmänna kommunikationer fungerar

Saknar ni inte alla våra goda maträtter som tex surströmming mmmm

Saknar ni inte våra ICKE korrupta politiker , som öppnar sina hjärtan för många

men inte för sina pensionärer.

Saknar ni inte att kunna gå på krogen för hygglig penning

Ärligt talat visst saknar vi vårt fosterland när vi slår danskjävlarna i fotbll

Men för övrigt saknar vi INTE .....................................

Persistant

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är väldigt bra på många sätt. T.ex I fredags diskuterade jag mänskliga rättigheter med en muslim I bastun på badhuset. Tänka sig vi var helt överens..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige är väldigt bra på många sätt. T.ex I fredags diskuterade jag mänskliga rättigheter med en muslim I bastun på badhuset. Tänka sig vi var helt överens..

Han hade bara inte läst koranen på rätt sätt.........

 

 

 

 

:haha:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sverige har blivit mer lagom nu

Vi samma temperatur på midsommar som jul numera och ingen snö. Förmodligen en anpassning till nysvenskarna

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man skulle kanske satsa på badstränder och turist orter i gamla Sverige! Sveriges Pattaya =tex Gotland året runt!:party:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ofta vad man gör det till själv. Att sitta och klaga på Sverige gör en ju inte gladare. Thailand är bra på sitt sätt. Men då jag bor i båda länderna ungefär lika mycket. Så har jag lärt mig uppskatta den tid där jag är för tillfället. Vissa undrar hur det kommer sig att jag åkte från Thailand till Sverige i oktober för att övervintra här. Men har man varit tillräckligt länge i värmen. Så uppskattar man faktiskt kyla på ett annat sätt.

Har många gånger sett, där tjejerna ofta vill vara i Sverige, medans gubbarna vill ner till värmen.

Gör det bästa av det ni har nu så kommer ni trivas med livet mycket bättre.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Det bästa med Thailand är att ju fler gånger jag är där ju mer uppskattar jag Sverige.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ofta vad man gör det till själv. Att sitta och klaga på Sverige gör en ju inte gladare.

Vem har klagat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har klagat?

Ja du bodde ju hellre i Thailand än speciellt  #14 som är Sveriges placering på listan.

Du kan ju alltid hävda att det inte var ett sätt att klaga på Sverige. Men varför nämna Sverige överhuvudtaget som något speciellt sämre i dina ögon än Thailand? Om du hävdar att det  inte var ett sätt att vilja klaga på Sverige?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du bodde ju hellre i Thailand än speciellt  #14 som är Sveriges placering på listan.

Du kan ju alltid hävda att det inte var ett sätt att klaga på Sverige. Men varför nämna Sverige överhuvudtaget som något speciellt sämre i dina ögon än Thailand? Om du hävdar att det  inte var ett sätt att vilja klaga på Sverige?

Ja, det var ju ett val mellan två, jag valde det ena. Vad var det för fel med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var ju ett val mellan två, jag valde det ena. Vad var det för fel med det?

Inget fel med det. Du väljer ju själv! Bara ett svar på din fråga om vem som klagar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget fel med det. Du väljer ju själv! Bara ett svar på din fråga om vem som klagar.

Ok. Men det var ingen "klagan"

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Men det var ingen "klagan"

Och då hänvisar jag dig tillbaka till mitt meddelande #15. :)

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Och då hänvisar jag dig tillbaka till mitt meddelande #15. :)

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Jag förstår inte vad du menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag har inte läst att det klagas på sverige.

Nä, det är bara en utopi. Det är väl  bara rasister som klagar och de finns väl inte i Sverige. :big_smile:

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Och då hänvisar jag dig tillbaka till mitt meddelande #15. :)

 

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

 

 

Jag vet att du aldrig kommer att ge upp, men om jag tycker att A är bättre än B, så betyder det ju inte att jag klagar på B eller hur?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att du aldrig kommer att ge upp, men om jag tycker att A är bättre än B, så betyder det ju inte att jag klagar på B eller hur?

Det kan man ju tycka. Men du nöjde ju dig inte med att skriva att du anser att Thailand är bättre utan du pekade ut Sverige som speciellt sämre än Thailand. Möjligtvis felskrivning? Men dock en beklagan över Sverige som sämre än Thailand.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...