Jump to content
IGNORERAD

Kuala lumpur Thai Embassy


windrode

Recommended Posts

Jag måste ut av landet 11/1 2016 och funderar på om någon har sökt nytt turist visum i KL .Jag har double entry från Thai Embassy i STH och biljett på 9 månader . Senast var jag i Vientiane och fick nytt turist visa med ett "nödrop" personalen tyckte jag hade för många inträde .... Air Asia har riktigt bra priser till KL från Chiangmai och det är en stad jag gillar och kan tenkas besöka en gång till ..Annars så är jag öppen för förslag på städer där det kan tänkas vara "lättare"att få ett nytt stämpel ... Blir lite förvirrad och orolig av det man leser om visum

God jul på er alla

Tackar på förhand

Per

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser att jag behöver förklara att mitt double entry är förbrukat den 11/1 .. Så jag måste lämna Thailand för att söka nytt turist visa någonstans  så jag kan stanna kvar i detta vackra land tills 7 / 4 då Thai air flyger mig tillbaka till Stockholm

Link to comment
Dela på andra sajter

KL är enligt andra källor en besvärlig ambassad.

Har också läst detta. Penang är nog ett bättre alternativ, om man ska åka till Malaysia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då ,KL är ju en kanon stad vilket jag inte tycker Penang är .Hade tenkt stanna en vecka om det blev KL .En vecka i Penang hmmm kanske får bli Saigon eller Phnom pen då .har varit dör men inte på ambasaden .Någon som har eller vet .

Mvh Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Kl förra året för nytt multy entry ett års NON-O. Vi gör bara singel entry här blev svaret. Vet inte om samma gäller för turist visa.  Där var mycket folk och kändes besvärligare än i Penang. Har tidigare aldrig haft sådana problem i Penang. Inte heller nu senast för några veckor sedan. Rekommenderar Penang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aj då ,KL är ju en kanon stad vilket jag inte tycker Penang är .Hade tenkt stanna en vecka om det blev KL .En vecka i Penang hmmm kanske får bli Saigon eller Phnom pen då .har varit dör men inte på ambasaden .Någon som har eller vet .

Mvh Per

kitungmakmak (han med älgavataren) brukar ju vara där och skaffa visa, prova med ett pm till honom.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Aj då ,KL är ju en kanon stad vilket jag inte tycker Penang är .Hade tenkt stanna en vecka om det blev KL .En vecka i Penang hmmm kanske får bli Saigon eller Phnom pen då .har varit dör men inte på ambasaden .Någon som har eller vet .

Mvh Per

Penang är en ö  och Georgetown heter staden!!     Åk till Saigon Per...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte till Singapore. Lämnade in pass och papper kl 8:30 på morronen, hämtade ut passet kl 14:00 nästa dag. Mitt var ett Non-Immigrant B, inga problem. Var bara där i tid på morronen. Dom öppnar 8:00 och kön är lång redan då. Bodde på Pan Pacific Orchard som är granne med ambassaden, enkelt och smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Har du tänkt att spendera 1 vecka i en annan stad är Hongkong ett bra alternativ, har själv sökt visum där, var väldigt smidigt, kostar inga större pengar att flyga till HK, ambassaden ligger på ön, finns centrala hotel för runt 1000HK $.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej på er . Visa frågor är en "jungel". Jag for i väg till Hongkong med väskan full av kopior på ALLT tenkte att detta blir nog svårt....... Som vanligt double entry visa har jag och ticket för 9 mnd'r. va vill dom seja om mina stemplar i HK ?

Boende hade jag skaffat 10 min i från färjeläget i Viktoria Harbour Konsulatet ligger på HK island, ca 10 min tar de med färjan över til andra sidan en kvart tar det å promenera till  FAIRMONT HOUSE .och der på 8. våningen ligger så Thailands Konsulat .Alldeles svettig av nerver kliver jag inn  med min lunta med dokumenter.Den trevliga mannen i luckan tittade förvånat på mig....What do you need ? single entry stammade jag behöver du mera "papper"? All i need is a copy of your passport, pay 300 hk dollars and come back to morrow . VA ? jag som har varit nervös i månader .... Nästa dag fick jag mitt pass på 1 minut ingen väntan i köer ... HK har det bästa officiella kontoret jag har varit förbi .

HK i övrigt är FANTASTISK , fantastiska byggnader det skal bo 7- 8 000 000 där på en yta som inte är så stor . Det är fruktansvärt DYRT det finns en jävla massa arroganta oträvliga Chineser där som rapar å fiser dig rakt i ansiktet .... Det dräller med häftiga bilar ock det finns flera LOUIS VUITTON butiker här än i Paris det rasslade i juvelerna till kärringarna utanför THE PINNINSULA  HOTELL och "minkarna" låg tett på deras axlar ...

Det var kallt ca 15- 18 grader på dagen och på natten frös jag .Tok en tur opp till  peak top med toget  på Hk Island och det var fantastisk å skåda ut över hamnen och staden från 428 m öh.

 

ÄHong_Kong_peak_top_021.thumb.JPG.584de86r man ute efter et "easy" Visa och en tur till en av värdens häftigaste städer så skal man åka till Hongkong

Mvh

Per 

,

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

KL är enligt andra källor en besvärlig ambassad.

KL Och Singapore är besvärliga

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...