Jump to content
IGNORERAD

Bensinpriset i Thailand går ner.


Nemo

Recommended Posts

Köra från Bangkok till Lampang med minibuss, diesel.

1500 baht.

/4.23 = 350 sek, ungefär.

Inte dyrt, men ganska segt att köra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack, förstår bara inte benämningarna riktigt, diesel förstår jag sen mycke gasohol. Har inte haft nån bil där, nu har vi en gammal pickis

- E20 Gasohol, Bensin med 20% etanol.

- Gasohol91, 91 oktaning bensin.

-V-Power Nitro+ Gasohol 95, 95 oktanig bensin, Shells hockusbockus blandning.

-V-Power Nitro+ Diesel, diesel Shell hockuspockus blandning, jag upplever att min bil går bättre på den, drar mindre, bättre verkningsgrad, mer energiinnehåll? 

-FuelSave Diesel, vanlig diesel.

 

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

- E20 Gasohol, Bensin med 20% etanol.

- Gasohol91, 91 oktaning bensin.

-V-Power Nitro+ Gasohol 95, 95 oktanig bensin, Shells hockusbockus blandning.

-V-Power Nitro+ Diesel, diesel Shell hockuspockus blandning, jag upplever att min bil går bättre på den, drar mindre, bättre verkningsgrad, mer energiinnehåll? 

-FuelSave Diesel, vanlig diesel.

 

 

 

Bra beskrivning

Link to comment
Dela på andra sajter

gasohol is commonly used about E10, petrol containing 10% ethanol

E20 contains 20% ethanol

E85 contains 85% ethanol

the number indicates Octane RON as in Europe

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

- E20 Gasohol, Bensin med 20% etanol.

- Gasohol91, 91 oktaning bensin.

-V-Power Nitro+ Gasohol 95, 95 oktanig bensin, Shells hockusbockus blandning.

-V-Power Nitro+ Diesel, diesel Shell hockuspockus blandning, jag upplever att min bil går bättre på den, drar mindre, bättre verkningsgrad, mer energiinnehåll? 

-FuelSave Diesel, vanlig diesel.

 

 

 

I Sverige kan man köpa minst 3 olika sorters diesel till jord och skogsmaskiner med olika blandningar av rapsolja, 5% iblandning som bara används på sommaren, 2% som är året runt blandning och finns på bensinmacken till bilen, sedan en ren diesel som kallas blankdiesel eller 0%are.

Om det är så att den billigare dieseln Fuel Save Diesel, vanlig diesel har tillsatser av ex raps så har du inte samma effektuttag som med V-Power Nitro+ Diesel.

Jag har själv provat olika dieselsorter i entreprenadmaskiner och personbilar i Sverige och det märks stor skillnad mellan 5% och 0% diesel, det blir både i högre effekt och lägre förbrukning med 0% diesel.

Det vore intressant att veta om de blandar upp dieseln mera än i Sverige? Med tanke på klimatet så kan de säkert ha en hög tillsatsprocent. 

För några år sedan blev det fel vid beställningen av bränsle och jag fyllde traktorn med 5% (sommardiesel) en vinter när det var -15 C vilket gjorde att bränslefiltret blev helt igensatt av rapsoljan så prova inte det. :) 

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige kan man köpa minst 3 olika sorters diesel till jord och skogsmaskiner med olika blandningar av rapsolja, 5% iblandning som bara används på sommaren, 2% som är året runt blandning och finns på bensinmacken till bilen, sedan en ren diesel som kallas blankdiesel eller 0%are.

Om det är så att den billigare dieseln Fuel Save Diesel, vanlig diesel har tillsatser av ex raps så har du inte samma effektuttag som med V-Power Nitro+ Diesel.

Jag har själv provat olika dieselsorter i entreprenadmaskiner och personbilar i Sverige och det märks stor skillnad mellan 5% och 0% diesel, det blir både i högre effekt och lägre förbrukning med 0% diesel.

Det vore intressant att veta om de blandar upp dieseln mera än i Sverige? Med tanke på klimatet så kan de säkert ha en hög tillsatsprocent. 

För några år sedan blev det fel vid beställningen av bränsle och jag fyllde traktorn med 5% (sommardiesel) en vinter när det var -15 C vilket gjorde att bränslefiltret blev helt igensatt av rapsoljan så prova inte det. :) 

Stämmer, jag har jobbat på produkttankers på 80 talet, skulle folk se vilka rester som blev kvar till tankrengöringen så skulle de storkna, både från GO och bensin.

Använder du sommar diesel till din traktor på vintern så blir det parafin som sätter igen filter och ledningar när det kylnar på. Vanligt var ju förr att man spädde ut dielseln med fotogen vintertid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer, jag har jobbat på produkttankers på 80 talet, skulle folk se vilka rester som blev kvar till tankrengöringen så skulle de storkna, både från GO och bensin.

Använder du sommar diesel till din traktor på vintern så blir det parafin som sätter igen filter och ledningar när det kylnar på. Vanligt var ju förr att man spädde ut dielseln med fotogen vintertid.

Jag fick det som förslag av försäljaren på oljebolaget "blanda med fotogen så är det bara att tuta och köra" men nöjde mig med att spara den dieseln till det blev mildväder. :)

 

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

- Gasohol91, 91 oktaning bensin.

-V-Power Nitro+ Gasohol 95, 95 oktanig bensin, Shells hockusbockus blandning.

 

 Innehåller 10% metanol.  Ren bensin finns bara som 95 oktan, finns inte överallt, men Caltex har den i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Någon annan betalar :big_smile: heter det

Jag får väl fan igen men det sam gubben skriver är ju som vanligt inte rätt, har du gratis bensin på ditt jobb eller eget företag så betalar du med din lön eller företaget betalar, inte gratis

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...