Jump to content
IGNORERAD

Köpa beg motorbike


matz

Recommended Posts

Han kanske inte har sitt namn i boken, kanske står i hans fd frus/flickväns namn? Konspirationsteorierna är många.  :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    11

  • matz

    9

  • Boa52

    9

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Han kanske inte har sitt namn i boken, kanske står i hans fd frus/flickväns namn? Konspirationsteorierna är många.  :lol:

ja men även om den står i hans frus namn å gröna boken och hennes id stämmer så borde de va ok eller? Kan det finnas ett lån  på den som följer den?

 

//matz

Ändrades av matz
Link to comment
Dela på andra sajter

ja men även om den står i hans frus namn å gröna boken och hennes id stämmer så borde de va ok eller? Kan det finnas ett lån  på den som följer den?

 

//matz

Lån kan det inte finnas om han har boken. Stämmer id kortet och hon har skrivit på alla papper så ska det vara ok. Men du ska inte lämna över några pengar innan ni har varit inne hos myndigheten och fått ägarbytet bekräftat. Det brukar ta en dag innan de skriver in ditt namn i boken, så du får åka dit dan efter och hämta den.

Ta med dig någon som pratar språket så att du är säker på att bytet funkar.

Men som sagt, det verkar nästan för billigt för att vara sant fast större under har ju hänt.  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Lån kan det inte finnas om han har boken. Stämmer id kortet och hon har skrivit på alla papper så ska det vara ok. Men du ska inte lämna över några pengar innan ni har varit inne hos myndigheten och fått ägarbytet bekräftat. Det brukar ta en dag innan de skriver in ditt namn i boken, så du får åka dit dan efter och hämta den.

Ta med dig någon som pratar språket så att du är säker på att bytet funkar.

Men som sagt, det verkar nästan för billigt för att vara sant fast större under har ju hänt.  :)

ok så om jag förstått rätt så ska in köpeskillingen överlämnas förrän dag två då jag får tillbaka boken i mitt namn, kan ju bli lite jobbigt då säljaren bor 7 mil utanför korat så en fundering är skulle det inte va ok att lämna över köpeskillingen redan första besöket på traficoffice "myndigheten" om dom kan bekräfta att boken är ok?

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

ok så om jag förstått rätt så ska in köpeskillingen överlämnas förrän dag två då jag får tillbaka boken i mitt namn, kan ju bli lite jobbigt då säljaren bor 7 mil utanför korat så en fundering är skulle det inte va ok att lämna över köpeskillingen redan första besöket på traficoffice "myndigheten" om dom kan bekräfta att boken är ok?

 

//matz

Jo, det var så jag menade. Men ta med dig en tolk, för alla papper är bara på Thai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förstått att gröna boken är viktig och att ägarens namn "säljaren" finns i den har inte ställt den frågan än men det kommer att göras innan vi träffas, den har rätt många mil på nacken trots att det är en 2014 års mod säljaren har kört mellan sin bostad på landet utanför Korat in till stan varje dag ca: 15 mil tor så na har den rullat 3800 mil, det är val det som är lite funderingar kring.

men med ett pris på 15 000 baht och om allt känns ok så kanske det blir affär av.

Tack för tips Boa52 och Chan2014

//matz

Ja blir lite misstänksam 15 000 är ganska billigt för en 2014 års mod även om den gått en del så lite skumt är det han började på 25 000 men har gått ner till 15 nu ja ja vi får väl se....

/matz

Det är ju rena stölden, jag hade köpt den på studs, 15000 är ju inget, och en extra moppe är ju alltid bra och ha....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan tyckas billigt med 15000 för moppen men jag håller inte med. Risken är stor att du måste lägga ner x antal tusen till på den och den kommer alltid att ha dom där milen på mätaren vilket gör att du själv kommer få svårt att sälja den om du vill. Dessutom så lär körkänslan vara helt kass jämfört med en ny. Jag tycker att det är att låta snålheten bedra visheten, köper hellre än som är 5 år gammal med lite mil än en det här. Lägg upp 10.000 till så får du en bätte moppe. Köpte själv en honda click som var 2 år för 28.000 inkl packbox och den hade rullat 253 mil, som ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok så om jag förstått rätt så ska in köpeskillingen överlämnas förrän dag två då jag får tillbaka boken i mitt namn, kan ju bli lite jobbigt då säljaren bor 7 mil utanför korat så en fundering är skulle det inte va ok att lämna över köpeskillingen redan första besöket på traficoffice "myndigheten" om dom kan bekräfta att boken är ok?

 

//matz

Glömde säga att även säljaren behöver ha ett Certificate of residens om det är är en utlänning. Det kan du ju säga till honom, om du vill göra affär på samma dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har en gul bok, det fungerar ju på samma sätt som C of R.

Detta förutsatt att biken är registrerad där man ska göra ägarbytet.

Glasklart? Nää

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

3800 mil är knappast långt, skulle vilja kalla den "nyss inkörd" om det hade varit en halvautomatmodell (Honda Wave eller liknande). De där modellerna med "automatlåda", har jag inte mycket till övers för.

Hej

Skulle nog också föredra en vanlig Honda wave med kickstart som begagnat köp, men jag har å andra sidan ganska lite erfarenhet av Click.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Skulle nog också föredra en vanlig Honda wave med kickstart som begagnat köp, men jag har å andra sidan ganska lite erfarenhet av Click.

Mvh isan lover

Jo de modellerna håller "hur länge som helst".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo de modellerna håller "hur länge som helst".

Hej

Ja jag upphör aldrig att förvånas över vad dessa klarar trots vad dom får utstå, riktiga arbetshästar som man kan plocka ut många mil på.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj

Om jag inte har helt fel så är Wave en direkt efterföljare till Honda Club som blev utsedd till världens bästa motorcykel alla kategorier av Discovery channel för några år sedan

Kitung

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoj

Om jag inte har helt fel så är Wave en direkt efterföljare till Honda Club som blev utsedd till världens bästa motorcykel alla kategorier av Discovery channel för några år sedan

Kitung

Cub....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte en flong ny Honda wave 110 kubikare 2007, körde inte så värst många mil med den men allting i Bangkoktrafiken med allt vad det innebar. Dessa halvautomatiska maskiner är i princip helt outslitliga och jag servade min vid 80 mil vilket ingick i köpet sedan gjorde jag det varje år-mekanikern tyckte dock att det var onödigt men eftersom servickostnaden inklusive material låg på mindre än 300 baht per gång så spelade det ingen roll. Sålde den till en MPR medlem 2011 vill jag minnas?

Letade också länge efter en begagnad men de låg väldigt högt i pris, runt 25 000 battingar för en som såg okej ut och för 20 000 battingar var det mer tveksamt och för 15 000 var det rena rama vraken. Blev en ny då för 31 700 battingar vill jag minnas att den kostade.

CIMG0412.thumb.jpg.c26bcff45e3103498844f

Precis nylevererad-har inte ens fått skyltarna ännu!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser helsnygg ut, var ekerhjulen original

Ekerhjul var nog original, men inte solfjäder-ekrade, det är pimpat :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser helsnygg ut, var ekerhjulen original

Tror att det är extratillbehör. Finns en hel del såna här i Chiang Mai, men de flesta är utan papper. Min är dock helt laglig med gröna boken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lovar att jag ska visa bilder på min moppesamling när jag åker ner, har bara gamla bilder, tog inte ett kort förra året och nu när jag tog fram kameran funkar den inte, skit

Link to comment
Dela på andra sajter

Exciter 150

(Tackar thomas001 för tipset)

 

 

Med packhållare

 

 

Åfan, trodde du var avstängd??

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...