Jump to content
IGNORERAD

Köpa beg motorbike


matz

Recommended Posts

Har haft lite funderingar på att köpa en motorbike "Honda click" istället för att hyra eller låna känns alltid bättre med något eget man gör som  man vil.

Har fått kontakt med en farang som ska sälja sin Honda i Korat som jag är intresserad av, har inte kollat på den än men vi ska träffas nästa vecka och se om det kan bli affär av.

Så efterlyser lite goda råd eller erfarenheter så jag inte går på en " mina" inför kommande köp. 

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    11

  • matz

    9

  • Boa52

    9

  • Soengsang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har haft lite funderingar på att köpa en motorbike "Honda click" istället för att hyra eller låna känns alltid bättre med något eget man gör som  man vil.

Har fått kontakt med en farang som ska sälja sin Honda i Korat som jag är intresserad av, har inte kollat på den än men vi ska träffas nästa vecka och se om det kan bli affär av.

Så efterlyser lite goda råd eller erfarenheter så jag inte går på en " mina" inför kommande köp. 

 

//matz

Matz, 

Är den bara i original skick och inte överprisad ser jag inte att du kan gå på en mina, självklart ska du provköra och kolla så allt funkar, har en click själv som jag köpte 2007, har rullat över 5000 mil, inga problem eller höga kostnader för underhåll.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft lite funderingar på att köpa en motorbike "Honda click" istället för att hyra eller låna känns alltid bättre med något eget man gör som  man vil.

Har fått kontakt med en farang som ska sälja sin Honda i Korat som jag är intresserad av, har inte kollat på den än men vi ska träffas nästa vecka och se om det kan bli affär av.

Så efterlyser lite goda råd eller erfarenheter så jag inte går på en " mina" inför kommande köp.

 

//matz

Viktigaste är att alla papper finns och ni gör en överföring så moppen står på dej. Lämna in och laga en mc i Thailand kostar nästan inget Även om jag kan laga så lämnar jag  in nån av mina till moppeverkstan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förstått att gröna boken är viktig och att ägarens namn "säljaren" finns i den har inte ställt den frågan än men det kommer att göras innan vi träffas, den har rätt många mil på nacken trots att det är en 2014 års mod säljaren har kört mellan sin bostad på landet utanför Korat in till stan varje dag ca: 15 mil tor så na har den rullat 3800 mil, det är val det som är lite funderingar kring.

men med ett pris på 15 000 baht och om allt känns ok så kanske det blir affär av.

Tack för tips Boa52 och Chan2014

//matz

Ändrades av matz
Link to comment
Dela på andra sajter

Att den gått relativt långt behöver inte vara ett problem. Huvudsaken är att den servats när den ska (med originalprylar).

Honda är "evighetsmaskiner" som kan gå i princip hur långt som helst om man sköter om dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att den gått relativt långt behöver inte vara ett problem. Huvudsaken är att den servats när den ska (med originalprylar).

Honda är "evighetsmaskiner" som kan gå i princip hur långt som helst om man sköter om dem.

3800 mil är knappast långt, skulle vilja kalla den "nyss inkörd" om det hade varit en halvautomatmodell (Honda Wave eller liknande). De där modellerna med "automatlåda", har jag inte mycket till övers för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att den gått relativt långt behöver inte vara ett problem. Huvudsaken är att den servats när den ska (med originalprylar).

Honda är "evighetsmaskiner" som kan gå i princip hur långt som helst om man sköter om dem.

ja säljaren säger att han servat den på Honda var 400 hundrade mil hoppas att han kan visa något papper på det.

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

ja säljaren säger att han servat den på Honda var 400 hundrade mil hoppas att han kan visa något papper på det.

//matz

15000 bth låter som ett bra pris, du har många batingar du kan repa för eller snygga till. Skulle tro att en 1 år gammal kostar nog mot 25000 bth. Jag gav mera för en Suzuki k 125 från- 64

Link to comment
Dela på andra sajter

För att kunna föra över den på dig som ägare så blir det en sväng till IM och skaffa ett Certificate of residens. (TM1) heter blanketten och andra våningen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

3800 mil är knappast långt, skulle vilja kalla den "nyss inkörd" om det hade varit en halvautomatmodell (Honda Wave eller liknande). De där modellerna med "automatlåda", har jag inte mycket till övers för.

Den har ju gått relativt långt på kort tid. Men det är ju klart att den kan gå mycket längre. Min poäng var dock att kontrollera att den är servad med avseende på hur långt den gått och inte i kalendertid.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja säljaren säger att han servat den på Honda var 400 hundrade mil hoppas att han kan visa något papper på det.

//matz

Berätta hur det går, när och om du köpte den

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hänger på den här tråden ska själv sälja min honda 200 phantom och nu söker jag en honda steed 600 eller shadow 750 begnat och år det nogån som vet var det finns butiker  som säljer kollar själv i bath sold varje dag  Med vänlig hälsning 30 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hänger på den här tråden ska själv sälja min honda 200 phantom och nu söker jag en honda steed 600 eller shadow 750 begnat och år det nogån som vet var det finns butiker  som säljer kollar själv i bath sold varje dag  Med vänlig hälsning 30 kvar

Tycker du är värd en Honda VTX 1800, och som av en tillfällighet har jag en till salu.

Kan tänka mig inbyte

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hänger på den här tråden ska själv sälja min honda 200 phantom och nu söker jag en honda steed 600 eller shadow 750 begnat och år det nogån som vet var det finns butiker  som säljer kollar själv i bath sold varje dag  Med vänlig hälsning 30 kvar

Kolla på Truck2hand stort utbud, du måste ha hjälp med Thaispråket. Har köpt två saker där en Suzuki och en Tuktuk allt har gått bra fast jag är i Sverige.

Vad ska du ha för Hondan

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar men 1800 är för stor för mig jag få ju 50 för min och kollar på hojjar  runt 110 130 000 bath mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

tackar men 1800 är för stor för mig jag få ju 50 för min och kollar på hojjar  runt 110 130 000 bath mvh

Årsmodel och hur långt har den gått, 50 låter lite mycke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Matz.

Du och saljaren kan aka till honda,eftersom den ar nastan ny.

Honda registrerar allt underhall,pga garantier.

// 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Matz.

Du och saljaren kan aka till honda,eftersom den ar nastan ny.

Honda registrerar allt underhall,pga garantier.

// 

ska träffa säljaren nästa vecka får se vad han kan visa upp för papper på service och gröna boken, känns allt ok och mc går bra  måste väl kolla så dämpare hjullager oxå så det inte de är utslitna.

matz

Link to comment
Dela på andra sajter

ska träffa säljaren nästa vecka får se vad han kan visa upp för papper på service och gröna boken, känns allt ok och mc går bra  måste väl kolla så dämpare hjullager oxå så det inte de är utslitna.

matz

Som jag skrivit för ut, skit billigt att repa i thai, reservdelar och arbete helt klart inga pengar. Bytte på en lite nyare Suzuki 125 cc, kedja, bak och framdrev, lager i bakhjulet och drivkuddarna, kanske inte rätt namn men det kosta 800 bth. Framgaffel renovering på en gammal Honda 100cc, nya tätningar och arbete, 200 bth. Så jag menar för 15000bth, ett år gammal, köp

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrivit för ut, skit billigt att repa i thai, reservdelar och arbete helt klart inga pengar. Bytte på en lite nyare Suzuki 125 cc, kedja, bak och framdrev, lager i bakhjulet och drivkuddarna, kanske inte rätt namn men det kosta 800 bth. Framgaffel renovering på en gammal Honda 100cc, nya tätningar och arbete, 200 bth. Så jag menar för 15000bth, ett år gammal, köp

Ja, det är rena stölden. Bara att handla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Årsmodel och hur långt har den gått, 50 låter lite mycke

allt är relativt  6-7 år mil ? kom ej ihåg  otrolig välvårdad och servad hela tiden på honda i surin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är rena stölden. Bara att handla.

Instämmer, låter billigt.   :)    Fast som han sa, han har inte sett den ännu. Kanske har varit med om en krock eller ordentligt omkullkörd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer, låter billigt.   :)    Fast som han sa, han har inte sett den ännu. Kanske har varit med om en krock eller ordentligt omkullkörd?

Ja blir lite misstänksam 15 000 är ganska billigt för en 2014 års mod även om den gått en del så lite skumt är det han började på 25 000 men har gått ner till 15 nu ja ja vi får väl se....

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...