Jump to content
IGNORERAD

Usufruct, ett alternativ till leasing.


Burken

Recommended Posts

Många bygger hus och funderar runt detta med hur man skall ha full kontroll över fastigheten om äktenskapet går i kras.

Usufruct är ett alternativ vilket innebär att farangen kan få besittningsrätt under hela sin livstid. Han/Hon kan t.o.m. hyra ut fastigheten till tredje part t.ex. sina barn.

Exempel.

Du köper mark och bygger ett hus. marken och huset är skriven på din fru. Nu skriver ni ett usufruct kontrakt där du får besittningsrätt av fastigheten så länge du lever. Observera att usufruct kan inte ärvas av barn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju ett alternativ så länge man inte befarar att "hela sin livstid" löper risk att förkortas avsevärt efter en stormig skilsmässa eller frugans dödsfall då släkten vill flytta in eller sälja.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det är ju ett alternativ så länge man inte befarar att "hela sin livstid" löper risk att förkortas avsevärt efter en stormig skilsmässa eller frugans dödsfall då släkten vill flytta in eller sälja.

Det gäller att snabbt som ögat hitta en annan tjej med en ännu större släkt.

Bokstavligt större och med många bröder med hår på armarna helst.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Då får man leta släkt på zoo,har inte sett en enda thai med hår på armarna,förövrigt håller jag med Matte.Mvh Måne  :diablo:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Då får man leta släkt på zoo,har inte sett en enda thai med hår på armarna,förövrigt håller jag med Matte.Mvh Måne  :diablo:

Metafor, Måne.

I stället för "stora och starka" :-)

GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...