Jump to content
IGNORERAD

Blev hundbiten i morse.


Nemo

Recommended Posts

Tror du har lite fel. Varje mindre statligt Thailändskt sjukhus har en tandläkare.(inte små kliniker).Där kan varje Thailändare få gratis tandvård. Problemet är att det oftast är lång väntetid. Så många vänder sig till privat tandvård. Men visst är det gratis om du har tid att vänta.

Dra ut en tand ar gratis,men lagning,proteser far thai betala sjalva

Ändrades av L200
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 79
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nemo

    12

  • L200

    6

  • Horst

    6

  • thomas001

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Dra ut en tand ar gratis,men lagning,proteser far thai betala sjala.

Då måste det vara olika. Vi har flera snåla Thaiare här som har väntat på att få tänder lagade gratis. 

Have a nice Lördag!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då måste det vara olika. Vi har flera snåla Thaiare här som har väntat på att få tänder lagade gratis. 

Have a nice Lördag!

 

Du ocksa

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte till den lokala kliniken, skulle bli 5 sprutor à 400Baht.   :wacko:    Fick tid till kl 11,00.  Risken att ägaren betalar något av detta är mindre än noll även om jag går till snuten.

Bra beslut tycker jag! Eftersom jag inte kan låta bli djur så har jag fått höra en miljon ggr !akta så du inte får rabies"... faktum är att rabies inte bara sprids genom blod utan också genom andra kroppsvätskor... *läskigt*

Naturligtvis.    :D      Måste klargöra att det var inget "nafs", utan ett regelrätt överfall bakifrån (den har provat 2 dagar på raken, men då har jag bara vänt mig om så backade kraken). Anledningen till att den lyckades idag var att jag hade hörlurarna till mp3 spelaren på mig och hörde inte när den kom, kände bara rävsaxen när den högg.  :music:      Ska bli ett intressant möte igen i morgon.  :wink: 

Men... jag är ganska övertygad om att du varnade mig för just detta .... :)

Sådärja....... nyvaccinerad och fin (ja vaccinerad i alla fall).  Kändes absolut ingenting. Nu får jag ju inga myggbett längre, men för dem som får det, måste det vara mer smärtsamt.    :)

Nu måste jag bara kolla, är det av andra anledningar di inte får myggbett eller blir man automatiskt vaccinerad mot mygg också`? DET skulle jag verkligen uppskatta!

Konstigt det skall vara gratis I sverige, det var det förra året då jag fick sprutorna.

 

 

 

OM jag läste rätt så får du betala om du skall vaccinera dig före en resa men att det ingår i hundralappen på vårdcentralen om du blivit biten typ... men jag kan ha fel!!!

Skall i alla fall kolla upp det här med vaccinering innan vi åker... typ nu! 1177.se

Hoppas att du inte har allt för ont i foten Nemo! Kramis

asumption is the mother of all fuckups!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vart hundbiten 2007 och då kostade sprutorna 4st + stelkramp(den 5:e tog jag i Sverige) nästan exakt samma som självrisken på försäkringen var.

Här ett foto på spruta nr4 som jag fick på Bumrungrad i Bangkok.

Picture_576.thumb.jpg.51a44cd87cea7317c4

Va! Tackade du inte för dig för en tid sedan och tog "din Mats ur skolan"?

Link to comment
Dela på andra sajter

   

Nu måste jag bara kolla, är det av andra anledningar di inte får myggbett eller blir man automatiskt vaccinerad mot mygg också`? DET skulle jag verkligen uppskatta!

 

Hoppas att du inte har allt för ont i foten Nemo! Kramis

Jag vet inte anledningen, men jag blir faktiskt nästan aldrig eller väldigt sällan mygg biten. De gånger jag blir det (känner det inte själv) så upptäcker jag det av att frugan eller nån annan säger till eller viftar bort den.

Får aldrig nån klåda eller annat av sticket heller, immun? Konstigt är det, men jag klagar inte (i det här fallet  :D ).

Kram själv, och lycka till med uppsägningsproblemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vart hundbiten 2007 och då kostade sprutorna 4st + stelkramp(den 5:e tog jag i Sverige) nästan exakt samma som självrisken på försäkringen var.

Här ett foto på spruta nr4 som jag fick på Bumrungrad i Bangkok.

Picture_576.thumb.jpg.51a44cd87cea7317c4

Bumrungrad!!   Jo jo, lyxigt ska det vara. En annan får linka iväg till den lokala kliniken.    :D

Link to comment
Dela på andra sajter

For cirka 12-arsen blev en svensk kvinna biten av en apa i Thailand.

Hon dog senare i sverige av Rabies.

Om man blir biten av nagot i Thailand,ga till doktorn och fa vaccin!

Galler alla djur/kryp!!

//

Link to comment
Dela på andra sajter

For cirka 12-arsen blev en svensk kvinna biten av en apa i Thailand.

Hon dog senare i sverige av Rabies.

Om man blir biten av nagot i Thailand,ga till doktorn och fa vaccin!

Galler alla djur/kryp!!

//

Förresten  hur är det med ditt ben?

 

Rock on!

 

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vart också biten av en byracka för ett par år sedan. Det vart en liten reva bak på vaden. Jag gick ock fick ett par sprutor och det var meningen att jag skulle göra flera återbesök med ytterligare sprutor men det blev helt enkelt inte av. Jag hade roligare saker för mig men jag antar att faran är över nu.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

For cirka 12-arsen blev en svensk kvinna biten av en apa i Thailand.

Hon dog senare i sverige av Rabies.

Om man blir biten av nagot i Thailand,ga till doktorn och fa vaccin!

Galler alla djur/kryp!!

//

Biten av en apa, räligt.

Men, glöm inte att det värsta man kan bli biten av är en människa. Då måste man drabbas av HIV, Hepatit förutom alla obehagliga bakteriella infektioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten  hur är det med ditt ben?

 

Rock on!

 

Tack for du undrade:).

Benet ar nastan bra,har lite problem med svulnaden kring fotleden..

Link to comment
Dela på andra sajter

Biten av en apa, räligt.

Men, glöm inte att det värsta man kan bli biten av är en människa. Då måste man drabbas av HIV, Hepatit förutom alla obehagliga bakteriella infektioner.

Visst ar det sa...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har varit här i 15 år, tror inte den gäller längre.  :)     Jo jag har för mig att du nämnde detta tidigare om att ni har rätt till "30 Baht systemet" där du är, gäller dessvärre inte för mig vad jag vet.

Hej

Uppe hos oss har vi alla som är skrivna i byn både fri sjukvård och tandvård, det har varit så i många år nu.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej IL.

Du ska vara mycket glad att ingen pa MPR bor i din by,tycker du kan sluta ljuga nu!.

Rabiesspruta,tandvard (lagning av tand och tandprotes far thai betala sjalva),Eller kanske alla i din by har nya tander?.

Hela min thaifamilj cirka 137 st funderar pa att skriva sig in din superby/provins,Eller alla thai/faranger skriver sig i nong khai.Sa kan alla ha nya tandproteser/benproteser och allt annat gratis:blah:

;)

 

Hej

Du får naturligtvis tro vad du vill, men faktum är att vi har detta sedan många år, din fru kan ju kontakta min fru och höra detta direkt ifrån henne om hon tvivlar.

Det blir säkert något besök där i år också, ska rapportera om det har blivit några förändringar nu efter kuppen.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du får naturligtvis tro vad du vill, men faktum är att vi har detta sedan många år, din fru kan ju kontakta min fru och höra detta direkt ifrån henne om hon tvivlar.

Det blir säkert något besök där i år också, ska rapportera om det har blivit några förändringar nu efter kuppen.

Mvh isan lover

Har  du inte åkt till thai så man får läsa om farmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror du har lite fel. Varje mindre statligt Thailändskt sjukhus har en tandläkare.(inte små kliniker).Där kan varje Thailändare få gratis tandvård. Problemet är att det oftast är lång väntetid. Så många vänder sig till privat tandvård. Men visst är det gratis om du har tid att vänta.

Hej

Visst har han fel.

Ska göra ett besök hos tandläkaren och ta en undersökning och rengöring av tandsten, hål och utdragningsr är inte aktuellt eftersom jag inte har haft några hål sedan tonåren.

Hos oss är det ingen kö alls och den unga kvinnliga tandläkaren är ofta sysslolös.

Åtekommer med en rapport senare.

Jag och frugan har försökt att betala för både läkarbesök och tandvård tidigare år men vi får inte betala för något som ska vara gratis, även den medicin som har skrivits ut till oss har varit gratis.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Har  du inte åkt till thai så man får läsa om farmen

Hej

Vi åker nästa vecka, då blir det lite rapporter ifrån byn igen.

Vi fick besked om att vår hund hade blivit huggen med en machete idag,dom skickade en bild på såret, det såg inte så farligt ut men borde nog ha sytts, men ingen kan fånga hunden,transportera den till veterinären och hålla den medans den blir sydd.

Dom väntar på att jag ska komma då följer han mig överallt, hoppar in i bilen frivilligt och jag håller honom när han får sprutor och blir sydd.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi åker nästa vecka, då blir det lite rapporter ifrån byn igen.

Vi fick besked om att vår hund hade blivit huggen med en machete idag,dom skickade en bild på såret, det såg inte så farligt ut men borde nog ha sytts, men ingen kan fånga hunden,transportera den till veterinären och hålla den medans den blir sydd.

Dom väntar på att jag ska komma då följer han mig överallt, hoppar in i bilen frivilligt och jag håller honom när han får sprutor och blir sydd.

Mvh isan lover

Hoppas det går bra med hunden, och även din vistelse i byn, fan vad jag är avundsjuk. Vi har så mycke att göra på vår farm så jag vill bara dit. Hoppas som vi prata att vi kan träffas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi åker nästa vecka, då blir det lite rapporter ifrån byn igen.

Vi fick besked om att vår hund hade blivit huggen med en machete idag,dom skickade en bild på såret, det såg inte så farligt ut men borde nog ha sytts, men ingen kan fånga hunden,transportera den till veterinären och hålla den medans den blir sydd.

Dom väntar på att jag ska komma då följer han mig överallt, hoppar in i bilen frivilligt och jag håller honom när han får sprutor och blir sydd.

Mvh isan lover

Hej!

Du vet väl att man inte kan sy ihop ett sår efter ca 24h?

Efter det är det "bränna" ihop såret med laser som gäller, jag vet efter att jag fick bränna ihop mitt brottaröra 3dar efter en skallning, det luktade som stekt bacon :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Du vet väl att man inte kan sy ihop ett sår efter ca 24h?

Efter det är det "bränna" ihop såret med laser som gäller, jag vet efter att jag fick bränna ihop mitt brottaröra 3dar efter en skallning, det luktade som stekt bacon :-)

Brottaröra, nog är väl det mera som måste brännas ihop som jag förstår

Link to comment
Dela på andra sajter

Brottaröra, nog är väl det mera som måste brännas ihop som jag förstår

Du som inget förstånd har förstår inte detta :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej!

Du vet väl att man inte kan sy ihop ett sår efter ca 24h?

Efter det är det "bränna" ihop såret med laser som gäller, jag vet efter att jag fick bränna ihop mitt brottaröra 3dar efter en skallning, det luktade som stekt bacon :-)

Hej

Ja så är det ju egentligen och jag sa detta redan när dom ringde idag, men ingen trodde sig klara av hunden.

Jag har ju sett såret på bild och även om det är i bogen så har det inte trängt igenom helt, det har en rak fin kant och det har slutat blöda, hade jag bara varit på plats skulle han ha sytts direkt, nu får vi försöka klara oss med en jodrengöring och antibiotika om såret inflammeras.

Behövs det får vi bränna ihop det som dom gjorde på dig, på något sätt måste vi fixa till hunden, han springer ju lös i bynprecis som alla andra hundar och förmodligen har någon retat sig på honom, kanske när han har gett deras hund en omgång?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja så är det ju egentligen och jag sa detta redan när dom ringde idag, men ingen trodde sig klara av hunden.

Jag har ju sett såret på bild och även om det är i bogen så har det inte trängt igenom helt, det har en rak fin kant och det har slutat blöda, hade jag bara varit på plats skulle han ha sytts direkt, nu får vi försöka klara oss med en jodrengöring och antibiotika om såret inflammeras.

Behövs det får vi bränna ihop det som dom gjorde på dig, på något sätt måste vi fixa till hunden, han springer ju lös i bynprecis som alla andra hundar och förmodligen har någon retat sig på honom, kanske när han har gett deras hund en omgång?

Mvh isan lover

Vist är väl det så

Link to comment
Dela på andra sajter

Vist är väl det så

Inget man kan beskylla dig för dock. Att vara vis alltså 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...