Jump to content
IGNORERAD

Boende


broder tuk tuk

Recommended Posts

Måste kännas genant, nästintill förnedrande för en gammal pattisräv av din börd att behöva ställa sådana här frågor på ett forum som till största del består av en massa kärlekskranka gubbar som blivit blåsta av skrupelfria bartjejer med bakom-hörnet-lurkandes thaipojkvänner? 

Självaste "Prince charm", "Grandmaster Pattaya" och alla andra superlativ du åtnjutit, som hånglat upp mama-sans på löpande band i barerna och som känner till varenda knep för hur man undgår från att behöva betala barfine på de mest spektakulära sätt,. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att du, o store Pattayaveteran, behöver ha hjälp med att hitta billigt boende i Pattaya?  :crazy:   

Man kanske fortfarande kan slå upp ett tält på beachen, efter solnedgång... Vet att vissa gjorde så förr... Avnjöt alla sina måltider på ett stenbord utanför närbutiken, tog ett piller, sköljde ner med vatten...då man tyckte Mekongen var dyr...

Det är väl du som vet, varför frågar du oss på detta forum..?

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    7

  • Avregistrerad clion

    3

  • Khonis

    3

  • leifen

    2

Mest aktiva i denna tråd

Har aldrig varit i Pattaya, men har läst och hört en hel del om stället och har då fått för mig att det skall vara ett ganska billigt ställe (jämförelsevis).  I Chiang Mai så kan man i alla fall få riktigt skapliga rum med ac för de pengarna TS pratar om. Ni kan ju inte titta på dygnspriserna, utan det handlar ju om månadshyra i hans fall. Och skulle det inte finnas för de pengarna i Pattaya, ja då får jag revidera min uppfattning om att Pattaya skulle vara billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

'Tip Condo' på Soi 7 i Jomtien.

Kostar 4000-6000 THB/mån.

Nära (gångavstånd) till barerna, (budget-)restauranger, strand, marknad, Seven-Eleven, Family-Mart etc.

På Jomtiens marknad (intill barområdet) äter man billigt (ca 40-50THB för tex KaoPad, PadThai etc).

Rummen är 'basic' men har dubbelsäng, varmdusch, möbler, tv, fläkt/aircon. Oftast finns en enkel spis samt vattenkokare på rummet. 'Gäster' får passera utan kontroller.

SongTaew till Pattaya (10 THB) dygnet runt från Jomtiens Beach Road (gångavstånd).

'Tip Condo' hyrs företradesvis av thailändska butiksanställda, affärsbiträden och hotellpersonal, mest kvinnor.

Ett perfekt ställe för den som vill lägga pengar på annat än mat/logi.

Mvh

//Singha711

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig varit i Pattaya, men har läst och hört en hel del om stället och har då fått för mig att det skall vara ett ganska billigt ställe (jämförelsevis).  I Chiang Mai så kan man i alla fall få riktigt skapliga rum med ac för de pengarna TS pratar om. Ni kan ju inte titta på dygnspriserna, utan det handlar ju om månadshyra i hans fall. Och skulle det inte finnas för de pengarna i Pattaya, ja då får jag revidera min uppfattning om att Pattaya skulle vara billigt.

Det finns många finna condos som man kan få för 5000 Bath per månad i Chiang Mai i centrum 

Bl.a Chiang Klang område, Chiang Puek eller Niman.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns många finna condos som man kan få för 5000 Bath per månad i Chiang Mai i centrum 

Bl.a Chiang Klang område, Chiang Puek eller Niman.  

Bodde själv på Veerachai i flera år för 5000 per månad med ac, i och för sig ett antal år sedan, men jag tror det är nåt liknande fortfarande. Helt ok rum men jag är mer en husperson så jag hyrde ett hus senare. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sånt har jag bott i en månad. Gick bra att få plats med två damer åxå :-)

Flera bra och billiga matställen psis utanför. Och en del barer förståss. Gångavstånd till Klangen och Big C.

Kan ju finnas en chans att få syn på Lill Kurre åxå :-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Har hängt en del på 9 Carat condo som ligger innan Nirun sett från klangens håll. Gillar den "vardagliga" lunken där uppe på Arunothai med en massa expats och deras flickvänner och familjer. Poolrestaurangen vid 9 Carat har mycket prisvärd mat och är en trevlig miljö att sitta i när man är trött på barlivet. Kan varmt rekommendera brodern ett besök där om han hamnar någonstans på Arunothai!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Måste kännas genant, nästintill förnedrande för en gammal pattisräv av din börd att behöva ställa sådana här frågor på ett forum som till största del består av en massa kärlekskranka gubbar som blivit blåsta av skrupelfria bartjejer med bakom-hörnet-lurkandes thaipojkvänner? 

Självaste "Prince charm", "Grandmaster Pattaya" och alla andra superlativ du åtnjutit, som hånglat upp mama-sans på löpande band i barerna och som känner till varenda knep för hur man undgår från att behöva betala barfine på de mest spektakulära sätt,. Du kan ju inte på fullaste allvar mena att du, o store Pattayaveteran, behöver ha hjälp med att hitta billigt boende i Pattaya?  :crazy:   

Det är väl klart jag känner till var det finns billiga rum i Pattaya men eftersom jag inte bott på såna ställen på lång tid kan det ju vara trevligt med en up to date av läget så att säga.

Att hyra en condo brukar kosta ca 12-30000 baht så det är lite i dyraste laget.

Det billigaste alternativet är ju att bo hos en darling som man träffat i baren.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart jag känner till var det finns billiga rum i Pattaya men eftersom jag inte bott på såna ställen på lång tid kan det ju vara trevligt med en up to date av läget så att säga.

Att hyra en condo brukar kosta ca 12-30000 baht så det är lite i dyraste laget.

Det billigaste alternativet är ju att bo hos en darling som man träffat i baren.

BTT

Dom brukar vilja ha en "lön" på 1000b per dag plus mat för 200b :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Dom brukar vilja ha en "lön" på 1000b per dag plus mat för 200b :D 

Hepp, nudelsoppan för 20b får hon fan betala med sina egna pengar, hon har ju fått en långsjal och det räcker. Nu lär väl iofs en hel vetenskap om long-time vs. short-time komma från baroraklet där det framgår att han minsann inte betalar några 1000b om dan när det är fråga om long-time :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl klart jag känner till var det finns billiga rum i Pattaya men eftersom jag inte bott på såna ställen på lång tid kan det ju vara trevligt med en up to date av läget så att säga.

Att hyra en condo brukar kosta ca 12-30000 baht så det är lite i dyraste laget.

Det billigaste alternativet är ju att bo hos en darling som man träffat i baren.

BTT

Precis och så får man ju träffa hennes arbetskamrater som hon delar rum med.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Precis och så får man ju träffa hennes arbetskamrater som hon delar rum med.

Frågan är om man sover säkert eller är orolig för stölder ;) 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Precis och så får man ju träffa hennes arbetskamrater som hon delar rum med.

Och sen kan man skryta med att man minsann hade 3 brudar inatt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Och sen kan man skryta med att man minsann hade 3 brudar inatt :)

Gottegris! En annan haur ente haft 2 brudar på samma gång sedan 1976 i Tampico,Mexico  :brunett::dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Det kommer bli en rolig story BTT  glöm  inte kameran och kikaren

för du tipsade ju oss var det bästa stället å hitta darlingen på jo utanför damtoaletten och kommer det en goding så är ju kikaren bra å ha

jävlar vilka skratt anfall ja fick på den tiden då du drog dina storys

ds hoppas du får en trevlig resa

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...