Jump to content
IGNORERAD

Jul-skinka - beställa online eller handla vanligt!


Guest uncen

Recommended Posts

Hejsan, jag hade ju min gurk-tråd nyss, och det gick ju alldeles charmant och allt OK med den grejen, stort tack alla. Nu går tankarna till julen, och eftersom ni ju verkar ha en grymt samlad kunskap om det mesta, så skulle jag vilja fråga, om någon eller några av Er gubbar har tips till mig på goa hemsidor där jag kan beställa färdiga julskinkor, och få dom hemskickade till Chaiyaphum med bussen.....

Eller om ni vet affärer som säljer färdig-gjorda julskinkor i Er landsända av Thailand.

Tacksam för alla svar..

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, jag hade ju min gurk-tråd nyss, och det gick ju alldeles charmant och allt OK med den grejen, stort tack alla. Nu går tankarna till julen, och eftersom ni ju verkar ha en grymt samlad kunskap om det mesta, så skulle jag vilja fråga, om någon eller några av Er gubbar har tips till mig på goa hemsidor där jag kan beställa färdiga julskinkor, och få dom hemskickade till Chaiyaphum med bussen.....

Eller om ni vet affärer som säljer färdig-gjorda julskinkor i Er landsända av Thailand.

Tacksam för alla svar..

uncen...

Ähhh, det är inte särskilt märkvärdigt att göra egen.

Men annars finns det ju på bla Olearys i Rayong, de gör egen och säljer för ca 600bht kg.

https://www.facebook.com/Olearys-SBD-595249173912767/?fref=ts

Även Cajutan i Huahin tror jag säljer julskinka.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnes en tysk utanför Korat som gör bra skinkor. Borde gå att hitta med ett par rader på nätet.

Vet flera som gör eget, bara att beställa en hos lokala slaktaren så att det blir en hel skinka.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnes en tysk utanför Korat som gör bra skinkor. Borde gå att hitta med ett par rader på nätet.

Vet flera som gör eget, bara att beställa en hos lokala slaktaren så att det blir en hel skinka.

 

Vad är det för tysk, gör han julskinka på svenskt vis alltså?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för tysk, gör han julskinka på svenskt vis alltså?

Japp, på svenskt vis om man beställer en sån :D

Det finns en tråd på Koratforumet. (Leeksand) känner honom.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket killar, skall kolla Hua Hin, och höra om någon tycker om deras skinka, det är ju ganska viktigt. Förra året köpte vi ifrån en svensk utanför Khorat, och det var en riktig jävla skit-skinka. Så någon typ av rekommendation är nog bra att få, tycker jag!!

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte på BigC i Phuket för en massa år sedan. Klart godkänd. Färdigkokt och skivad, skivor stora som dasslock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har under flera år köpt helt ok färdigkokt/skivad (Jul)Skinkai i en Chiangmaikedja som heter Rimping.

www.rimping.com/

Dom kallar det ”German Boiled ham” och är helt ok

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, jag hade ju min gurk-tråd nyss, och det gick ju alldeles charmant och allt OK med den grejen, stort tack alla. Nu går tankarna till julen, och eftersom ni ju verkar ha en grymt samlad kunskap om det mesta, så skulle jag vilja fråga, om någon eller några av Er gubbar har tips till mig på goa hemsidor där jag kan beställa färdiga julskinkor, och få dom hemskickade till Chaiyaphum med bussen.....

Eller om ni vet affärer som säljer färdig-gjorda julskinkor i Er landsända av Thailand.

Tacksam för alla svar..

uncen...

Köpte min julskinka kanon god dessutom på olearys.s.b.d i Ban phe dom skickar till olika platser i Thailand.

www.olearyssbd.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...