Jump to content
IGNORERAD

Det här åt jag inte idag.


stefan5300

Recommended Posts

Krabbstickor och korv i några slags wienerbröd, tvi vale så osmakligt det ser ut.

011.thumb.JPG.9709d6eac8ee4f76353cd9b789

012.thumb.JPG.83b571e77ecb941b63aa00001a

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kitungmakmak

    7

  • stefan5300

    6

  • Boa52

    4

  • Nemo

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Krabbstickor och korv i några slags wienerbröd, tvi vale så osmakligt det ser ut.

011.thumb.JPG.9709d6eac8ee4f76353cd9b789

012.thumb.JPG.83b571e77ecb941b63aa00001a

 

 

Undrar just om de hällt i lite av den sedvanliga tomyam kryddan....

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Engelsmännen är svåra på korvvarianten som de kallar "Pig in a blanket". Prova att googla så hittar du mängder, en bra sådan sitter fint till biran.

"Crabsticks" går knappt att äta kalla och varma blir de helt oätliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Krabbstickor och korv i några slags wienerbröd, tvi vale så osmakligt det ser ut.

011.thumb.JPG.9709d6eac8ee4f76353cd9b789

012.thumb.JPG.83b571e77ecb941b63aa00001a

 

 

Dock populärt bland thai, nya tider numera ;)

sen finns flera pizzavarianter i smördeg.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Engelsmännen är svåra på korvvarianten som de kallar "Pig in a blanket". Prova att googla så hittar du mängder, en bra sådan sitter fint till biran.

"Crabsticks" går knappt att äta kalla och varma blir de helt oätliga.

Jaha, så "gris i filten" är en engelsk maträtt, är föga förvånad för deras kök är väl inte så berömt för sina kulinariska maträtter men jag ska köpa en sån där "gris i filten" och provsmaka nästa gång jag ska till Tesco Lotus, någon av hundarna äter väl upp det i värsta fall.

 

Dock populärt bland thai, nya tider numera ;)

sen finns flera pizzavarianter i smördeg.

Kallar du eller thailändarna de där "spyorna" för pizzor,jag gör det inte. Frugan köpte pizzor på en marknad med majonäs på i stället för ost, vilken jävla dynga.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så "gris i filten" är en engelsk maträtt, är föga förvånad för deras kök är väl inte så berömt för sina kulinariska maträtter men jag ska köpa en sån där "gris i filten" och provsmaka nästa gång jag ska till Tesco Lotus, någon av hundarna äter väl upp det i värsta fall.

 

Kallar du eller thailändarna de där "spyorna" för pizzor,jag gör det inte. Frugan köpte pizzor på en marknad med majonäs på i stället för ost, vilken jävla dynga.

Dom kallar "skiten" för pizzor för dom vet nog inte vad en pizza är. Finns varianter i baguetter också men jag avstår ;)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Krabbstickor och korv i några slags wienerbröd, tvi vale så osmakligt det ser ut.

011.thumb.JPG.9709d6eac8ee4f76353cd9b789

012.thumb.JPG.83b571e77ecb941b63aa00001a

 

 

Ryssarna älskar den där smördegsskiten, ofta man kommer ner och kockfan bakat in vad som i detta o kallar det frukost. Jag brukar hålla mig lugn utan psykbryt, men har fått det då denna skit står framme och han har haft mage o kalla det för frukost!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ja som redan har nämnts så kallas korv inbakat i smördeg pig in a blanket och är en seriös smårätt eller tilltugg  men crabsticks in a blanket no no urrk det verkade inte gott. Man kan göra mycket gott med smördeg t.ex.. biff Wellington , ajovissnurror men bara för man bakar in nåt i det så behöver det inte bli gott .

Smördegspizza finns i Frankrike och de variant som finns i frysdiken på Lidl är ju god bra som omväxling.ja precis som den tjockbottnade amerikanska pizzatypen (käkade det i helgen) gott om man tar det för vad det är.

Håller med om att pizza i Thailand kan vara ganska otäck men det finns en del italienska ställen i Bangkok och Pattaya som har fin pizza till och med bättre än många blöta ickefärdiga svenska pizzor.

Ändrades av Chrille Columbus
Nä det är inte kor man ska baka in utan Korv blev en bokstav för lite

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så "gris i filten" är en engelsk maträtt, är föga förvånad för deras kök är väl inte så berömt för sina kulinariska maträtter men jag ska köpa en sån där "gris i filten" och provsmaka nästa gång jag ska till Tesco Lotus, någon av hundarna äter väl upp det i värsta fall.

 

Kallar du eller thailändarna de där "spyorna" för pizzor,jag gör det inte. Frugan köpte pizzor på en marknad med majonäs på i stället för ost, vilken jävla dynga.

Nu har det handlats.

Frukost eller hundmat?

002.thumb.JPG.2820d095bbf6b0c45a23c64beb

 

Det blev som forväntat smakar ju värre än det ser ut, vem äter denna dynga inte är det väl thailändare som är så knussliga med mat.

004.thumb.JPG.38abca65b72c1f8434ad12d10d

 

Men den här grabben är inte knusslig.

003.thumb.JPG.0f56d17206077fd4c86239f371

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Risråtta, det vänder sig i magen bara jag känner lukten av bränt hår. Men dom käkar tydligen inte vanlig husråtta i alla fall - alltid nåt positivt.

Det finns nån logik i vansinnet, nåja risråttan (såg ut som en mager skeppsråtta som smet iväg från lastbåtarna vid hamnen ungefär) kal svans och ganska långsmal. Kanske förträfflig mat men det finns nåt i lukten när dom bränner av håret som bar gör att jag tappar all matlust.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Risråtta, det vänder sig i magen bara jag känner lukten av bränt hår. Men dom käkar tydligen inte vanlig husråtta i alla fall - alltid nåt positivt.

Det finns nån logik i vansinnet, nåja risråttan (såg ut som en mager skeppsråtta som smet iväg från lastbåtarna vid hamnen ungefär) kal svans och ganska långsmal. Kanske förträfflig mat men det finns nåt i lukten när dom bränner av håret som bar gör att jag tappar all matlust.

Man äter inte råtta oavsett vad det är for djävla råtta, fan vilka äckliga människor det finns.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har det handlats.

Frukost eller hundmat?

002.thumb.JPG.2820d095bbf6b0c45a23c64beb

 

Det blev som forväntat smakar ju värre än det ser ut, vem äter denna dynga inte är det väl thailändare som är så knussliga med mat.

004.thumb.JPG.38abca65b72c1f8434ad12d10d

 

Men den här grabben är inte knusslig.

003.thumb.JPG.0f56d17206077fd4c86239f371

Jaha, så "gris i filten" är en engelsk maträtt, är föga förvånad för deras kök är väl inte så berömt för sina kulinariska maträtter men jag ska köpa en sån där "gris i filten" och provsmaka nästa gång jag ska till Tesco Lotus, någon av hundarna äter väl upp det i värsta fall.

 

Kallar du eller thailändarna de där "spyorna" för pizzor,jag gör det inte. Frugan köpte pizzor på en marknad med majonäs på i stället för ost, vilken jävla dynga.

Pizza kan bara svartskallarna göra i Skåne enligt grabben som blev 08:a :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Man äter inte råtta oavsett vad det är for djävla råtta, fan vilka äckliga människor det finns.

Jag är nog åxå lite kinkig i maten, spindlar i kambodja och råtta i isaan har jag hoppat över. Men jag kanske missar kulinariska läckerheter.

Orm skulle jag dock vilja testa, om den nu går att äta det vill säga. Insekter gick ju bra så det är bara nåt med råttor, spindlar, hundar (har jag inte stött på än faktiskt) och sånt som gör att jag vägrar.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Man äter inte råtta oavsett vad det är for djävla råtta, fan vilka äckliga människor det finns.

Om man måste för att överleva så gör man det, då kan man stoppa i sig vad fan som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man äter inte råtta oavsett vad det är for djävla råtta, fan vilka äckliga människor det finns.

Vad tycker du om surströmming och kräftor?

Många på vår planet som finner det mycket märkligt att man kan stoppa dyligt i munnen

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker du om surströmming och kräftor?

Många på vår planet som finner det mycket märkligt att man kan stoppa dyligt i munnen

 

/Enis

För att inte nämna sniglar och grodlår som på vissa ställen är gourmemat. Och haggis....

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

Haggis blir det inte pölsa i Sverige, det tycker jag är jättegott. Har dock inte haft förmånen att få testa haggis.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte nämna sniglar och grodlår som på vissa ställen är gourmemat. Och haggis....

Sniglar har jag inte prövat, men grodlår smakar ungefär som kyckling.  :nyam:

Link to comment
Dela på andra sajter

Haggis blir det inte pölsa i Sverige, det tycker jag är jättegott. Har dock inte haft förmånen att få testa haggis.

Kanske det, men inget av det kommer nära min stora käft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sniglar har jag inte prövat, men grodlår smakar ungefär som kyckling.  :nyam:

Sniglar L´escargot är min favorit

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sniglar L´escargot är min favorit

Det har konsumerats många sniglar av gubben Oscar som har jobbat en hel del i Frankrike. Grodor dock endast en gång hos Roger La Grenouille, Saint-Michel, Paris.

Har nobbat alla grodor här i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man måste för att överleva så gör man det, då kan man stoppa i sig vad fan som helst.

Du har ju delvis rätt vad gäller fattigdom men jag tror inte att Kitungmakmak´s kompisar, Isaan Lover eller mina grannar behover äta råtta for att overleva.

 

Denna råtta hade en av mina hundar fångat, den ville grannen ha, urk

post-3132-0-04686400-1360463393.thumb.jp

Tycker att Thailändare och deras mathållning forovrigt är lite snuskig när de äter mat tillsammans med 100-tals flugor på de där stora borden som finns i varje hem i obygden, skulle aldrig sätta mig att äta där. 

Frågade grannpojken en gång om han tyckte koskit var gott,  jag äter inte koskit sa han och skrattade, jo de där flugorna som sitter i din mat nu kom precis från koskiten där ute på gatan men det forstod han inte.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...