Jump to content
IGNORERAD

Flyga med turkarna.


Mikael Johansson

Recommended Posts

Mikael Johansson

Hej!

Jag kommer åka med turkarna för första gången i dec. Är det någon här som kan dela med sig av sina erfarenheter med det flygbolaget ?

 

 

Mvh Mikael.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med dom 1 gång och det var i Bussines.

Kanonmat men ojämn sevice är mitt omdöme.Flygplatsen är ingen hit om du inte har tillgång till deras lounge

Har inget emot att åka igen med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mikael Johansson

Kommer åka snål klassen,men har bara 2 timmar i Istanbul så slipper hänga där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vattenpipa i business, men tyvärr bara kebab i turist:big_smile:

hqdefault_(1).thumb.jpg.3e47fc9edeb0319eimages_(5).thumb.jpg.78c5131a79741a19fc4

4star.gifThumbsUp.gifThumbsDwn.gif

“First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.”

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt med dem en gång, det var helt ok borträknat att vi blev 2 timmar sena så jag missade mitt anslutningsflyg i Bangkok. Vi var tvugna att vänta på ett plan från Göteborg som blivit försenat pga snöstorm, jag åkte från Stockholm. Det var väl ett korrekt beslut från dem trots allt.

Skulle helt klart kunna tänka mej att åka med dem igen.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit med Turkish Airlines många gånger. Började med en privat julresa till Thailand, det ledde sedan till flera långresor i tjänsten och någon ytterligare privatresa. Precis som någon skriver så är det dyrt på flygplatsen i Istanbul, tyvärr gäller det väl alla stora flygplatser numera.

Loungen i Istanbul är världens mest avancerade, helt otrolig. Dock fordras minst businessbiljett eller Star Alliance guldkort.

Turkarna har blivit utsedda till bästa flygbolag av Skytrax två eller tre år i rad.

Kan vara lite rörigt vid ombordstigningen i Istanbul, säkerhetskontroll omedelbart före "gaten", kan bli många passagerare på liten yta.  

Mat och dryck ombord håller hög klass. Kabinpersonalen är precis som hos alla flygbolag "personberoende". Alltså varierar bemötandet.  

Jag rekommenderar Turkish Airlines!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åkte med turkarna i vintras,på hemvägen vart vi isnöade i istanbul 2 dygn.

Första natten på flygplatsen nästa natt på hotel.Det var fullständig kaos,personalen visste ingenting

vi vart vallade som får fram och tillbaka på flygplatsen.

Det ska mycket till för att jag åker med dom igen.

Ha en bra dag alla öskar Pust.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar alltid vara snöstorm i Istanbul,hehe.

Drabbade även oss så vi blev inkvarterade på hotel en natt  och en dag.

Mycket bra hotel med mycket och god mat iofs

Efter mycket strul på flygplatsen fick vi åka buss till hotelet som låg på asiatiska sidan,alltså en bra bit från flygplatsen.

Tillbaka blev det strul så vi fick fixa och betala egen taxi.

Mitt omdöme blir att när allt funkar så är det ett kanonbolag men inget att hålla i handen när det strular.

Men som sagt har bara blivit en resa med dom hittills

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte business med dom senast.  Ifrån Arlanda så hade dom ett äldre plan där ingen elektronisk utrusning fungerade. Den lilla tv´n var avstängd för samtliga under den 3.5 timmar långa resan. Detta visste dom om sedan tidigare med meddelade inte oss resande detta. Inte heller fungerade några eluttag vid stolarna....( hade de skickat ett sms till sina passagerare om detta så hade man kunnat ta med en bok eller ett extra batteri till laptoppen).

Som det vart nu så fick man sitta och supa och äta ( det fanns liksom inget annat att göra)

För att vara business var det dessutom trånga säten och inte särskilt gott om benutrymme.

 

Som sagt tidigare här så håller loungen i Istanbul högsta klass, med massor av matställen och drycker i överflöd.

Biosalong som visar musikkonserter.

Biljardbord. Piltavlor.

Playstation. X-Box. 

Virtuell Golfbana.

Bilbana modell större.

Pingisbord och såklart massor av tv apparater.

Finns dessutom tillgång till bastu och relaxrum för den som tycker det är nått att ha.... ( vilket jag tycker är suveränt)

Mellan Turkiet och Thailand har jag inget att klaga på, allt fungerade 100 % och maten var suverän.

Samma på tillbakavägen.

 

Men sedan kommer vi till resan mellan Turkiet och Sverige....

Planet var mindre än Ryanair kärrorna som flyger korta sträckor inom Europa.

Visserligen hade man i mittensätet satt upp nån liten kudde så ingen kunde sitta där. Men sätena var av standardtyp i ekonomi.

Ingen "nöjesmaskin" eller tv. Istället fälldes det ned en 12 tums skärm 3 rader bort med usel upplösning. Det var som att kolla film på en Nokia 3310.

Inga eluttag vid stolarna.  

Återigen Ingenting att göra på en 3.5 timmars flygning ( var därför glad åt boken jag hade med mig.)

 

Betalar man för att åka Business så förväntar iaf jag mig lite lull lull och klass.

Inte att behöva sitta som i ett skruvstäd i Ryanair ekonomi.

 

Sista gången jag åker med Turkarna. ( om nu inte priset är JÄVLIGT mycket lägre än t.ex Aeroflot eller Finnair)

 

 

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...