Jump to content
IGNORERAD

Non-Immigrant


matz

Recommended Posts

Går det att lura systemet.

Går det att fixa ett Non- Immigrant på plats i Thailand? Anledningen till frågan är, När man tar ett körkort i Thailand så får man ju ett körkort som gäller ett år sen måste det förnyas och med ett turist visa så blir ju det bara ett år ingen men med ett Non-Immigrant visa så kan man få ett 5 årigt körkort.

Men att få ett Non-Immigrant visa så krävs det ju att man är pensionär eller gift med Thai eller ett annat typ av visa där man ska ha "läkarintyg, pengar, samt utdrag ur brottsregister" så min fråga är, kan man fixa ett Non-Immigrant visa i Thailand om man kommer in i landet på ett Turist visa? och komma runt systemet på något vis?

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att lura systemet.

Går det att fixa ett Non- Immigrant på plats i Thailand? Anledningen till frågan är, När man tar ett körkort i Thailand så får man ju ett körkort som gäller ett år sen måste det förnyas och med ett turist visa så blir ju det bara ett år ingen men med ett Non-Immigrant visa så kan man få ett 5 årigt körkort.

Men att få ett Non-Immigrant visa så krävs det ju att man är pensionär eller gift med Thai eller ett annat typ av visa där man ska ha "läkarintyg, pengar, samt utdrag ur brottsregister" så min fråga är, kan man fixa ett Non-Immigrant visa i Thailand om man kommer in i landet på ett Turist visa? och komma runt systemet på något vis?

/matz

Jag åker alltid på Non O och får like förbenat bara förnyat med ett år i taget,

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag åker alltid på Non O och får like förbenat bara förnyat med ett år i taget,

Med ett Non-Immigrant visa så ska man kunna förnya med ett 5 års körkort om jag läst på rätt, vet inte hur men antar att man måste påvisa för tjänstemannen som handlägger ärendet att men har ett Non-Immigrant visa.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Med ett Non-Immigrant visa så ska man kunna förnya med ett 5 års körkort om jag läst på rätt, vet inte hur men antar att man måste påvisa för tjänstemannen som handlägger ärendet att men har ett Non-Immigrant visa.

/matz

Uppe i skogen hos mej säger dom att du måste ha wp, jag ids inte bråka det tar en kvart och kostar för båda

korten nästan inget

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppe i skogen hos mej säger dom att du måste ha wp, jag ids inte bråka det tar en kvart och kostar för båda

korten nästan inget

Och vad är ett wp? ja kan du förlänga så lätt varför bråka..... jo bara för att man kan 5555 har man rätt till ett 5 års så har man och du slipper åka å fixa varje år ett nytt kort varje år.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är ett wp? ja kan du förlänga så lätt varför bråka..... jo bara för att man kan 5555 har man rätt till ett 5 års så har man och du slipper åka å fixa varje år ett nytt kort varje år.

/matz

Work Permit

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer inte ihåg vart jag läst att det räcker med ett Non-Immigrat visa men det va på en Thai web site.

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns agenter som fixar ett visum i Thailand för 20.000b och uppåt så du kan få ett femsårs körkort. Dock olagligt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill ha 5 årigt körkort, åk till department of land and transport i Bangkok, där är ingen som bråkar om det. Klart bättre än att springa och förnya varje år. Men passa på att göra det när du förnyat ditt pass, om det är möjligt, så får du samma siffror i körkortet. Jag fick mitt 5 åriga körkort för 2 år sedan och nu måste jag skaffa nytt pass, så då måste man gå och få ett nytt körkort igen med rätt siffror. Men det nya körkortet varar bara i 3 år, sen måste jag gå dit igen på den officiella förnyelsen osv osv. Så det blir stökigt, bättre att samordna redan från början då både pass och körkort är 5 år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Non-O visum söks i det land där du bor. I Sverige alltså.

Det går väl att sökas på thailändska ambassader och konsulat utanför landets gränser.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill du "lura" systemet, är väl bara att fixa före avfärd, tar ju bara ca 3-4 dagar att få?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att lura systemet.

Går det att fixa ett Non- Immigrant på plats i Thailand? Anledningen till frågan är, När man tar ett körkort i Thailand så får man ju ett körkort som gäller ett år sen måste det förnyas och med ett turist visa så blir ju det bara ett år ingen men med ett Non-Immigrant visa så kan man få ett 5 årigt körkort.

Men att få ett Non-Immigrant visa så krävs det ju att man är pensionär eller gift med Thai eller ett annat typ av visa där man ska ha "läkarintyg, pengar, samt utdrag ur brottsregister" så min fråga är, kan man fixa ett Non-Immigrant visa i Thailand om man kommer in i landet på ett Turist visa? och komma runt systemet på något vis?

/matz

Ja testa department of land and transport i Bangkok, förnyade 5-årskortet utan något visa alls senast.

Punnawithi BTS har jag för mig, om du inte kör själv alltså.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Går bra att söka i Vientieane

 Stämmer så fixade jag det för 8 år sen fast 8 år sen och i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett informationsblad från svenska ambassaden i Bangkok angående förnyelse av körkort:

"något specialt thailändskt visa behövs ej"."

" för information: Department of land transport"

Men om du går till något litet kontor i isan så gäller ju deras egna påhittade regler,

Link to comment
Dela på andra sajter

Non-O visum söks i det land där du bor. I Sverige alltså.

Mitt är sökt och utfärdat av Chonburi immigration. Om man söker i Thailand behövs inte läkarintyg och utdrag ur brottsregistret. 

Vid närmare eftertanke så hade jag ett 90 dagars Non- Immigrant O när jag sökte mitt Non- Immigrant OA Retiremnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Non-O visum söks i det land där du bor. I Sverige alltså.

Jag sökte mitt Non immigrant B visa i Singapore,. Lämnade in pass, invitation letter och WP på morgonen, hämtade ut passet dan efter kl 14:00. Inga problem. Non immigrant visum kan inte sökas inom Thailand. Inte B i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går bra att söka i Vientieane.    :)

fast du får idag bara single entry non immigrant i Vientieane, enligt rapporter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...