Jive Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Nä det du går på kostar väl mer än såTrist kommentar, djävligt trist! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Ja du Benjamas, vet inte riktigt hur man ska kommentera dina lustiga inlägg, det är tydligt att du aldrig har varit i Bkk, kan upplysa dej att det är flerfaldigt dyrare att vistas i Bkk, så även för Thailändare men det kompenseras med en bättre inkomst, det är nog väldigt få västerlänningar som klarar av att leva på en Thailändsk budget, du därimot verkar vara en av dom få fast du brukar skrävlar om hur mycket du har och vilka fordon du planerar att införskaffa.Chan2014Visst finns det de med bättre inkomster i Bangkok men större delen lever på en inkomst som är en bråkdel av den kalkyl som Minne har. För många Thai i Bangkok skulle det vara en dröm att ha 15 000 Baht per person till nöjen varje månad. Vad är det enligt dig som skulle kunna göra det så mycket dyrare så att deras budget inte håller? Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Trist kommentar, djävligt trist!Så puckat som en del skriver så förtjänar dom dyl kommentarer. Gillar inte folk vars enda intresse verkar vara att trycka till andra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Ja du Benjamas, vet inte riktigt hur man ska kommentera dina lustiga inlägg, det är tydligt att du aldrig har varit i Bkk, kan upplysa dej att det är flerfaldigt dyrare att vistas i Bkk, så även för Thailändare men det kompenseras med en bättre inkomst, det är nog väldigt få västerlänningar som klarar av att leva på en Thailändsk budget, du därimot verkar vara en av dom få fast du brukar skrävlar om hur mycket du har och vilka fordon du planerar att införskaffa.Chan2014Om du inbillar dig att 80.000 baht på 2 är en Thailändsk budget så har du nog fått i dig för många Chang. Men visst är det dyrt i Bkk, det har du rätt i, om man bara vistas inne i centrum runt Nana..Jag har bott ihop med en brud som hade hus i Latkrabang och däromkring var prisnivån typ den samma som här i Hua Hin om man letar sig lite utanför turist smeten, vilket du iofs kanske inte lärt dig men andra brukar göra efter ett tag här.Ang mitt sk skrävel så är det nog så att du lider av den sk svenska avundsjukan som gör att vissa blir arga på andra för att dom råkar ha nåt. Ett hyrt hus, pickup och 2 moppar har dom allra flesta här så det enda jag eg kan skrävla över är en jäkligt go tjej som lagar fantastisk mat. Där har du nåt å va riktigt avis på. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Nja det är inte alla som drömmer om en förändring i livet som automatiskt tycker att skattemedel skall betala äventyret. Men men det kanske är många här som gillar sånt. Själv gör jag det inte.Fy f*n vilken trist gubbe du verkar vara. Ger du dig på alla studenter i Sverige också för att de har studiebidrag när de pluggar?Vilken superjante........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Tryck en gång till........ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Ja du Benjamas, vet inte riktigt hur man ska kommentera dina lustiga inlägg, det är tydligt att du aldrig har varit i Bkk, kan upplysa dej att det är flerfaldigt dyrare att vistas i Bkk, så även för Thailändare men det kompenseras med en bättre inkomst, det är nog väldigt få västerlänningar som klarar av att leva på en Thailändsk budget, du därimot verkar vara en av dom få fast du brukar skrävlar om hur mycket du har och vilka fordon du planerar att införskaffa.Chan2014Jag blev lite nyfiken här, vad/hur mycket är en thailändsk budget i Bangkok. Räknas det per person eller hushåll?Driver faktiskt inte här utan vill gärna ha lite input, gärna från fler än dig.Vad är det som kostar så förfärligt mycket mer för falanger kontra Thai? Ja naturligtvis försäkring och visa men vad är det annars? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Om du inbillar dig att 80.000 baht på 2 är en Thailändsk budget så har du nog fått i dig för många Chang. Men visst är det dyrt i Bkk, det har du rätt i, om man bara vistas inne i centrum runt Nana.. Jag har bott ihop med en brud som hade hus i Latkrabang och däromkring var prisnivån typ den samma som här i Hua Hin om man letar sig lite utanför turist smeten, vilket du iofs kanske inte lärt dig men andra brukar göra efter ett tag här. Ang mitt sk skrävel så är det nog så att du lider av den sk svenska avundsjukan som gör att vissa blir arga på andra för att dom råkar ha nåt. Ett hyrt hus, pickup och 2 moppar har dom allra flesta här så det enda jag eg kan skrävla över är en jäkligt go tjej som lagar fantastisk mat. Där har du nåt å va riktigt avis på.Yup, du får absolut inte skriva att du har något som någon annan kan sakna. Då uppfattar vissa det som att du skrävlar men majoriteten är nog ändå glad att det går bra för andra svenskar i Thailand. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 ok,dom tycker det var dålig information, men det är väl deras skyldighet att skaffa info Gnälla gnälla gnälla gnälla. Ge dig inte förrän dom erkänner att du är den som är bäst och kan allt bäst och vet exakt hur ett liv ska levas på bästa sätt. Hang in there. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Jävla massa OT tjafs, Minne och Micke: håll hårt i pengarna och ha självdisciplin för studierna - under mina få år här har jag misslyckats lite med bägge men det är bara komma igen om det händer.Men det är lätt att det glider iväg ibland... för mig i alla fall, får bara en sån semesterkänsla mitt i alltihop. Är inte alltid så enkelt att försöka plugga när vännen vill att vi drar till stranden istället. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Visst finns det de med bättre inkomster i Bangkok men större delen lever på en inkomst som är en bråkdel av den kalkyl som Minne har. För många Thai i Bangkok skulle det vara en dröm att ha 15 000 Baht per person till nöjen varje månad. Vad är det enligt dig som skulle kunna göra det så mycket dyrare så att deras budget inte håller? Sent from my iPad using Tapatalk HDKrille,Inkomst läget är bättre i Bkk oavsätt typ av arbete och fler arbets tillfällen jämfört med ute i landet, vad jag ville ha sagt i all välmening var att jag tror att det är väldigt svårt för en permanent boende västerlänning att leva på en Thai budget, kostnads läget är dyrare i Bkk jämfört med övriga landet, då menar jag naturligtvis inte priserna i 7/11 osv., har släkt som jobbar i Bkk, själv besöker jag Bkk i ärende ca.1ggr/månaden med 1-2 övernattningar, men jag kan ha fel?Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Gnälla gnälla gnälla gnälla. Ge dig inte förrän dom erkänner att du är den som är bäst och kan allt bäst och vet exakt hur ett liv ska levas på bästa sätt. Hang in there. gnäller inte, men om (jag) skall göra något av stor betydelse så nog f-nTar jag reda på sånt som man kan tänka ha betydelse. Täcke kuddar och katter hade hamnat långt ner på (min)prio lista. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Gnälla gnälla gnälla gnälla. Ge dig inte förrän dom erkänner att du är den som är bäst och kan allt bäst och vet exakt hur ett liv ska levas på bästa sätt. Hang in there. Vad är det med dej, här kommer massa värdefull input som kan vara väldigt bra att veta för m&m, var ser du gnället?eller ska man bara ge input s.s lycka till, heja heja, go for it m.m, eller som du rekommenderade mej att byta forum när jag hade en annan erfarenhet och åsikt i denna tråden.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Köper jag tex ny bil kollar (jag) tex skatt, försäkring, inte f-n om jag får is skrapa som tillbehör gratis. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Krille,Inkomst läget är bättre i Bkk oavsätt typ av arbete och fler arbets tillfällen jämfört med ute i landet, vad jag ville ha sagt i all välmening var att jag tror att det är väldigt svårt för en permanent boende västerlänning att leva på en Thai budget, kostnads läget är dyrare i Bkk jämfört med övriga landet, då menar jag naturligtvis inte priserna i 7/11 osv., har släkt som jobbar i Bkk, själv besöker jag Bkk i ärende ca.1ggr/månaden med 1-2 övernattningar, men jag kan ha fel?Chan2014 Så din släkt som jobbar i Bkk har en budget på 80.000 baht/mån för 2 pers?Om du hade tagit dig en bit utanför stan på någon av dina bkk resor så hade du insett att kostnadsläget inte är så annorlunda men eftersom du är i bkk 2 nätter/mån så vet ju du precis allt om staden där det bara bor drygt 20 milj människor... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Jag blev lite nyfiken här, vad/hur mycket är en thailändsk budget i Bangkok. Räknas det per person eller hushåll?Driver faktiskt inte här utan vill gärna ha lite input, gärna från fler än dig.Vad är det som kostar så förfärligt mycket mer för falanger kontra Thai? Ja naturligtvis försäkring och visa men vad är det annars? / SatanG Du är väl ingen gröngöling i Thailand.......eller? Jag upplever det som att du inte vill förstå, men vi är ju olika med olika bakgrund, det går ju alldeles utmärkt att som t.ex Btt, äta nudelsoppa 7dgr i veckan, köpa en lite flaska dålig laokao, köpa löscigg för 20bht, men tror inte det hör till vanligheterna bland medlemmar på detta forumet.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Bara försäkringarna är en djungel, studerande och under en viss ålder så gäller dessa priser osv. Passerar du den åldern men är studerande så går det inte, är åldern rätt men du studerar på nåt som försäkringsbolaget inte anser vara en skola dom godkänner så gäller inte försäkringen.Händer nåt allvarligare i Thai och man inte har en försäkring så skall man ha en rejäl buffert. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Du är väl ingen gröngöling i Thailand.......eller? Jag upplever det som att du inte vill förstå, men vi är ju olika med olika bakgrund, det går ju alldeles utmärkt att som t.ex Btt, äta nudelsoppa 7dgr i veckan, köpa en lite flaska dålig laokao, köpa löscigg för 20bht, men tror inte det hör till vanligheterna bland medlemmar på detta forumet.Chan2014Nä vi är väl några som inte röker och inte lägger halva budgeten på alkohol och inte försörjer tjejens familj. Skaffa dig en tjej som kan laga mat och inte har en massa penga krav så kanske du också kan köpa bil å moppe så du slipper va så avis på oss som lever gott på en för dig omöjlig budget. Hur mycket snor tjejen dig på till henne och familjen eg?Tror inte att M & M har den posten i sin budget.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Bara försäkringarna är en djungel, studerande och under en viss ålder så gäller dessa priser osv. Passerar du den åldern men är studerande så går det inte, är åldern rätt men du studerar på nåt som försäkringsbolaget inte anser vara en skola dom godkänner så gäller inte försäkringen.Händer nåt allvarligare i Thai och man inte har en försäkring så skall man ha en rejäl buffert.är man i Thailand eller något land utan för EU utan försäkring är man nog lite korkad och får skylla sig själv om det händer nåt. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Visst innehåller Bangkok en massa prisvärda alternativ utan att man ska behöva leva på nudelsoppa varje dag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Skit i vad alla domedagsprofeter skriver och kör på.Det går visst att leva billigt i Bangkok.Till exempel gatumaten är både variationsrik, god och billig om man går där thailändarna äter “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 är man i Thailand eller något land utan för EU utan försäkring är man nog lite korkad och får skylla sig själv om det händer nåt. Håller inte med, när jag fyllde 50 så höjdes premiem ca 75% och för en försäkring som faktiskt täcker nåt ville dom ha 70.000/år, och då ändå bara OP.Jag är frisk som en nötkärna än så länge och lever ett skapligt sunt liv, har på 3 år här inte utnyttjat min försäkring. Nu skiter jag i den och har istället ett bra belopp på kontot som då även kan användas som inkomstkrav för visum.För 70.000 baht så får man rätt mycket sjukvård så ska ha en himla otur om det inte lönar sig på sikt att betala själv. Sen ingår det i min bil och moppeförskring om jag smäller så vad är det eg som den andra ska täcka. Oftast när man besöker sjukan är det ju nåt som man inte blir inlagd för och då gäller ju ändå inte försäkringen om man inte bara är här kortare tid med Svensk försäkring, men då med självrisk som oftast är lika dyr som sjukhus notan.Nä är man över 50 och inte helt luspank så är inte försäkring så självklart som man kan tro. Dessutom läste jag häromdagen att falanger utan försäkring får gratis vård på statliga sjukhus om det är akuta grejer.Lite OT men ändå inte.Men detta har väl Changen bättre koll på.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Säger inte att jag vet vad som är bäst för M&M, bara att försäkringarna är en djungel. 70.000THB kostade det mig för 4 dagar på sjukan och skulle betalas kontant när jag lämnade stället för försäkringen gällde inte.Orkar inte gå in på vad som hände, men hur många hostar upp 70.000 i kontanter bara sådär. Gick såklart inte, så jag fick lämna passet i pant på sjukhuset och utan pass kan jag inte ta ut från banken manuellt utan måste använda ATM. Med 4 kort så gick det ju att lösa, men nog var det på gnällen.Så kolla upp vad ni behöver ang försäkring (hemtransport tex, vissa försäkringsbolag skickar hem dig så fort du blir sjukare - så får Svensk sjukvård ta hand om dig. Men det kanske inte är optimalt om man bor i Thailand), vad den täcker och överväg om den behövs (jag har alltid en försäkring, men ibland funkar den som sagt inte). ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Jag kan betala med mitt bank kort, kan inte du det kitungmakmak?Byt bank eller kort då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2016 Jävla massa OT tjafs, Minne och Micke: håll hårt i pengarna och ha självdisciplin för studierna - under mina få år här har jag misslyckats lite med bägge men det är bara komma igen om det händer.Men det är lätt att det glider iväg ibland... för mig i alla fall, får bara en sån semesterkänsla mitt i alltihop. Är inte alltid så enkelt att försöka plugga när vännen vill att vi drar till stranden istället.Vi har ju fördelen av att vi båda skall plugga och eftersom det finns krav på närvaro i skolan så är det inte så lätt att "skolka"... i alla fall inte om man vill ha sin utbildning! Lättare kanske att jag missköter mina distansstudier men då får jag tänka på att min utbildning inte är vatten värd utan de kurserna....:) asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu