nitramj77 Inlagd December 27, 2015 Dela Inlagd December 27, 2015 Nja, så märkligt är det väl inte. Jag känner flera som är verkligt flygrädda och det enda som hjälper enligt dem är en rejäl dos med sprit. Nån är även lite fin i kanten och vill inte utmärka sig genom att beställa mkt sprit på planet, så hon kör med småflaskor och smussel (går tydligen att få dem genom säkerhetskontrollen).Jag förutsätter ju givetvis att du har bättre medicin att råda dem att ta, men detta är vad jag hört från de "drabbade". En stolsgranne önskade extra alkohol av flygvärdinnan när mat o dryck serverades med hänvisning till flygrädsla. Då skall du inte dricka alkohol alls utan bara vatten svarade flygvärdinnan. Så den resan hade jag en vettskrämd men nykter stolsgranne [emoji3]Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nonki Inlagd December 27, 2015 Dela Inlagd December 27, 2015 HejsanDet är ingen mening med att vara rädd för allt och alla. Det hjälper inte ett dugg.De e bara å åk....MVH Nonki Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd December 28, 2015 Dela Inlagd December 28, 2015 HejsanDet är ingen mening med att vara rädd för allt och alla. Det hjälper inte ett dugg.De e bara å åk....MVH NonkiJa det blir inget utdraget lidande ifall man går i backen. En 100dels sekund ungefär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd December 29, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 29, 2015 Förkylningar suger! Jag har ingen ork alls men i morgon kommer mina systrar och min svägerska hit och skall hjälpa mig att bli av med en massa saker.... Jag har en tendens att samla på mig saker som tex schampo, dushcreme, nagellack,kläder, .... saker som inte är någon idé att behålla och som är supertrist att slänga! Får passa på nu när min syster från Norrland är hemma så att hon får vara med och plocka åt sig det som är intressant. Det som de inte bär med sig skall jag bära direkt till soprummet så att det kommer ur vägen när resten skall packas ihop. När det gäller privata saker så kommer jag nog inte ens fylla en flyttkartong! Tänk vad mycket man samlar på sig som man inte varken behöver eller har några sentimentala anledningar att behålla. Ett par gamla foton ett gammalt smyckeskrin och en hålslag ligger i lådan än så länge...., snacka om att leva elektroniskt! Jag kommer ta med några böcker, kurslitteratur för att kunna läsa ett par nätbaserade kurser om året så att ja är i kapp med den svenska lagstiftningen gällande personal och arbetsmiljö.... behöver väl egentligen inte böckerna men de kan vara bra att ha som referensmaterial.... Jag har pratat runt lite med min högutbildade familj och nästan satt i gång en tävlig, ett år mer eller mindre i Thailand för att gå från Kandidatexamen till Magister.... ingen annan här hemma har en magister... till och med mamma hotar med att skaffa en, lite fusk att de kommer ha 4 år på sig dock... men samtidigt så typiskt dem att tävla för att pusha mig att göra något bra. Min familj är verkligen fantastisk, inget annat än uppmuntran...... ja det skulle väl vara att mina syskon hotar med att skicka en unge åt gången på semester till oss... Kunde vara jättekul men jöta petter vilket ansvar!!! Idag är de 12, 11, 9, 6, 2.5, 7 månader respektive knappt tre månader..... jag hoppas att de tre minsta kommer med minst en förälder! Ja... det vore nog bra med 6 åringen också om hon inte kommer sist.... Någon som har erfarenhet att ha barn som flyger själva så långt? 12 åringen skulle säkert klara det men komma fram med ett sådant energiöverskott att han behöver sysselsättas dygnet runt.... Tjejerna på 11 & 9 skulle garanterat trakassera alla på flyget för att de har tråkigt..... Vore bra att få höra om era erfarenheter (Japp alla utom de två minsta har flugit ganska regelbundet) Kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd December 31, 2015 Trådstartare Dela Inlagd December 31, 2015 Sammanfattning av året 2015? Nej, det blir inte mycket roligt att skriva så det får bli bara höjdpunkterna! 4 juni, min lillebror blir pappa för första gången till en liten härlig tös 6 juni... Stockholmsträffen så klart Magiskt Augusti, fast anställd (så länge det nu varade) och en Underbar Västgöta träff! September.... för första gången åker jag utomlands själv, 18 dagar i Thailand med början i BKK och ett mellanspel i Hua Hin. Kommer helt klart hem märkt av resan, jag bara måste tillbaka men hur.... Trött på livet i Sverige och trött på att inte hitta något bra jobb så blir slutsatsen, åk iväg och plugga! Definitivt varit många turer och mitt i allt fick min största lillasyster sitt 4:e barn, en fantastisk liten grabb! Det är vad jag vill komma ihåg av 2015, resten vill jag nog glömma! Det är år 2016 jag ser fram emot med både tillförsikt och nerver, det är år 2016 jag börjar resan som skall leda till ett bättre liv. Uppenbarligen har jag tänkt börja träna för igår köpte jag skor till löpbandet... utan att egentligen reagera över vad jag gjorde förrän efteråt... Jag har beställt hem en mängd studielitteratur som skall följa med så att jag kommer hem med utbildning och kunskaper som är relevanta även i Sverige. Visserligen behöver man inte böckerna då kurserna är helt nätbaserade men att kunna bläddra och söka när nyfikenheten slår till är spännande. Idag har jag ägnat en stund till att fundera över vad för slags växter jag vill ha i vårt nya boende och om man skall söka 3 reentrys på det första visat... följer de med när visat förlängs? Idag känner jag ett stort lugn i hela mig och jag önskar att ni alla får gå in i 2016 med ett lika skönt lugn och med tro om bättre tider. Gott Nytt år alla vänner! Kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd December 31, 2015 Dela Inlagd December 31, 2015 Gott Nytt till dig/er båda också, tack för att vi får följa med //Thure The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 4, 2016 hej hopp! I dag har det varit fullt upp, skrev in mig på arbetsförmedlingen, åkte och sola (vilket skall bli en tät rutin) köpte ny ryggsäck och "lite" kläder som jag insåg att jag bara måste ha,,,, och en stooor karta över Bkk där jag till och med kan se var vi skall bo. Har också hämtat original antagningsbevisen till universitetet och de var snälla och skickade med papper inför visa ansökan på både engelska och Thai, Jag har tagit sista dosen decural så nu är det bara 3 sprutor kvar innan jag är så skyddad jag kan bli. skydd mot min egen dumhet hade de inget vaccin mot.... Här om dagen hämtade vi pappas MC hjälmar..... snacka om att se ut som aliens på moppe men bra skydd som dessutom innehåller Komradio Nu är jag uppe i tre fullsize väskor och handbagage.... 69+8 kg..... och vet ändå inte om det räcker.... jag är ju ta mig fan hopplös!!!!!!!! Jag funderar på att sätta upp mål för mitt tränande men vet inte vad som är realistiskt.... termin 1 är tre månader.... hur många storlekar kan jag tappa då om jag tränar på löpband och i pool varje dag? Det handlar inte om att tappa kilon utan att flytta runt så att fett blir muskler.... att musklerna klarar av att hålla mina leder iskack... Efter lördagen har jag inte bara en bruten tå på högerfoten utan någon slags ledförskjutning och imbalans på vänsterfoten..... båda fötterna samtidigt är personligt rekord! Nä, dags att sova! kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 4, 2016 Dela Inlagd Januari 4, 2016 Reentry köper du när det behövs.Hur har ni tänkt med transfer från suvvan med så många väskor? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2016 Dela Inlagd Januari 4, 2016 Reentry köper du när det behövs.Hur har ni tänkt med transfer från suvvan med så många väskor?minivan kan nog bli bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 5, 2016 Dela Inlagd Januari 5, 2016 Pickis hade ju varit optimalt, men dom kör inte som taxi från suvvan vad jag vet. Är bara ute i risbyn man blir hämtad med en sån.LPG bilarna har det lite snålt om utrymme i bagageluckan (gastank?) så minivan kan vara vettigt - men gör som jag, råkade hyra en buss (lite dålig på spanska) vilket var ganska festligt. Alltså en stooor jäkla buss och så bara jag och chauffören när jag skulle till hotellet i Spanien.Dessutom bara handbagage med mig, skulle bara vara där ett litet tag. Så det kändes fånigt på nåt vis.Eller, nej... gör inte som jag. Det är nog ett gott råd - dont do what I do. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Shovel78 Inlagd Januari 5, 2016 Dela Inlagd Januari 5, 2016 Dom här funkar brahttp://www.limousine.in.th/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 5, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2016 Reentry köper du när det behövs. Hur har ni tänkt med transfer från suvvan med så många väskor? Jag som trodde att du hade stor bil och var villig att köra Dom här funkar bra http://www.limousine.in.th/ Tack för tipset! asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 5, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 5, 2016 nu behöver jag lite tips.har fått klart med stället vi skall bo på att vi kan få in fiber i vår "lägenhet".....vilka alternativ finns det och vad kan ni rekommendera? kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 5, 2016 Dela Inlagd Januari 5, 2016 nu behöver jag lite tips.har fått klart med stället vi skall bo på att vi kan få in fiber i vår "lägenhet".....vilka alternativ finns det och vad kan ni rekommendera? kram kramDå måste du fråga vad som är bäst i ditt område, hastigheten skiljer och kvalet´e mellan olika områden. Där jag bor är True bäst men ingen annan operatör har egen fiber i området. Andra områden skryter över 3BB som de flesta bytte ifrån i Korat då det var instabilt och långsamt. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 5, 2016 Dela Inlagd Januari 5, 2016 Kolla om ni kan sno WiFi från nån närliggande bar eller liknande, så kan ni spara ett par hundra baht i månaden... Ni behöver knappast fiber. Bodde i lägenhet i Portsmouth, Virginia ett par månader och lånade WiFi från en granne, som döpt sin anslutning till "stop stealing my wifi", lite kul och helt sant. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd Januari 5, 2016 Dela Inlagd Januari 5, 2016 Kolla om ni kan sno WiFi från nån närliggande bar eller liknande, så kan ni spara ett par hundra baht i månaden... Ni behöver knappast fiber. Bodde i lägenhet i Portsmouth, Virginia ett par månader och lånade WiFi från en granne, som döpt sin anslutning till "stop stealing my wifi", lite kul och helt sant. MVH Tommy Tar man med täcken o kuddar från Sverige så har man råd med egen fiber Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 6, 2016 Dela Inlagd Januari 6, 2016 Går ju att köra på telefonen åxå (i nödfall i alla fall) men vidare kvickt är det inte. Men för lite mail och bank så duger det. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 6, 2016 Kolla om ni kan sno WiFi från nån närliggande bar eller liknande, så kan ni spara ett par hundra baht i månaden... Ni behöver knappast fiber. Bodde i lägenhet i Portsmouth, Virginia ett par månader och lånade WiFi från en granne, som döpt sin anslutning till "stop stealing my wifi", lite kul och helt sant. MVH Tommy Jag skall läsa en del kurser på distans och de är helt nätbaserade så jag är beroende av så stabilt internet jag bara kan hitta, sedan vill man ju inte att alla skypesamtal skall brytas. wifi finns redan och ingår i hyran asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 6, 2016 Dela Inlagd Januari 6, 2016 Testa med det som ingår, ha telefonen som backup och bestäm sen om du behöver nåt snabbare.Tja, eller så skulle jag gjort i alla fall. oroa dig inte för problem som du inte vet finns ens. Kanske en jäkligt bra wifi i lägenheten. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 6, 2016 Dela Inlagd Januari 6, 2016 Testa med det som ingår, ha telefonen som backup och bestäm sen om du behöver nåt snabbare.Tja, eller så skulle jag gjort i alla fall. oroa dig inte för problem som du inte vet finns ens. Kanske en jäkligt bra wifi i lägenheten.Jag skulle nog aldrig riskera studier med WiFi, riskerar alltid att bli någon drop. Sker detta mitt under en tenta är det inte kul. Vi har många distansstudenter hos oss, och rekommendationen till dessa studenter är att inte använda WiFi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 6, 2016 Dela Inlagd Januari 6, 2016 (ändrad) Jag skulle nog aldrig riskera studier med WiFi, riskerar alltid att bli någon drop. Sker detta mitt under en tenta är det inte kul. Vi har många distansstudenter hos oss, och rekommendationen till dessa studenter är att inte använda WiFi.Märkligt, jag har studerat på distans i 3 år halva året så att säga och lite glapp kan jag tåla bara jag hinner lämna in resultatet innan dom 4 timmarna har gått. Det är ju inte reaktionstester direkt, utan frågor som man kan ladda ner och sen klura ut svaren till innan man lämnar in dom igen. Men du kanske vet bättre. Hur länge har du studerat på distans? Ändrades Januari 6, 2016 av kitungmakmak ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 6, 2016 Dela Inlagd Januari 6, 2016 Jag skall läsa en del kurser på distans och de är helt nätbaserade så jag är beroende av så stabilt internet jag bara kan hitta, sedan vill man ju inte att alla skypesamtal skall brytas. wifi finns redan och ingår i hyran Har du skype. Skypar gärna om du vill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 6, 2016 Dela Inlagd Januari 6, 2016 Märkligt, jag har studerat på distans i 3 år halva året så att säga och lite glapp kan jag tåla bara jag hinner lämna in resultatet innan dom 4 timmarna har gått. Det är ju inte reaktionstester direkt, utan frågor som man kan ladda ner och sen klura ut svaren till innan man lämnar in dom igen. Men du kanske vet bättre. Hur länge har du studerat på distans?Studerar inte på distans, men jobbar på en högskola som har mycket undervisning på distans. Många föreläsningar steamas i realtid, många seminarier genomförs via Adobe Connect, samt att tentor genomförs på nätet (ibland med dubbla kameror på den som tenterar). Tål inte mycket glitch i vissa lägen. Vet att vissa studenter genomför sina studier via WiFi, med varierande resultat, men rekommendationen vi lämnar till studenter (alltså inget tvång) är att de ska vara kabelanslutna. Falerar det för studenter som använder WiFi är det ju upp timm dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 6, 2016 Märkligt, jag har studerat på distans i 3 år halva året så att säga och lite glapp kan jag tåla bara jag hinner lämna in resultatet innan dom 4 timmarna har gått. Det är ju inte reaktionstester direkt, utan frågor som man kan ladda ner och sen klura ut svaren till innan man lämnar in dom igen. Men du kanske vet bättre. Hur länge har du studerat på distans?Tjoho!Vad studerar du? *nyfiken i en strut* kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 6, 2016 Studerar inte på distans, men jobbar på en högskola som har mycket undervisning på distans. Många föreläsningar steamas i realtid, många seminarier genomförs via Adobe Connect, samt att tentor genomförs på nätet (ibland med dubbla kameror på den som tenterar). Tål inte mycket glitch i vissa lägen. Vet att vissa studenter genomför sina studier via WiFi, med varierande resultat, men rekommendationen vi lämnar till studenter (alltså inget tvång) är att de ska vara kabelanslutna. Falerar det för studenter som använder WiFi är det ju upp timm dem.Dubbla kameror? Hur fungerar det?Hur är högskolan i Kristianstad, vet du det?kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu