leifen Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Du tror alltså att pappa vet allt? Riktigt så är det inte. Hur många hjälmar tror du tex är gjorda i kolfiber? Väldigt få kan jag berätta för dig.En hjälm i kolfiber tror jag knappt att du kunnat lösa pengamässigt, kostar betydligt mer än din och Mickes tor-biljett ihop.OffT: Jag har en Valentino Rossi-kopia som kostade runt 8000:-, den är inte i närheten av kolfiber.Kolfiber är väl inte så dyrt dag, har många fiskespön i detta material. Kevlar är dyrare, men båda har väl epoxy som bindemedel. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Kanske var en sån här: Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Du tror alltså att pappa vet allt? Riktigt så är det inte. Hur många hjälmar tror du tex är gjorda i kolfiber? Väldigt få kan jag berätta för dig.En hjälm i kolfiber tror jag knappt att du kunnat lösa pengamässigt, kostar betydligt mer än din och Mickes tor-biljett ihop.OffT: Jag har en Valentino Rossi-kopia som kostade runt 8000:-, den är inte i närheten av kolfiber.Kolfiberhjälmar är väl inget särskilt dyrt, finns både som composit och rena kolfiberhjälmar, kostar från 2-3 tusen och uppåt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 (ändrad) Fel citering Soengsang var frågan Var hittar du Kolfiberhjälmar för 2 3 tusen Svenska kronor??????????????????????????? Ändrades Februari 6, 2016 av LOSForever Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 (ändrad) Var hittar du Kolfiberhjälmar för 2 3 tusen Svenska kronor???????????????????????????Crosshjälm texEller vanlig integral Ändrades Februari 6, 2016 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LOSForever Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Crosshjälm texEller vanlig integral Å Fan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Kolfiberhjälmar är väl inget särskilt dyrt, finns både som composit och rena kolfiberhjälmar, kostar från 2-3 tusen och uppåt.Kolla min länk ovan 2800 spänn “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
M33 Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Kolla min länk ovan 2800 spännI din länk är en hjälm för 30k..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Det kanske inte är hela svaret men eftersom vi faktiskt har kolfiber hjälmar så är det en viktig faktor då jag inte anser att det är ok att riskera något så viktigt.Hade du hängt med så hade du också vetat att JAG inte betalt för hjälmarna vi har fått dem av min far som måste lägga sitt MC kort på hyllan. Eftersom hans bror har bestående hjärnskador efter en MC olycka så finns det inte en chans att han skulle "snåla" på hjälmarna som ÄR Nolan kolfiber. Enda nackdelen med dessa hjälmar är att de inte är anpassade för tropiskt klimat...Varför denna tråkiga attityd?Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Igen... ? Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Passar hjälper bra på ditt huvud, den ska sitta hårt..Om den inte gör det så,skyddar den inte som den ska göra.. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Passar hjälper bra på ditt huvud, den ska sitta hårt..Om den inte gör det så,skyddar den inte som den ska göra.. FFSitter nästan lite väl hårt... Går inte att ta miste på vilket öra högtalaren sitter ☺Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Igen... ? Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Så detta är alltså en Nolan kolfiberhjälm? Den modellen har jag missat helt. Kanske du vet beteckning på den? mvh biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Så detta är alltså en Nolan kolfiberhjälm?Den modellen har jag missat helt.Kanske du vet beteckning på den?mvhbiker Ska kika när jag kommer tillbaka till BKK. ... Det är inte årets modell dock....Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Det är inte årets modell dock.... Det finns ju en en viss "livslängd" på hjälmarna som man kanske också ska ta med i beräkningen. 5 år för glasfiberhjälmar och 2,5 för plastvarianten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Då har priserna sjunkit rejält mycket sedan jag slutade köra MC.Mja, den sista "riktiga" hjälm jag hade var kolfiber coposit, en "bandit" har för mig att jag gav ca 4500kr runt 2003. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Det finns ju en en viss "livslängd" på hjälmarna som man kanske också ska ta med i beräkningen. 5 år för glasfiberhjälmar och 2,5 för plastvarianten.Sant och dessa hjälmar har kanske två år kvar så de kommer behövas nya .... om det nu blir så att jag köper moppe.... Det återstår fortfarande att se... Får se om tre veckor i Hua Hin ger mig minnet tillbaka och om jag känner mig trygg med att köra....Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Det kanske inte är hela svaret men eftersom vi faktiskt har kolfiber hjälmar så är det en viktig faktor då jag inte anser att det är ok att riskera något så viktigt.Hade du hängt med så hade du också vetat att JAG inte betalt för hjälmarna vi har fått dem av min far som måste lägga sitt MC kort på hyllan. Eftersom hans bror har bestående hjärnskador efter en MC olycka så finns det inte en chans att han skulle "snåla" på hjälmarna som ÄR Nolan kolfiber. Enda nackdelen med dessa hjälmar är att de inte är anpassade för tropiskt klimat...Varför denna tråkiga attityd? Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Hoppas du inte uppfattar mitt inlägg negativt, den hjälmen du visar på dina bilder är inte kolfiber utan glasfiber, inte fy skam den heller, en bra och säker hjälm, men rätt ska vara rätt.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Hoppas du inte uppfattar mitt inlägg negativt, den hjälmen du visar på dina bilder är inte kolfiber utan glasfiber, inte fy skam den heller, en bra och säker hjälm, men rätt ska vara rätt.Chan2014Tackar! Missförstod nog pappa ☺Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 7, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 7, 2016 Jag känner mig också träffad av inlägget. Nästan säker på att det är en Nolan glasfiberhjälm. Minne00: Om du citerar underlättar det något grymt för alla, det blir inga missförstånd och det är väldigt enkelt att gå tillbaka och hitta inlägget. Försöker men det är inte alltid som Tapatalk vill som jag vill. ..☺Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Ni får döpa om denna tråd till hjälmtråden Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 29500:- får man lätt 2 tor-biljetter för.Märkligt för när jag tittade på den igår stod det 2800:-'Men här har du för 2495:-http://www.blocket.se/pitea/Cougar_Kolfiberhjalm_XS_XXL_Endast_2495_KR_63083304.htm “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Snart så!!! Bara två dagar innan vi kommer till Hua Hin! Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Hejsan! En liten undran bara...är ni i Hua Hin 9-11 feb? //Thure o tuk The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 Hejsan!En liten undran bara...är ni i Hua Hin 9-11 feb? //Thure o tukEn undran till, e du i Korat nu? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thure Inlagd Februari 7, 2016 Dela Inlagd Februari 7, 2016 En undran till, e du i Korat nu?Ja, jag är i Korat nu..Du med? The future is tomorrow, be sure to be there... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu