Benjamas Inlagd Januari 29, 2016 Dela Inlagd Januari 29, 2016 Ha en go resa så ses vi snart ☺ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 Lycka till med studierna! Bangkok är en stad som det är lätt att trivas i.Jag får hålla ut en vecka till innan jag kliver på planet till "änglarnas stad". Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 Lycka till med studierna! Bangkok är en stad som det är lätt att trivas i.Jag får hålla ut en vecka till innan jag kliver på planet till "änglarnas stad".ska bli kul med lite pix från Los Angeles. Änglarnas stad. Eller flappeland Angeles city? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Duracell Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 ska bli kul med lite pix från Los Angeles. Änglarnas stad. Eller flappeland Angeles city? Det blir Bangkok och några pix därifrån ska jag nog kunna leverera. Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 Idag 31/1 lyfte ett plan från Finnair kl. 12:55 med destination Helsingfors och därefter Bangkok..... På detta planet satt två förväntansfulla personer i form av Micke & Minne...... Givetvis såg jag det som min medborgerliga MPR-plikt att ta mig till Landvetter för ett sista adjö (för denna gången)....... Bakom alla resväskorna står de förväntansfulla tu...... Dags för incheckning och Minne börjar bli lite stressad bland alla resväskorna........ Disken har öppnat och de är först i Businessklasskön men Micke har försvunnit....... Nåväl, allt ordnar sig till slut för Micke hade bara varit på Forex....... Efter många kramar och lite fuktiga ögon tar vi adjö för denna gången........ Lycka till med allt i LOS, sköt om er och ta hand om varandra........ Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 ska bli kul med lite pix från Los Angeles. Änglarnas stad. Eller flappeland Angeles city? Du har nog aldrig varit i Thailand verkar det somPå thailändska heter staden Krung Thep Maha Nakhon (กรุงเทพมหานคร, krung thêep máhǎa nákhɔɔn), vilket betyder "änglarnas stad", eller Krung Thep ... “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 Du har nog aldrig varit i Thailand verkar det somPå thailändska heter staden Krung Thep Maha Nakhon (กรุงเทพมหานคร, krung thêep máhǎa nákhɔɔn), vilket betyder "änglarnas stad", eller Krung Thep ...Samma som i dom populära dockorna här nu. (dårskap) Luuk thep. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 Du har nog aldrig varit i Thailand verkar det som På thailändska heter staden Krung Thep Maha Nakhon (กรุงเทพมหานคร, krung thêep máhǎa nákhɔɔn), vilket betyder "änglarnas stad", eller Krung Thep ... Han kanske hade tullat lite i sitt vinförråd, ja det händer ju oss alla ibland? Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 31, 2016 Dela Inlagd Januari 31, 2016 ta det med en smily för den glömde jag ?, finns en del som tar det bokstavligen. Det blir Bangkok och några pix därifrån ska jag nog kunna leverera.Ta det med ett smily för det måste man bifoga för att vissa ska förstå. Finns väl en del som inte vet vad Bkk heter, ;-) Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 3, 2016 Dela Inlagd Februari 3, 2016 (ändrad) Samma som i dom populära dockorna här nu. (dårskap) Luuk thep. Bara förnamnet! Thai Smile Air erbjuder numera resenärer att köpa biljetter till dockorna, så att de kan få en egen flygstol och slippa ligga undanstoppade bland bagaget. Inside The World Of Luuk Thep: Psychoanalysis Of The Thai Mind After more than two decades in Thailand, Frances has developed an incurable addiction to somtam puu, riding sidesaddle on motosai (without helmet, of course) and the smell of 7-11 plastic bags. Want to be heard on Sukhumvit Voices? Get in touch! The international media has been having a field day since the announcement by Thai Smile Air that they will now allow passengers to buy plane tickets for their magical haunted dolls, otherwise known as luuk thep. The decision was made after several passengers refused to stash their precious dolls inside their suitcases or in the overhead compartments because, they claimed, these are not just any old dolls. Indeed, these dolls are actually alive, insist their human ‘parents’, because they have the souls of dead children residing in them. These pseudo-parents, who have been shelling out plenty of baht for their dolls’ food, entertainment, clothes, and jewelry, were simply outraged that the airline was treating the dolls like inanimate objects. Today, luuk thep dolls enjoy a variety of goods and services that have been made available just for them: buffet promotions, gold jewelry, cute clothes and accessories; even spa and facial treatments. http://whatsonsukhumvit.com/inside-the-world-of-luuk-thep-psychoanalysis-of-the-thai-mind/ Ändrades Februari 3, 2016 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 3, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 3, 2016 Hejsan! Tog ett litet tag innan jag fick packat upp datorn, så mycket annat att se och göra! Stället där vi hade tänk bo på är så slitet att det är löjligt så vi gav oss ut och letade annat boende... blev ett hus bort Nybyggda Lumpini Place Hua Mak Något mindre men med ett nästan kök och framför allt helt nytt! får till och med en liten trädgård då de "tyvärr" bara hade boende på markplan kvar... *ojojoj* Därefter blev det lite shopping.... jag har gått upp fem kilo sedan jag var här i september och alla sitter på magen och låren! Ut och köpa byxor och shorts som jag hoppas att de snart skall vara för stora. Har tyvärr fått vattenblåsor på båda fötternas främre trampdyna så några raska promenader blir det inte! Jag skall rota lite och se om jag kan hitta en kortläsare eller kabel till kameran så kommer det bilder sedan. Kram Kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 Nybyggda Lumpini Place Hua Mak Något mindre men med ett nästan kök och framför allt helt nytt! får till och med en liten trädgård då de "tyvärr" bara hade boende på markplan kvar... Det är bara en fördel, balkonger kan vara farliga i Thailand..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2016 Lämnar Bkk nu.... poolen funkar fortfarande inte så vi drar till Jomtien och hoppas på sol och bad.Klarade av första matförgiftningen i går.. Lika bra att ha det överstökat men natten var inte rolig ?Ja ja nya tag ☺Kram kramSkickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2016 Min syster på instagram " Googlade på Jomtien.... Det ser ju okay ut"...Misstänker att hon är lite sotis ...Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 Är ni inte hos Mait ännu, ni missar ju bästa platserna ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 Min syster på instagram " Googlade på Jomtien.... Det ser ju okay ut"... Misstänker att hon är lite sotis ... Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 4, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 4, 2016 Är ni inte hos Mait ännu, ni missar ju bästa platserna [emoji6]Va är platsen vid Ragsons fötter redan upptagen? Hur ska jag då kunna tillbedja denna husgud?Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Februari 4, 2016 Dela Inlagd Februari 4, 2016 Va är platsen vid Ragsons fötter redan upptagen? Hur ska jag då kunna tillbedja denna husgud? Skickat från min SM-G903F via Tapatalk Tänkte mer på borden som stod ute på gatan, satt med ragson först men när brillorna (glasögonen) började spricka av volymen så var jag tvungen att omgruppera. Fast jag kanske är lite känslig för hög volym. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 5, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 5, 2016 Då skall vi se om jag kan få upp lite bilder och binda ihop det till en story...... Ja gissa om jag blev snopen när älskade Kötthandlarn hade tagit sig till Landvetter för att säga hej då! Svårt att hålla ordning på tårarna vill jag lova! Micke kollar var som händer på forumet medans jag kollar vad som hänger i taket.... lite väntan lev det på Landvetter men det var ganska lagom... Alltså... kan man klaga på utsikten? Nice lounge i Helsingfors, inte så imponerad av maten men kakan var toppen god! Och de skäms inte för att visa upp inhemsk design... kaffe i mugg från Marimeko... smakar dock som vanligt! Jag prioriterar alltid Micke men nu får de göra det på Finnair också! Man är inte så social när man flyger i "finrummet"... men man sov gott! Första av många besvikelser med P-Park Residenset....... Poolen ur funktion... fick höra i morgon, i morgon och tillslut på måndag... det var då vi bestämde oss för att åka till Jomtien men det kommer vi till senare... Som vanligt allt för rastlösa för att sitta still så åkte vi raka vägen in till stan.. åkte dock en hållplats för kort så det blev lite gående... så vi passade på att virra in oss i ett jätte mysigt och mycket otippat område bakom alla höghus.... Nu äter myggen upp oss här i lobbyn så det är dags att kila upp och slockna för i natt för att kunna göra det bästa av morgondagen! Ragson spelar på Akvavit 16:00 Kram Kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Februari 5, 2016 Dela Inlagd Februari 5, 2016 (ändrad) Då skall vi se om jag kan få upp lite bilder och binda ihop det till en story...... Ja gissa om jag blev snopen när älskade Kötthandlarn hade tagit sig till Landvetter för att säga hej då! Svårt att hålla ordning på tårarna vill jag lova! Kram Kram Ja, det var svårt att hålla tillbaka på Landvetter....... Blev inte lättare på vägen hem därifrån...... Ändrades Februari 5, 2016 av Kötthandlarn Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Februari 5, 2016 Dela Inlagd Februari 5, 2016 Magsjuka, trasig pool och sen Jomtien. Ja e väl lika bra att klara av allt skit först så blir det bara bättre sen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2016 Magsjuka, trasig pool och sen Jomtien. Ja e väl lika bra att klara av allt skit först så blir det bara bättre sen.Snart så!!! Bara två dagar innan vi kommer till Hua Hin! [emoji6] Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 När du far runt så där, åk försiktigt. Ha det bra och vi hörs på skype nån dagJag kopierade detta från din intressanta länk:"Det finns alltså inget givet bötesbelopp för brukande av omlackad eller klistermärkesförsedd hjälm, inte heller särbehandlas du av försäkringsbolagen om du kört med en hjälm som inte möter kraven från tsv fs 1987:10." Jag misstänker att det finns ingen som fått böter för detta, jag lyckas inte hitta något om det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Februari 6, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Februari 6, 2016 Jag är smart jag så jag frågade pappa... Det handlar om att klistret och färg påverkar hållbarheten av kolfibret ☺Skickat från min SM-G903F via Tapatalk asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Februari 6, 2016 Dela Inlagd Februari 6, 2016 Du tror alltså att pappa vet allt? Riktigt så är det inte. Hur många hjälmar tror du tex är gjorda i kolfiber? Väldigt få kan jag berätta för dig.En hjälm i kolfiber tror jag knappt att du kunnat lösa pengamässigt, kostar betydligt mer än din och Mickes tor-biljett ihop.OffT: Jag har en Valentino Rossi-kopia som kostade runt 8000:-, den är inte i närheten av kolfiber.Då köpte de väldigt billiga flygbiljetter dåhttp://eventmc.weebly.com/hjaumllmar.html “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu