Chan2014 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Så din släkt som jobbar i Bkk har en budget på 80.000 baht/mån för 2 pers?Om du hade tagit dig en bit utanför stan på någon av dina bkk resor så hade du insett att kostnadsläget inte är så annorlunda men eftersom du är i bkk 2 nätter/mån så vet ju du precis allt om staden där det bara bor drygt 20 milj människor... Benjamas,Vet inte riktigt hur jag ska bemöta dina inlägg, det är väl så att du vet allt och vill ha sista ordet, hade nöjet att träffa dej vid en sammankomst för si så där 3 år sedan, då var du väldigt ny i Thailand om jag förstod det hela rätt, stämmer att frun har bröder som jobbar i Bkk, för ca.15 år sedan kom jag till Thailand och Bkk för första gången då i tjänstens vägnar, kan upplysa herrn om att Bkk är extremt stort till ytan, man kan köra i timmar och det heter fortfarande Bkk, stämmer att jag brukar övernatta hos min barndomsvän som har en lägenhet 500 in på Soi 4 Nana, finns betydligt bättre ställe att spendera kvällen på än sunkiga barer på Nana.Har ju även några vänner på din hemort, Stig och Mats på bmg som jag besöker i mellanåt.Vidare vad de gäller avundsjuk och jante har jag inget att kommentera, jag vet vad jag haft och vem jag är, det är passerat, lever numera ett stillsamt pensionärs liv i ett med naturen, behöver inte jaga någonting. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Så nu när jag läst igenom hur ni spenderade dagen på MPR igår så kvarstår bara frågan från han som spenderar 1100 baht om dan i Bangkok.Det brukar jag också göra när jag är där på semester, men nu är jag inte det.Jag sitter i skolan Måndag-Fredag och det kostar mig dagens lunch för 50 baht om dan utöver det så äter jag frukost och middag för som mest 120 baht.Köper kanske vatten lite frukt och spenderar kanske nån 100 bahting eller två på lite av varje.Så hur jag skulle göra av med 1100 baht om dan genom att sitta på universitetet vet jag inte riktigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Jag kan betala med mitt bank kort, kan inte du det kitungmakmak?Byt bank eller kort då.Sjukhuset tog inte emot maestrokortet från Swedbank, tja dom provade - det fungerade inte och jag har inte alla korten fyllda heller och dessutom inte med mig så. Nej det gick inte. Tror att har man ett visa eller mastercard så går det lättare. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Dessutom läste jag häromdagen att falanger utan försäkring får gratis vård på statliga sjukhus om det är akuta grejer. Gäller nog bara i IL's by. Var läste du det nånstans, saknar själv försäkring. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Så nu när jag läst igenom hur ni spenderade dagen på MPR igår så kvarstår bara frågan från han som spenderar 1100 baht om dan i Bangkok. Det brukar jag också göra när jag är där på semester, men nu är jag inte det. Jag sitter i skolan Måndag-Fredag och det kostar mig dagens lunch för 50 baht om dan utöver det så äter jag frukost och middag för som mest 120 baht. Köper kanske vatten lite frukt och spenderar kanske nån 100 bahting eller två på lite av varje. Så hur jag skulle göra av med 1100 baht om dan genom att sitta på universitetet vet jag inte riktigt. Folk är bara avundsjuka, och önskar att de skulle vara i er ålder och kunna göra det ni gör Så är det för mig också, men jag tycker bara det är kul att ni gör det ni gör, och inte bara sitter och drömmer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Så nu när jag läst igenom hur ni spenderade dagen på MPR igår så kvarstår bara frågan från han som spenderar 1100 baht om dan i Bangkok.Det brukar jag också göra när jag är där på semester, men nu är jag inte det.Jag sitter i skolan Måndag-Fredag och det kostar mig dagens lunch för 50 baht om dan utöver det så äter jag frukost och middag för som mest 120 baht.Köper kanske vatten lite frukt och spenderar kanske nån 100 bahting eller två på lite av varje.Så hur jag skulle göra av med 1100 baht om dan genom att sitta på universitetet vet jag inte riktigt. Japp, det är en stor skillnad i kostnader på att vara på semester och att leva här ett lite längre tag. Jag får ju dras med lite släktingar som åxå skall käka osv men jag kommer inte upp till 1000B om dan för det i Thailand, men sen har jag en lägenhet i Sverige som bara den drar runt 15' THB/mån och lite internet som jag inte använder, försäkringar osv. så det kostar nog runt 20' THB bara det - betalar ju igen på CSN-lånet åxå tex. Ett vettigt boende och kolla så transporterna funkar enkelt, sen är det bara testa och anpassa sig om det inte fungerar. Men vettigt att ni har en buffert i alla fall - ibland händer det saker man inte tänkt på. En snabb flygresa hem pga olycka eller dödsfall därhemma tex kan ju vara en anledning. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Så nu när jag läst igenom hur ni spenderade dagen på MPR Tids nog, så kommer du att lära dig att det finns inte så mycket annat att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Benjamas,Vet inte riktigt hur jag ska bemöta dina inlägg, det är väl så att du vet allt och vill ha sista ordet, hade nöjet att träffa dej vid en sammankomst för si så där 3 år sedan, då var du väldigt ny i Thailand om jag förstod det hela rätt, stämmer att frun har bröder som jobbar i Bkk, för ca.15 år sedan kom jag till Thailand och Bkk för första gången då i tjänstens vägnar, kan upplysa herrn om att Bkk är extremt stort till ytan, man kan köra i timmar och det heter fortfarande Bkk, stämmer att jag brukar övernatta hos min barndomsvän som har en lägenhet 500 in på Soi 4 Nana, finns betydligt bättre ställe att spendera kvällen på än sunkiga barer på Nana.Har ju även några vänner på din hemort, Stig och Mats på bmg som jag besöker i mellanåt.Vidare vad de gäller avundsjuk och jante har jag inget att kommentera, jag vet vad jag haft och vem jag är, det är passerat, lever numera ett stillsamt pensionärs liv i ett med naturen, behöver inte jaga någonting. Chan2014 Det är Du som uttrycker att du vet allt och påstår att det är så mycket dyrare i Bkk.Det var Du som ansåg att jag skrävlade för att jag råkat nämna att jag ev skulle köpa ny bil.Backar du och försöker vara trevlig nu eller vad? Inga problem för mig i så fall.PS!Jag behövde bara en v i Bkk för att inse att det kostar typ samma där som i Hua Hin om man vet vart man ska gå.En del tror att erfarenhet och kunskap kan räknas i tid, vet en gubbe som bott här rätt många år och tror sig veta allt om allt, han har suttit dom där åren på garageuppfarten och putsat på hojen så den kan han.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Krille,Inkomst läget är bättre i Bkk oavsätt typ av arbete och fler arbets tillfällen jämfört med ute i landet, vad jag ville ha sagt i all välmening var att jag tror att det är väldigt svårt för en permanent boende västerlänning att leva på en Thai budget, kostnads läget är dyrare i Bkk jämfört med övriga landet, då menar jag naturligtvis inte priserna i 7/11 osv., har släkt som jobbar i Bkk, själv besöker jag Bkk i ärende ca.1ggr/månaden med 1-2 övernattningar, men jag kan ha fel? Chan2014 Visst är inkomstläget bättre men de allra flesta lever på en budget som är en bråkdel av Minnes så jag förstår inte vad problemet är? Deras budget verkar väl fullt rimlig för två studenter och de kommer säkert att leva betydligt bättre än om båda studerat i Sverige. Eller har du missat att de faktiskt är i Thailand som studenter? Jag skulle inte heller vilja flytta till Thailand permanent med deras budget men jag skulle heller inte klara av att leva på studiemedel i Sverige Sent from my iPad using Tapatalk HD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 (ändrad) Ser inga problem med er ekonomiska kalkyl eller er utlandsstudieidé. Många svenskar har kombinerat "äventyr" med utlandsstudier på en låg budget, andra har gjort det som au-pair eller med hjälp av något annat lågbudgetalternativ. Blir kul att följa er på forumet när ni väl kommit på plats, lycka till! Ändrades Januari 13, 2016 av Kim Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Det är Du som uttrycker att du vet allt och påstår att det är så mycket dyrare i Bkk.Det var Du som ansåg att jag skrävlade för att jag råkat nämna att jag ev skulle köpa ny bil. Backar du och försöker vara trevlig nu eller vad? Inga problem för mig i så fall. PS!Jag behövde bara en v i Bkk för att inse att det kostar typ samma där som i Hua Hin om man vet vart man ska gå. En del tror att erfarenhet och kunskap kan räknas i tid, vet en gubbe som bott här rätt många år och tror sig veta allt om allt, han har suttit dom där åren Försöker inte på något sätt backa eller vara trevlig mot dej, du och jag spelar i helt skilda divisioner så några goda vänner kan vi nog aldrig bli,lika barn leker bäst brukar det heta, vill du munhuggas så gör det i en annan tråd, kan bara inte förstå varför du spekulerar i mitt privat liv ang. om min fru kan laga mat till mej och hur mycket pengar jag spenderar på någon avlägsen släkting i en infödingsby, är det kanske din situation som du är obekväm med och försöker föra över på någon annan, nog om detta, ska inte störa mer i m&m's eminenta tråd.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Försöker inte på något sätt backa eller vara trevlig mot dej, du och jag spelar i helt skilda divisioner så några goda vänner kan vi nog aldrig bli,lika barn leker bäst brukar det heta, vill du munhuggas så gör det i en annan tråd, kan bara inte förstå varför du spekulerar i mitt privat liv ang. om min fru kan laga mat till mej och hur mycket pengar jag spenderar på någon avlägsen släkting i en infödingsby, är det kanske din situation som du är obekväm med och försöker föra över på någon annan, nog om detta, ska inte störa mer i m&m's eminenta tråd.Chan2014 55555, du har inte ens koll på vem som spekulerade i vems liv först, börjar minnet svika? Men eftersom du inte får ihop en budget på 80.000 för 2 så klart att man börjar spekulera, dom allra flesta som bor här fixar ju det galant men tydligen inte du. Vad kan det vara som suger så mycket pengar av dig? Du säger ju inget själv så då får man ju börja gissa, och lägger man då till det faktum att du är avis på mig som bara har en beg pickup och ett par moppar så framstår det att du har nånting i din vardag som tynger dig och en fru som snor en på mycket pengar kan göra de flesta olyckliga.Men du kanske har en annan anl till att vara avis på folk så att det gör dig otrevlig och kallar vissa för skrävlare och försöker trycka ner dem som öppet vågar prata om hur dom planerar att genomföra något dom brinner för.Vad är din ursäkt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Mycket negativa vibbar tycker jag. Själv så önskar jag M&M lycka till och jag är avis på er som dels tar chansen att göra något annat men att ni även vågar testa något annat än tryggheten här i svedala. Tillbringade en del tid i Bangkok senast och upplevde Bangkok som betydligt billigare än Hua Hin. Men då hade jag en ledsagare som levt och tillbringat de senaste 23 åren i Bangkok.Finns mycket billig och god mat om man letar lite utanför Nana men hon visade mig att det även går att äta billigt och gott inne på Siam Center Bangkok. Ta det lugnt i trafiken för den var väldigt pulshöjande att uppleva bakpå en motorcykel men då var hon mycket van med trafiken där. Gäller att inte tveka och ta för sig men att göra det på ett säkert sätt.// Lycka till!!! //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 All lycka till M&M och deras kommande äventyr.Till ni andra som tycker att den här tråden är er egen tjafstråd, är det inte bättre att starta en egen tråd om det om ni tycker det är viktigt.Riktigt dåligt att ni tar er själva på så stort allvar att ni tycker det är helt ok att sabba en toppentråd (och jag skiter i vem som började).....Återigen, lycka till (M&M)! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Så nu när jag läst igenom hur ni spenderade dagen på MPR igår så kvarstår bara frågan från han som spenderar 1100 baht om dan i Bangkok. Det brukar jag också göra när jag är där på semester, men nu är jag inte det. Jag sitter i skolan Måndag-Fredag och det kostar mig dagens lunch för 50 baht om dan utöver det så äter jag frukost och middag för som mest 120 baht. Köper kanske vatten lite frukt och spenderar kanske nån 100 bahting eller två på lite av varje. Så hur jag skulle göra av med 1100 baht om dan genom att sitta på universitetet vet jag inte riktigt. Finns ju tom.läge för en 6-7 stora Singha om dagen utöver käket Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 "Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge" De ända saker jag ångrar i livet är de som jag inte gjort. Oavsett hur det går så har ni i vart fall försökt och vågat och det är en bra bit på vägen.Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bert51 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 önskar er jättelycka till. bara att ge sig ut i världen och prova ett nytt liv är underbart. det ger så mycket tillbaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Gäller nog bara i IL's by. [emoji3] Var läste du det nånstans, saknar själv försäkring. Nyhet på Thaivisa med länk till källa så det stämmer nog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Sjukhuset tog inte emot maestrokortet från Swedbank, tja dom provade - det fungerade inte och jag har inte alla korten fyllda heller och dessutom inte med mig så. Nej det gick inte. Tror att har man ett visa eller mastercard så går det lättare. Swedbank?? Testa kort från Thaibank istället.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Du är väl ingen gröngöling i Thailand.......eller? Jag upplever det som att du inte vill förstå, men vi är ju olika med olika bakgrund, det går ju alldeles utmärkt att som t.ex Btt, äta nudelsoppa 7dgr i veckan, köpa en lite flaska dålig laokao, köpa löscigg för 20bht, men tror inte det hör till vanligheterna bland medlemmar på detta forumet.Chan2014Nä gröngöling är nog inte rätt ord på mig även om det naturligtvis finns massvis som jag inte har en susning om.Jag blev mest nyfiken på vad en Thaibudget, som du kallar det, är för något i dina ögon. Själv har jag svårt att svara på den men skulle tippa från 20K till en jäkla massa mer än vad du och jag drar in, vilket är mer ovanligt, så ok jag gissar på 20-25K per hushåll om det är enkla arbetare som är din mall på vad en thaibudget är. Nej jag försökte faktiskt inte missförstå dig, jag har bara lite svårt att förstå varför man inte skulle kunna klara sig på M&M's budget. Du skriver att det inte hör till vanligheterna bland medlemmarna här att köra löscigg och laokao. Det hör väl knappast till vanligheterna att medlemmarna studerar på universitet i Bangkok heller så varför jämföra dessa grupper? Finsprit och dinera på Rib Room lär knappast vara i kalkylen om man anser sig ha en begränsad studentbudget vilket Minne mycket tydligt påpekat och som sagt, det är bara att rätta munnen efter magsäcken och priotisera. Det verkar ju som många utlandsstudenter löser det så varför inte dessa vuxna svenskar? / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Swedbank??Testa kort från Thaibank istället..Jo, det är lätt att vara efterklok. Men det kanske är ett bra tips till M&M åxå att öppna ett thaikonto och kanske slippa lite trassel. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2016 Ja, Minne o Micke! 30 sidor intressant läsning har det varit. Medlemmar har kommit med råd, spekulerat i hur och om ni skall klara er ekonomiskt, om utbildningen är tillräckligt bra, om ni kommer att få ett bra jobb på era nya utbildningar och rent allmänt engagerat sig i era planer. Mycket stohej om ingenting egentligen. Vad ni kommer att göra är ju helt enkelt en lite längre semesterresa. Ni har ju lägenheten kvar i Sverige, kommer inte att "investera" pengar i Thailand, så vad kan gå fel? Ingenting alls kan gå fel säger jag, ni har ju ingenting att förlora (förutom flygbiljetterna) på detta. Största risken är väl att ni helt enkelt inte trivs i Thailand och åker tillbaks tidigare. PS. Minne, ta med ett koppel till Micke, gott om lättfotade damer i Bangkok. Koppel har kommit på tal... men inte av den anledningen utan snarare att han inte "hör bakåt" så jag har en tendens att tappa bort honom och i Thailand är vi ju dessutom ganska av meddelländ båda två..... förkastade dock idén om koppel och insåg att jag ska se till att han har neon färgade tröjor på sig Jag blev lite nyfiken här, vad/hur mycket är en thailändsk budget i Bangkok. Räknas det per person eller hushåll? Driver faktiskt inte här utan vill gärna ha lite input, gärna från fler än dig. Vad är det som kostar så förfärligt mycket mer för falanger kontra Thai? Ja naturligtvis försäkring och visa men vad är det annars? / SatanG När jag var nere sist så fanns det en skön snubbe som var väldigt ekonomisk och som gav mig samvetskval var och varannan dag genom att tala om att i genomsnitt tjänar en "svensson" Thai 300 bath per dag OM de har rätt avtal annars kan det bli sämre... Bara försäkringarna är en djungel, studerande och under en viss ålder så gäller dessa priser osv. Passerar du den åldern men är studerande så går det inte, är åldern rätt men du studerar på nåt som försäkringsbolaget inte anser vara en skola dom godkänner så gäller inte försäkringen. Händer nåt allvarligare i Thai och man inte har en försäkring så skall man ha en rejäl buffert. Fick teckna en toppenbra försäkring genom CSN, tyvärr tar de bort den nu vid årsskiftet så sökte man inte under 20015 får man inte längre teckna den försäkringen. Kan säga att för dryga 7000sek per år var det en försäkring som slog tex folksam (21000sek/å), IF (30000sek/år) och många många fler med hästlängder, jag känner mig helt klart lyckligt lottad som fick förmånen att teckna denna försäkring! nja https://www.gouda-rf.se/privat/reseforsakring/studera-utomlands/villkor#section_3 Nä vi är väl några som inte röker och inte lägger halva budgeten på alkohol och inte försörjer tjejens familj. Skaffa dig en tjej som kan laga mat och inte har en massa penga krav så kanske du också kan köpa bil å moppe så du slipper va så avis på oss som lever gott på en för dig omöjlig budget. Hur mycket snor tjejen dig på till henne och familjen eg? Tror inte att M & M har den posten i sin budget.. Njae.... vi behöver faktiskt bara tänka på oss själva, vilket också är en av bonusarna med att komma bort ett tag! Säger inte att jag vet vad som är bäst för M&M, bara att försäkringarna är en djungel. 70.000THB kostade det mig för 4 dagar på sjukan och skulle betalas kontant när jag lämnade stället för försäkringen gällde inte. Orkar inte gå in på vad som hände, men hur många hostar upp 70.000 i kontanter bara sådär. Gick såklart inte, så jag fick lämna passet i pant på sjukhuset och utan pass kan jag inte ta ut från banken manuellt utan måste använda ATM. Med 4 kort så gick det ju att lösa, men nog var det på gnällen. Så kolla upp vad ni behöver ang försäkring (hemtransport tex, vissa försäkringsbolag skickar hem dig så fort du blir sjukare - så får Svensk sjukvård ta hand om dig. Men det kanske inte är optimalt om man bor i Thailand), vad den täcker och överväg om den behövs (jag har alltid en försäkring, men ibland funkar den som sagt inte). Se info ovan Chan2014 Försöker inte på något sätt backa eller vara trevlig mot dej, du och jag spelar i helt skilda divisioner så några goda vänner kan vi nog aldrig bli,lika barn leker bäst brukar det heta, vill du munhuggas så gör det i en annan tråd, kan bara inte förstå varför du spekulerar i mitt privat liv ang. om min fru kan laga mat till mej och hur mycket pengar jag spenderar på någon avlägsen släkting i en infödingsby, är det kanske din situation som du är obekväm med och försöker föra över på någon annan, nog om detta, ska inte störa mer i m&m's eminenta tråd. Synd, tror att det skulle bli sköna diskussioner efter ett par Spy Mojito vid food court, nu har jag ju bara haft förmånen att träffa en av er men men.... eftersom jag VET att en av er är toppen go och mysig och med ett riktigt jäklar anamma så tror jag att jag vill vara en fluga på väggen Ni stör inte, ni roar Finns ju tom.läge för en 6-7 stora Singha om dagen utöver käket ja du ser... vi kommer inte sakna något alls!!!!!! Mer än MPR träffar här hemma då..... Swedbank?? Testa kort från Thaibank istället.. Vilken skall man välja? Är det bara att knata in och öppna ett konto? asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 13, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 13, 2016 Jag tänkte att jag ville skriva ett förtydligande här då en del av läsarna kanske inte riktigt har förstått.Det här är MIN tråd, inte min och Mickes, han kommer att starta sin egen tråd när han känner för det.Visserligen sött att vi fått smeknamnet M&M vilket ju är mina favorit godisar men jag hoppas att ni ändå kan göra ett försöka att hålla i minnet att det är jag som skriver och att jag skriver om mina erfarenheter, inte Mickes. Micke gör ett inlägg då och då men det är tyvärr inte för att han tycker att det är roligt utan för att han blir irriterad på att vi anses vara ett och enligt somliga dela en hjärna..... Visst lever vi i hop och planerar vår framtid tillsammans men vi är två VÄLDIGT olika individer, ni som känner oss vet det och jag hoppas att Mickes tråd kommer att låta er andra förstå hur olika vi är, det är inte lätt att förklara ...men kort och gott så är jag spontan, flummig, dumdristigt glad och naiv och Micke är genomtänkt, snabbtänkt med vass humor, ganska tyst och med och ett enormt tålamod och tänker mycket och väl innan han dömer! Kanske kan någon annan i vår omgivning pålysa skillnaderna bättre, jag är ju liksom mitt i... Jag vet att det ibland kan framstå som om Micke vore en hund som lydighetstränas men jag hoppas innerligt att ni ser igenom den ironin, är det någon som behöver en valpkurs så är det jag!!!För er som tycker att den här tråden är tramsig så kan jag rekommendera Mickes kommande tråd.... han är inte en 10 del så novis som jag och inte en promille lika tramsig kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Vi får döpa er till Yin och Yang då För övrigt behöver du inte missa MPR träffar. Det är bara att planera in ett poolparty och annandagsträffen till jul i Udon Thani “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 13, 2016 Dela Inlagd Januari 13, 2016 Ang konto så är Bangkok Bank lite vassare än övriga och när ni väl har fixat 1 års uppehållstillstånd i passet så ska det vara lugnt att öppna konto där, dom e lite kinkiga om man inte har longstay. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu