Boa52 Inlagd Januari 9, 2016 Dela Inlagd Januari 9, 2016 Jag har fått lite bilder från "hotellet" där vi skall bo.... lite saker jag tycker är tokiga men i det stora hela blir det nog bra Matplats och kylskåp i sovrummet... jaja, allt fungerar... TV i både sovrum och vardagsrum.... Närbild på garderoben Något säger mig att detta tidigare varit två rum.... dvs två entréer och två utgångar till balkong.... Ganska gott om förvaringsutrymme... Ganska snodda från hemsidan Whov, vilken säng, kommer direktser bra ut, där kommer du att trivas, swingmingpöl också lyxdamen, vi hörs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 9, 2016 Dela Inlagd Januari 9, 2016 Ett tips bara 2 iafKolla om lägh försäkring ingår samt husomkostnadertyp fastighetsunderhåll etc. tillika ingår i hyranKan annars bli otrevliga omkostnader 1000 - 2000 i månaden i snittB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 10, 2016 Dela Inlagd Januari 10, 2016 2 rum, lyxlirare - jag bor just nu i en etta och då är så att säga allt i samma rum (förutom dasset). Köket är ganska mobilt och flyttar omkring på sig (en elplatta). Men nu har vi mikro i alla fall, så helst plötsligt går det att käka nästan vadsomhelst och ta med resterna (äter inte mycket) i en doggybag så har jag käk för ett par dagar när jag blir lite sugen. Vännen däremot (1,5m lång och 50kg) verkar kunna äta hur mycket som helst.En mikro kan vara nåt att tänka på, min kostade 2290THB på makro men det fanns billigare - runt 1850THB. Köpa färdigt käk på BigC och sen smaska på det (uppvärmt i mikron) nån dag är inte dumt, en riskokare har vi åxå (fast jag hatar ris) och den går att laga annat än ris i åxå . Men den står med ris i varje dag - hon verkar inte klara sig utan detta.Laga mat från grunden blir godare, men märkligt nog inte billigare än att käka från gatan dock.Men bo in er först, tänk till på vad ni verkligen behöver - för att utrusta sig som man hade hemma kanske inte alltid är en sån bra idé. Där är köket fullt med grejjor och maskiner som jag inte använder - våffeljärn och elvisp tex. Saknar min gjutjärnsstekpanna dock. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 10, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 10, 2016 När flyttar ni?? Planet lyfter 31/1 12:55 asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Januari 10, 2016 Dela Inlagd Januari 10, 2016 Planet lyfter 31/1 12:55 Finnair?? Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2016 Finnair?? Jamen asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Jamen Hur mycket extrakostnader för ert bagage? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 För mycket bagage...Jag flyttade till Thailand för 16 år sedan och hade bara en ryggsäck och en laptop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2016 Hur mycket extrakostnader för ert bagage?har betalat 180 euro extra... det får det vara värt, bara min kurslitteratur hemifrån fyller en halv väska.... asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2016 >Sitter och tjurar över hur otydliga de är på konsulatets hemsida..... Skulle lämna in visaansökan idag och fick veta att vi måste åka till sthlm... helst i morgon.... Superstressad och tjurig, jag blir inget bra resesällskap det är ett som är säkert! asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 För mycket bagage...Jag flyttade till Thailand för 16 år sedan och hade bara en ryggsäck och en laptop.Samma här, fast jag hade inte ens en laptop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd Januari 11, 2016 Trådstartare Dela Inlagd Januari 11, 2016 Ok, något lugnare! Det räcker med att en av oss åker till Stockholm.... och det blir INTE jag, de hade handläggningstid på ca 5 dagar så det skall ju gå vägen*lättnaden är total*Nu hoppas jag bara ett de inte börjar ifråga sätta varför vi vill åka 31 januari när skolan börjar först den 21 mars.... Hur krångligt är det egentligen att förlänga sitt VISA när man är i Thailand och hur lång tid tar de där 90 dagars besöken?Vad koster det att söka reentry? kram kram asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Ok, något lugnare! Det räcker med att en av oss åker till Stockholm.... och det blir INTE jag, de hade handläggningstid på ca 5 dagar så det skall ju gå vägen*lättnaden är total*Nu hoppas jag bara ett de inte börjar ifråga sätta varför vi vill åka 31 januari när skolan börjar först den 21 mars.... Hur krångligt är det egentligen att förlänga sitt VISA när man är i Thailand och hur lång tid tar de där 90 dagars besöken?Vad koster det att söka reentry? kram kramUrsäkta,men en fråga .Hade du inte pejling på allt detta innan?Eller kommer det som en överaskning? Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 (ändrad) Ursäkta, men vi fick antagningsbeskeden från skolan i orginal först i förra veckan, innan dess hade vi ändå inte kunnat söka något visum. Och dessutom fanns det dåligt med info på konsulatet i Göteborg att just denna typen av visum måste sökas i Stockholm. Ändrades Januari 11, 2016 av Micke031 citatkrångel som vanligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Ursäkta, men vi fick antagningsbeskeden från skolan i orginal först i förra veckan, innan dess hade vi ändå inte kunnat söka något visum. Och dessutom fanns det dåligt med info på konsulatet i Göteborg att just denna typen av visum måste sökas i Stockholm.å du /ni \skyller på att det var deras dåliga info? Inte att ni kollade upp allt. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 å du /ni \skyller på att det var deras dåliga info? Inte att ni kollade upp allt.Jag har inte läst att M&M skyller på någonting. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gst Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Mycket Jante i den här tråden Gläds i stället med Micke och Minne och deras stora äventyr i stället för att bara komma med invändningar och peka på faror och risker. De är båda vuxna människor och kan med all säkerhet ta hand om sig själva. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Jag har inte läst att M&M skyller på någonting.ok,dom tycker det var dålig information, men det är väl deras skyldighet att skaffa info Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 ok,dom tycker det var dålig information, men det är väl deras skyldighet att skaffa info Ok den infon har vi skaffat oss nu, därför åker jag till Stockholm imorgon. Några invändningar mot det ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Ok, något lugnare! Det räcker med att en av oss åker till Stockholm.... och det blir INTE jag, de hade handläggningstid på ca 5 dagar så det skall ju gå vägen*lättnaden är total*Nu hoppas jag bara ett de inte börjar ifråga sätta varför vi vill åka 31 januari när skolan börjar först den 21 mars.... Hur krångligt är det egentligen att förlänga sitt VISA när man är i Thailand och hur lång tid tar de där 90 dagars besöken?Vad koster det att söka reentry? kram kramatt förlänga 90 dar i Bkk ingen aningpattis 4 minuter - klartre entry 1000 bhtLycka tillB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Kul tråd med många drömmar, men drömmar kan man väl få ha...inget fel i det.Det enda jag hade varit orolig för är finansieringen, känns väl sådär att förlita sig på studiemedel när man är 40+, och sen ha karaktär att spara slantar till loven om man nu inte ska jobba på dem, vilket kan bli besvärligt om man bor i Thailand. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Kul tråd med många drömmar, men drömmar kan man väl få ha...inget fel i det.Det enda jag hade varit orolig för är finansieringen, känns väl sådär att förlita sig på studiemedel när man är 40+, och sen ha karaktär att spara slantar till loven om man nu inte ska jobba på dem, vilket kan bli besvärligt om man bor i Thailand.Finansieringen är klar sen innan, får cirka 40,000 baht per månad per person att leva på. Terminsavgiften betalas ut ovanpå det en gång per termin och ingår alltså inte i 40.000 baht. Utöver det finns även ett sparkapital för extra utgifter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Ok den infon har vi skaffat oss nu, därför åker jag till Stockholm imorgon. Några invändningar mot det ?nä, men minna tjurade över dålig info. Se tidigare inlägg, hon hade koll på allt och mycket men inte visum, lite av det viktigaste. Kuddar och täcke, och katter. Men, men, visum,. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Kul tråd med många drömmar, men drömmar kan man väl få ha...inget fel i det.Det enda jag hade varit orolig för är finansieringen, känns väl sådär att förlita sig på studiemedel när man är 40+, och sen ha karaktär att spara slantar till loven om man nu inte ska jobba på dem, vilket kan bli besvärligt om man bor i Thailand.Håller med att detta låter lite som en önskedröm ,men önskedrömmar kan bli verklighet även om jag betvivlar tyvärrmen hoppas det går bra B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Januari 11, 2016 Dela Inlagd Januari 11, 2016 Finansieringen är klar sen innan, får cirka 40,000 baht per månad per person att leva på. Terminsavgiften betalas ut ovanpå det en gång per termin och ingår alltså inte i 40.000 baht. Utöver det finns även ett sparkapital för extra utgifter.80.000 behöver ni inte på långa vägar ihop så ekonomin behöver ni inte oroa er för. Tror att ni kan klara er helt ok på max 60.000 om ni tänker er för lite. Ju mindre studielån desto bättre sen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu