Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....

Minne00

Recommended Posts

Jag har fått lite bilder från "hotellet" där vi skall bo....

lite saker jag tycker är tokiga men i det stora hela blir det nog bra :)

Matplats och kylskåp i sovrummet... jaja, allt fungerar...

569114aa8122b_DSC_61691.thumb.jpg.c8a63d

TV i både sovrum och vardagsrum....

569114b11f2b9_DSC_62151.thumb.jpg.a0a844

Närbild på garderoben

569114b7d651b_NUT_91451.thumb.jpg.ecc6de

569114bf1478c_NUT_91671.thumb.jpg.1d2085

Något säger mig att detta tidigare varit två rum.... dvs två entréer och två utgångar till balkong....

569114cb80343_NUT_91681.thumb.jpg.e3e073

Ganska gott om förvaringsutrymme...

Ganska 569114d368f8f_NUT_91691.thumb.jpg.d65ce3

snodda från hemsidan

residence-1.thumb.jpg.d2efefd0c01d4194e9residence-03.thumb.jpg.90650f553e0810c35residence-14.thumb.jpg.1b682654881e543d2

Whov, vilken säng, kommer direkt:smile:ser bra ut, där kommer du att trivas, swingmingpöl också lyxdamen, vi hörs

Dela på andra sajter

• Svar 767
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Minne00

136

• Nemo

52

• Chan2014

46

• Benjamas

42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett tips bara 2 iaf

Kolla om lägh försäkring ingår samt husomkostnader

typ fastighetsunderhåll etc. tillika ingår i hyran

Kan annars bli otrevliga omkostnader 1000 - 2000 i månaden i snitt

B

Dela på andra sajter

2 rum, lyxlirare - jag bor just nu i en etta och då är så att säga allt i samma rum (förutom dasset). Köket är ganska mobilt och flyttar omkring på sig (en elplatta). Men nu har vi mikro i alla fall, så helst plötsligt går det att käka nästan vadsomhelst och ta med resterna (äter inte mycket) i en doggybag så har jag käk för ett par dagar när jag blir lite sugen. Vännen däremot (1,5m lång och 50kg) verkar kunna äta hur mycket som helst.

En mikro kan vara nåt att tänka på, min kostade 2290THB på makro men det fanns billigare - runt 1850THB. 

Köpa färdigt käk på BigC och sen smaska på det (uppvärmt i mikron) nån dag är inte dumt, en riskokare har vi åxå (fast jag hatar ris) och den går att laga annat än ris i åxå . Men den står med ris i varje dag - hon verkar inte klara sig utan detta.

Laga mat från grunden blir godare, men märkligt nog inte billigare än att käka från gatan dock.

Men bo in er först, tänk till på vad ni verkligen behöver - för att utrusta sig som man hade hemma kanske inte alltid är en sån bra idé. Där är köket fullt med grejjor och maskiner som jag inte använder - våffeljärn och elvisp tex. Saknar min gjutjärnsstekpanna dock.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Planet lyfter 31/1 12:55 :)

Finnair??

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Jamen :)

Hur mycket extrakostnader för ert bagage?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

För mycket bagage...

Jag flyttade till Thailand för 16 år sedan och hade bara en ryggsäck och en laptop.

Dela på andra sajter

Hur mycket extrakostnader för ert bagage?

har betalat 180 euro extra... det får det vara värt, bara min kurslitteratur hemifrån fyller en halv väska....

asumption is the mother of all fuckups!

Dela på andra sajter

>Sitter och tjurar över hur otydliga de är på konsulatets hemsida.....

Skulle lämna in visaansökan idag och fick veta att vi måste åka till sthlm... helst i morgon.... :(

Superstressad och tjurig, jag blir inget bra resesällskap det är ett som är säkert!

Dela på andra sajter

För mycket bagage...

Jag flyttade till Thailand för 16 år sedan och hade bara en ryggsäck och en laptop.

Samma här, fast jag hade inte ens en laptop.

Dela på andra sajter

Ok, något lugnare! Det räcker med att en av oss åker till Stockholm.... och det blir INTE jag, de hade handläggningstid på ca 5 dagar så det skall ju gå vägen

*lättnaden är total*

Nu hoppas jag bara ett de inte börjar ifråga sätta varför vi vill åka 31 januari när skolan börjar först den 21 mars....

Hur krångligt är det egentligen att förlänga sitt VISA när man är i Thailand och hur lång tid tar de där 90 dagars besöken?

Vad koster det att söka reentry?

kram kram

Dela på andra sajter

Ok, något lugnare! Det räcker med att en av oss åker till Stockholm.... och det blir INTE jag, de hade handläggningstid på ca 5 dagar så det skall ju gå vägen

*lättnaden är total*

Nu hoppas jag bara ett de inte börjar ifråga sätta varför vi vill åka 31 januari när skolan börjar först den 21 mars....

Hur krångligt är det egentligen att förlänga sitt VISA när man är i Thailand och hur lång tid tar de där 90 dagars besöken?

kram kram

Ursäkta,men en fråga .Hade du inte pejling på allt detta innan?

Eller kommer det som en överaskning?

Pattaya

Dela på andra sajter

Ursäkta, men vi fick antagningsbeskeden från skolan i orginal först i förra veckan, innan dess hade vi ändå inte kunnat söka något visum.

Och dessutom fanns det dåligt med info på konsulatet i Göteborg att just denna typen av visum måste sökas i Stockholm.

Ändrades av Micke031
citatkrångel som vanligt
Dela på andra sajter

Ursäkta, men vi fick antagningsbeskeden från skolan i orginal först i förra veckan, innan dess hade vi ändå inte kunnat söka något visum.

Och dessutom fanns det dåligt med info på konsulatet i Göteborg att just denna typen av visum måste sökas i Stockholm.

å du /ni \skyller på att det var deras dåliga info? Inte att ni kollade upp allt.

Pattaya

Dela på andra sajter

å du /ni \skyller på att det var deras dåliga info? Inte att ni kollade upp allt.

Jag har inte läst att M&M skyller på någonting.

Dela på andra sajter

Mycket Jante i den här tråden :( Gläds i stället med Micke och Minne och deras stora äventyr :) i stället för att bara komma med invändningar och peka på faror och risker. De är båda vuxna människor och kan med all säkerhet ta hand om sig själva.

Dela på andra sajter

Jag har inte läst att M&M skyller på någonting.

ok,dom tycker det var dålig information, men det är väl deras skyldighet att skaffa info 

Pattaya

Dela på andra sajter

ok,dom tycker det var dålig information, men det är väl deras skyldighet att skaffa info 

Ok den infon har vi skaffat oss nu, därför åker jag till Stockholm imorgon. Några invändningar mot det ?

Dela på andra sajter

*lättnaden är total*

kram kram

att förlänga 90 dar i Bkk ingen aning

pattis 4 minuter - klart

re entry  1000 bht

Lycka till

Dela på andra sajter

Kul tråd med många drömmar, men drömmar kan man väl få ha...inget fel i det.

Det enda jag hade varit orolig för är finansieringen, känns väl sådär att förlita sig på studiemedel när man är 40+, och sen ha karaktär att spara slantar till loven om man nu inte ska jobba på dem, vilket kan bli besvärligt om man bor i Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det enda jag hade varit orolig för är finansieringen, känns väl sådär att förlita sig på studiemedel när man är 40+, och sen ha karaktär att spara slantar till loven om man nu inte ska jobba på dem, vilket kan bli besvärligt om man bor i Thailand.

Finansieringen är klar sen innan, får cirka 40,000 baht per månad per person att leva på. Terminsavgiften betalas ut ovanpå det en gång per termin och ingår alltså inte i 40.000 baht.

Utöver det finns även ett sparkapital för extra utgifter.

Dela på andra sajter

Ok den infon har vi skaffat oss nu, därför åker jag till Stockholm imorgon. Några invändningar mot det ?

nä, men minna tjurade över dålig info. Se tidigare inlägg, hon hade koll på allt och mycket men inte visum, lite av det viktigaste. Kuddar och täcke, och katter. Men, men, visum,. 

Pattaya

Dela på andra sajter

Håller med att detta låter lite som en önskedröm ,men önskedrömmar kan bli verklighet     även om jag betvivlar tyvärr

men hoppas det går bra 

B

Dela på andra sajter

Finansieringen är klar sen innan, får cirka 40,000 baht per månad per person att leva på. Terminsavgiften betalas ut ovanpå det en gång per termin och ingår alltså inte i 40.000 baht.

Utöver det finns även ett sparkapital för extra utgifter.

80.000 behöver ni inte på långa vägar ihop så ekonomin behöver ni inte oroa er för. Tror att ni kan klara er helt ok på max 60.000 om ni tänker er för lite. Ju mindre studielån desto bättre sen..

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...