Jump to content
IGNORERAD

Minnesstudier.....

Minne00

Recommended Posts

• Svar 767
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Minne00

136

• Nemo

52

• Chan2014

46

• Benjamas

42

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det brukar finnas sprit på planet, och personal som serverar. De kallas även flygvärdinnor...

Och du är en dom eller, Fjolla

Dela på andra sajter

Det brukar finnas sprit på planet, och personal som serverar. De kallas även flygvärdinnor...

Kabinpersonal eller flygvärdar nu mera... kanske stewart....

asumption is the mother of all fuckups!

Dela på andra sajter

Miniatyrflaskor i bagaget!!!!????

Allt man behöver och lite där till finns i LOS........

Finns ingen anledning att släpa på ngt extra som definitivt finns på plats......

Nä, men jag skall dit för att plugga....

Dom miniatyrflaskorna var endast tänkta att dricka ombord på flyget, därav frågan om man får ta några i handbagaget.

När vi är i Thailand så köper jag det jag vill ha, tänker inte sitta där och tömma miniatyrflaskor.

Jasså.... jag tänkte dricka mina i väntan på flygplatsen....

I förhållande tlll ombokningskostnaderna på 8238:- och 3 veckors semester i Hua Hin ( 5- 20.000:-)  innan själva allvaret börjar är väl ändå kostnaden av en eller två pluntor oavsett innehåll vara av underordnad betydelse.

I övrigt kör på så hårt tyglarna håller då det verkar vara livsavgörande för er!

Chockdee.

Tack!

Sprit kastas vid säkerhetskontrollen, Schampo parfym får man ha med sig i en försluten påse

Dom kostar 3 euro styck på Finnair, annars kan man handla på taxfree också.

Man fick öl o vin till maten, ville man mer fick man handla på planet..

FF

Det står inget om det på deras hemsida. 100ml oöppnat i enliters plastpåse får man ha i handbagaget..... står inget om vad det inte får vara om det inte är en farlig vara och dit räknas inte sprit :)...fast det borde det!

Då fattade jag också helt fel. Dricka finns väl fortfarande på all flygningar, så mycket man orkar.

Trodde frågan gällde annat.

/biker

Nja... nu har vi ju inte råd att flyga business så vi får betala för allt utom det till maten...

Tydligen inte på Finnair

Beror på hur man reser...

Dela på andra sajter

Jag brukar alltid köpa på taxfreen. Det jag ska ha på det stora planet el. i Thailand tar jag i en laminerad påse, resten stoppar jag på mig och dricker på lilla planet och flygplatsen. Öl och dyl. kostar ju 5E på planet ( Finnair )

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

En tom trocadero (tom, annars kommer den inte igenom kontrollen) en flaska taxfree i påse som ser ut som trocadero (sprit som börjar på W kan vara ett exempel). In på dasset och fyll på, men ta in en wirre och en vatten flaska/glas från flygvärdinnorna åxå sen är det bara mata på.

Jag har testat att dricka taxfree spriten på planet lite mer öppet och det var inte alls uppskattat, dom vill ha lite kontroll på vad man häver i sig. Fast då visade sig att spriten var gratis så det var ju win-win.

Kan inte sova på plan, buss eller nåt annat som rör sig så jag har lite knep för att få tiden att gå. Tar jag piller så kommer jag inte igenom immigration för dom däckar mig för mycket.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Man får smygdricka som en fjortis med häxbrygd.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Sista fråga... hur viktig är Hep B vaccinationen? Hinner inte med rabies, är det något annat jag skall tänka på?

Nu går det undan!!!!!!!

kram kram

Rabies kan du ta i Thailand om du blir biten av nåt. Billigare här antar jag.   :)

Dela på andra sajter

Twinrix tror jag dom flesta tar - jag har struntat i den åxå. Malariatabletter i BKK är det nog ingen ide att ta heller. Men kolla med nån oberoende vaccinationsrådgivare - dom som säljer vaccinationer vill att du skall ta allt.

Koleramedicin mot turistmage är enligt mig bortkastade pengar, jag kör helt utan vaccin nu sen 3 år och visst blir jag sjuk ibland - men det blir jag hemma i Sverige åxå.

Har dock alltid med mig (fast nu är dom svenska slut) magtabletter för diarré om jag måste resa och magen konstrar - alternativet skulle vara blöja men det har jag inte testat än - men jag har fått en blöja till låns, dom tyckte det var "skit"kul att jag ens funderade på att ta den på mig. Men nöden har ingen lag. Är magen kass så sätter jag nog på mig den om den nu passar - ursprungliga ägaren till denna oanvända blöja är nämligen 9 månader så den kan vara i minsta laget. ;)

Vaccinera sig kan man göra härnere åxå, så det fallerar inte helt om du/ni bara får en spruta i Sverige och dom övriga måste tas senare.

ทีรัก

Dela på andra sajter

En tom trocadero (tom, annars kommer den inte igenom kontrollen) en flaska taxfree i påse som ser ut som trocadero (sprit som börjar på W kan vara ett exempel). In på dasset och fyll på, men ta in en wirre och en vatten flaska/glas från flygvärdinnorna åxå sen är det bara mata på.

Jag har testat att dricka taxfree spriten på planet lite mer öppet och det var inte alls uppskattat, dom vill ha lite kontroll på vad man häver i sig. Fast då visade sig att spriten var gratis så det var ju win-win.

Kan inte sova på plan, buss eller nåt annat som rör sig så jag har lite knep för att få tiden att gå. Tar jag piller så kommer jag inte igenom immigration för dom däckar mig för mycket.

Det går att köpa en Trocadero efter säkerhetskontrollen också. Men då kanske den blir för dyr.

Börjar likna Sällskapsresan det här. Borde finnas annat att spara på än lite dricka på planet.:rap:

Dela på andra sajter

Det går att köpa en Trocadero efter säkerhetskontrollen också. Men då kanske den blir för dyr.

Börjar likna Sällskapsresan det här. Borde finnas annat att spara på än lite dricka på planet.:rap:

Många bäckar små........

Dela på andra sajter

Många bäckar små........

Dela på andra sajter

Nä, men jag skall dit för att plugga....

Jasså.... jag tänkte dricka mina i väntan på flygplatsen....

Tack!

Det står inget om det på deras hemsida. 100ml oöppnat i enliters plastpåse får man ha i handbagaget..... står inget om vad det inte får vara om det inte är en farlig vara och dit räknas inte sprit :)...fast det borde det!

Nja... nu har vi ju inte råd att flyga business så vi får betala för allt utom det till maten...

Beror på hur man reser...

Då fick jag lära mig något nytt.

Jag åker alltid på billigast tänkbara 

economy-biljett. Och på alla resor så har

det varit fri dricka. Men då fick jag lära mig

nu att finnair skiljer från andra på denna punkt.

mvh

biker

Dela på andra sajter

Då fick jag lära mig något nytt.

Jag åker alltid på billigast tänkbara 

economy-biljett. Och på alla resor så har

det varit fri dricka. Men då fick jag lära mig

nu att finnair skiljer från andra på denna punkt.

mvh

biker

Till Finnair kan du lägga till Norwegian och Aeroflot  som många använder till Thailand

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

Märkligt hur viktigt det verkar vara för vissa att peta i sig så mycket sprit som möjligt till så låg kostnad som möjligt på planet :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Märkligt hur viktigt det verkar vara för vissa att peta i sig så mycket sprit som möjligt till så låg kostnad som möjligt på planet :whistle:

Märkligt hur vissa kan sitta 11-15 timmar utan att sova eller göra nåt och det går bra - kan det vara träning från arbetslivet :whistle:

ทีรัก

Dela på andra sajter

Märkligt hur vissa kan sitta 11-15 timmar utan att sova eller göra nåt och det går bra - kan det vara träning från arbetslivet :whistle:

Datorn full med filmer eller skärmen i stolen med filmer får tiden att gå fort numera

Sitta och sova funkar inte om man är 2 m lång och alla kurvor i stolens design hamnar på fel ställen

Bättre ta regelbundna promenader i planet så man får räta ut ryggen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Datorn full med filmer eller skärmen i stolen med filmer får tiden att gå fort numera

Sitta och sova funkar inte om man är 2 m lång och alla kurvor i stolens design hamnar på fel ställen

Bättre ta regelbundna promenader i planet så man får räta ut ryggen

Det gör jag åxå då jag hämtar en till öl eller går till dasset. Filmerna har jag redan sett så det blir lite öl och solitär på datorn i stolen. Provat plugga men det fungerar lika dåligt som att prova sova - dvs inte alls.

Med lite alko i kroppen så går resan faktiskt lite fortare. Samma med maten, kunde vara utan käk dom timmarna men det är ett tidsfördriv.

Så mitt förslag med trocaderon var mer för att för en billig peng ändå ha nåt pyssel - kommer man asplakat till suvvan så är jag inte så säker på att man släpps in i landet ens. Och tar jag sömntabletter så fungerar dom precis så på mig. Zombie-mode en halv dag efter att jag vaknat. Och exakt vad jag gjort när jag sov vill jag inte veta, då personalen tittade snett på mig och damen som satt jämte mig innan jag somnat hade flyttat.

Så, ja, jag tycker alko kan vara ett alternativ - och vill man inte betala för mycket så finns det knep.

ทีรัก

Dela på andra sajter

Twinrix tror jag dom flesta tar - jag har struntat i den åxå. Malariatabletter i BKK är det nog ingen ide att ta heller. Men kolla med nån oberoende vaccinationsrådgivare - dom som säljer vaccinationer vill att du skall ta allt.

Koleramedicin mot turistmage är enligt mig bortkastade pengar, jag kör helt utan vaccin nu sen 3 år och visst blir jag sjuk ibland - men det blir jag hemma i Sverige åxå.

Har dock alltid med mig (fast nu är dom svenska slut) magtabletter för diarré om jag måste resa och magen konstrar - alternativet skulle vara blöja men det har jag inte testat än - men jag har fått en blöja till låns, dom tyckte det var "skit"kul att jag ens funderade på att ta den på mig. Men nöden har ingen lag. Är magen kass så sätter jag nog på mig den om den nu passar - ursprungliga ägaren till denna oanvända blöja är nämligen 9 månader så den kan vara i minsta laget. ;)

Vaccinera sig kan man göra härnere åxå, så det fallerar inte helt om du/ni bara får en spruta i Sverige och dom övriga måste tas senare.

Ja vill man bli riktigt sjuk ska man äta malaria profylax. Jävla rävgift. När vi nyss flyttat till Maputo, frågade jag en gammal svensk läkare som verkat i Afrika i över 25 år. Han bara garvade när jag frågade hur länge man ska äta malarone el dyl. "Malaria behandlas när du får det, alla malaria mediciner gör dig sjuk efter ca 2 till 3 veckor. Levern tar stryk" sa han. Det ger max 60% skydd om ens det, till ett högt pris.

Dela på andra sajter

Nja, så märkligt är det väl inte. Jag känner flera som är verkligt flygrädda och det enda som hjälper enligt dem är en rejäl dos med sprit. Nån är även lite fin i kanten och vill inte utmärka sig genom att beställa mkt sprit på planet, så hon kör med småflaskor och smussel (går tydligen att få dem genom säkerhetskontrollen).

Jag förutsätter ju givetvis att du har bättre medicin att råda dem att ta, men detta är vad jag hört från de "drabbade".

Dela på andra sajter

Hej minne.

Ni behover inga extra vacciner,ni har ju varit i Thailand.

Vid bett av nagot ska ni naturligtvis uppsoka ett sjukhus,det statliga ar mycket bra.

Statliga sjukhuset har samma medicin som ett privatsjukhus,Men 20x billigare.

Kram L200

.

Dela på andra sajter

Antingen är jag fegare än jag tror eller smartare..... i och med min sjukdom så har jag ju något nedsatt immunförsvar och brukar få höra att jag tillhör "riskgrupperna".... så jag tog med mitt 30 år gamla gula kort och började om...

tyfus - check

Heb B - check ( A har jag sedan tidigare)

Rabies - check

Japansk hjärninflammation - check

Kolera - Check

Difteri och stelkramp fanns sedan tidigare och lika så Tuberkulos.

Malaria tar vi när det blir att åka dit det är aktuellt, har aldrig fått biverkningar av det innan...

Micke har valt att avvakta och vaccinera sig i Thailand men jag tycker synd om mina vänner som hela tiden får påpeka "AH den kan ha Rabies!!!!"..... nu har jag i alla fall ett litet skydd.

I övright har jag dragit på mig halsfluss och är snäll och tyst, sover mest men idag har jag varit igång lite och hopas att må bättre i morgon så att jag kan börja göra mig av med en massa jag samlat på mig genom åren, helt i onödan :)

Väskorna är i princip packade.... bara lite smått kvar så nu är det spara eller slänga som gäller med allt annat.... tack och lov så kommer mina tre systrar och mor hit och hjälper mig lite.... schampo hårspray och nagellack finns i överflöd!!!

Nu ska jag lägga mig för idag!

kram kram

Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Antingen är jag fegare än jag tror eller smartare..... i och med min sjukdom så har jag ju något nedsatt immunförsvar och brukar få höra att jag tillhör "riskgrupperna".... så jag tog med mitt 30 år gamla gula kort och började om...

tyfus - check

Heb B - check ( A har jag sedan tidigare)

Rabies - check

Japansk hjärninflammation - check

Kolera - Check

Difteri och stelkramp fanns sedan tidigare och lika så Tuberkulos.

Malaria tar vi när det blir att åka dit det är aktuellt, har aldrig fått biverkningar av det innan...

Micke har valt att avvakta och vaccinera sig i Thailand men jag tycker synd om mina vänner som hela tiden får påpeka "AH den kan ha Rabies!!!!"..... nu har jag i alla fall ett litet skydd.

I övright har jag dragit på mig halsfluss och är snäll och tyst, sover mest men idag har jag varit igång lite och hopas att må bättre i morgon så att jag kan börja göra mig av med en massa jag samlat på mig genom åren, helt i onödan :)

Väskorna är i princip packade.... bara lite smått kvar så nu är det spara eller slänga som gäller med allt annat.... tack och lov så kommer mina tre systrar och mor hit och hjälper mig lite.... schampo hårspray och nagellack finns i överflöd!!!

Nu ska jag lägga mig för idag!

kram kram

krya på dig hjärtat..........:give_rose:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Nja, så märkligt är det väl inte. Jag känner flera som är verkligt flygrädda och det enda som hjälper enligt dem är en rejäl dos med sprit. Nån är även lite fin i kanten och vill inte utmärka sig genom att beställa mkt sprit på planet, så hon kör med småflaskor och smussel (går tydligen att få dem genom säkerhetskontrollen).

Jag förutsätter ju givetvis att du har bättre medicin att råda dem att ta, men detta är vad jag hört från de "drabbade".

Min moster var så flygrädd att hon bara behövde titta upp i skyn för att bli flygrädd. Hon hade lite lättare för hon behövde ju inte ta vinet genom någon säkerhetskontroll. Oftast hade hon vinet i en flaska lingondricka. Hon flög aldrig, men åkte färja någon gång emellanåt och då behövde hon ju inte dölja att hon var flygrädd så då kunde hon dricka även annat än vin. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...