Soengsang Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Lite kul att ev brukande av moppe och ett körkort är ett så pass stort problem i denna planering, jag kan lova att det kommer 100 viktigare och krångligare problem när man övergår från att vara turist till att bo i Thailand. Ser man moppe/körkort som ett problem o lägger tid på att fundera på så kommer resten att komma som en hastig käftsmäll.Trotts det tycker jag det är rätt att släppa sargen o prova, har man inte provat så vet man inte, man har bara ett liv och vi alla har olika förutsättningar, och livet är dynamiskt! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Nja, tattarliv vet jag inte om man ska kalla det. Men om man lever ett "normalt liv", som man gjorde i Sverige, så tycker jag nog att det är mycket billigare i Thailand. Nemo, vad är ett "normalt liv", olika förutsättingar och krav från person till person, ex.alla importerade varor är mångdubbelt dyrare, om jag flyttare till Thailand vill jag ha ungefär samma standard som jag hade hemma i landet lagom. Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 (ändrad) Nemo, vad är ett "normalt liv", olika förutsättingar och krav från person till person, ex.alla importerade varor är mångdubbelt dyrare, om jag flyttare till Thailand vill jag ha ungefär samma standard som jag hade hemma i landet lagom. Chan2014 Naturligtvis är det skillnad mellan personer. Jag kan ju bara relatera till mig själva och då tycker jag att det är mycket billigare här. Men som sagt vi är ju olika, jag köper "aldrig" importerade livsmedel utan äter ungefär samma som hemma. Dvs gris, kyckling, potatis, ris och liknande. Smör, ost och andra "svenska grejer", klarar jag mig utan alldeles utmärkt. I Sverige bodde jag i en hyreslägenhet och ägde i princip ingenting, pengarna var slut strax innan nya kom in osv. Medans här i Thailand bor jag i hus, har bil + 3-4 motorcyklar, pengar på banken och allt detta på liknande lön som förut. Så visst är det billigare att leva här, men åter igen, det beror på hur man lever. Ändrades November 25, 2015 av Nemo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Nemo, vad är ett "normalt liv", olika förutsättingar och krav från person till person, ex.alla importerade varor är mångdubbelt dyrare, om jag flyttare till Thailand vill jag ha ungefär samma standard som jag hade hemma i landet lagom.Chan2014Är helt enig med dig därSkickat från min HTC One M8s via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gustav Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 (ändrad) Man ska inte bo här om man inte kan klarar sig utan svenska varor. Annars är det rätt billigt att bo här. Jag skulle inte kunna ha det så här bra ekonomiskt i sverige, helt klart. Då skulle man vara tvungen att sitta i en etta i någon förort, käka snabbnudlar titta på tv som sin största hobby. Glöm bil,mc, glöm att gå ut och äta då och då. glöm att ta en öl, sitta surra med polarna..//G Ändrades November 25, 2015 av Gustav Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own http://www.dahlen.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Naturligtvis är det skillnad mellan personer. Jag kan ju bara relatera till mig själva och då tycker jag att det är mycket billigare här. Men som sagt vi är ju olika, jag köper "aldrig" importerade livsmedel utan 'ter ungef'r samma som hemma. Dvs gris, kyckling, potatis, ris och liknande. Smör, ost och andra "svenska grejer", klarar jag mig utan alldeles utmärkt. I Sverige bodde jag i en hyreslägenhet och ägde i princip ingenting, pengarna var slut strax innan nya kom in osv. Medans här i Thailand bor jag i hus, har bil + 3-4 motorcyklar, pengar på banken och allt detta på liknande lön som förut. Så visst är det billigare att leva här, men åter igen, det beror på hur man lever. Du har säkert rätt vad det gäller ditt liv och din livsföring, men passar inte alla, för mej är det inte billigare att leva i Thailand, vissa saker är lite billigare vissa saker är betydligt dyrare, när man behöver göra avkall på livskvalitet som god mat,bra boende samt vin,kvinnor och sång, det kallar jag för tattarliv. Och när blev ost och smör "svenska grejer". Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Man ska inte bo här om man inte kan klarar sig utan svenska varor. Annars är det rätt billigt att bo här. Jag skulle inte kunna ha det så här bra ekonomiskt i sverige, helt klart. Då skulle man vara tvungen att sitta i en etta i någon förort, käka snabbnudlar titta på tv som sin största hobby. Glöm bil,mc, glöm att gå ut och äta då och då. glöm att ta en öl, sitta surra med polarna..//GNu är du helt ute och cycklar min vän, vem har nämt svenska varor, helt klart är vi fullständiga motpoler du och jag, visst har full förståelse för med din livsföring och vad du tydligen varit van vid från ditt hemland är det "good value for your money".Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 En sak är säker, den dag jag måste göra avkall på ost då flyttar jag från Thailand!Jag älskar ost i alla dess former, och äter annars så sombjag åt i Sverige, dvs blandat, vissa dagar thaimat andra dagar annat, helt enkelt vad jag är sugen på. Eller vad som är tillgängligt. Tycker synd om de som absolut inte kan äta thaimat, måste vara opraktiskt?Telegraferat från byhåla med tapatalk Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Micke o minne delar på inkomst o utgifter medans du antagligen bara har en inkomst som du sen måste dela med dig av till andra.Kycklingen,Tydligen vill du inte bemöta min fråga, du antar vissa saker angående min familjs ekonomi, var har du samlat på dej dina fördommar ang. utlänning/Thai äktenskap, har du läst det på något forum eller har du hört det i någon bar under någon av dina turist vistelse i LOS.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kycklingen Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 Kycklingen,Tydligen vill du inte bemöta min fråga, du antar vissa saker angående min familjs ekonomi, var har du samlat på dej dina fördommar ang. utlänning/Thai äktenskap, har du läst det på något forum eller har du hört det i någon bar under någon av dina turist vistelse i LOS.Chan2014du skrev ju själv nyss att du inte vill ge avkall på vin, kvinnor.vad har du för fördomar mot svenska kvinnor? Du utgår ju ifrån att jag har läst mig till fördomar på ett forum eller hört det på någon av mina turistresor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 (ändrad) En sak är säker, den dag jag måste göra avkall på ost då flyttar jag från Thailand! Jag älskar ost i alla dess former, och äter annars så sombjag åt i Sverige, dvs blandat, vissa dagar thaimat andra dagar annat, helt enkelt vad jag är sugen på. Eller vad som är tillgängligt. Tycker synd om de som absolut inte kan äta thaimat, måste vara opraktiskt? Telegraferat från byhåla med tapatalk tycker det är mkt praktiskt att slippa thaimaten hi hi Ändrades November 25, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 För mig är det livskvalitet att äta och laga Svensk husmanskost när jag bor i Thailand! Snart dax att salta in en gresaröv! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 (ändrad) du skrev ju själv nyss att du inte vill ge avkall på vin, kvinnor.vad har du för fördomar mot svenska kvinnor? Du utgår ju ifrån att jag har läst mig till fördomar på ett forum eller hört det på någon av mina Kycklingen,Nu får du ta och ge dej, vad svamlar du om, du ger dej in i debatten men antagande om att jag och min fru har en inkomst samt den inkomsten behöver jag dela med mej av, jag delar mer än gärna med mej utan att behöva göra avkall på min egen livskvalitet, det är väl i så fall storleken på den inkomsten som avgör, min yngre fru är oerhört driftig och tjänar egna pengar och jag lever ett stilla pensionärs liv här i paradiset, nu skördar jag frukten av 30 års god planering och stora uppoffringar på yrkets vägnar.Har absolut inga fördomar mot svenska kvinnor men har erfarenhet av både svenska och Thailändska kvinnor, och vet vad jag väljer 7 dagar i veckan.Chan2014 Ändrades November 26, 2015 av Surin P3 Borttagning av tom yta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 25, 2015 Dela Inlagd November 25, 2015 (ändrad) Har aldrig bott i Bkk, annat än när jag jobbade där och då bodde jag på hotell utan att behöva betala från egen kassa, jag upplever Bkk dyrare än övrig Thailand i stort sätt allt, jag gillar Bkk pulsen och åker dit ganska ofta, i övrigt vad diskutionen gällde tycker jag inte det är speciellt billigt att leva i Thailand kontra Sverige, men det är klart vill man leva tattarliv här blir det väl billigare.Chan2014 Nemo, vad är ett "normalt liv", olika förutsättingar och krav från person till person, ex.alla importerade varor är mångdubbelt dyrare, om jag flyttare till Thailand vill jag ha ungefär samma standard som jag hade hemma i landet lagom.Chan2014Ok jag är med på vad du menar. Jag kan hålla med om att vissa saker, t.ex. bilar, skola, importerade saker är dyrare men det mesta är nog billigare men ibland också lägre kvalitet. T.ex. boende, bensin, taxi, kläder, frisör, tandläkare och mat (för de flesta människor) är ordentligt billigare så ja det beror på hur man väljer att lägga ribban. När jag bodde singel i Bkk så var det dyrt då festen aldrig slutade men att leva likvärdigt hade gått på bra mycket mer i Sverige för mig. Och som du säger är Bangkok nog generellt dyrare.Vi bor på en nivå som jag anser vara högre än medelsvensken med t.ex. pool och maid. Kåken är betald och kostar 4500 kr/år i underhållsavgift för sophämtning, skötsel av pool, trädgård, gator etc samt vakter och ingen fastighetsskatt vad jag vet. Internet, telefoner, el & vatten tror jag är billigare årskostnad än för motsvarande i Sverige. Bil & mcförsäkring skulle jag tro är liknande men behöver du claima här så går ju precis allt igenom utan besvär. Heltäckande olycksfallsförsäkring AIA får frugan genom jobbet och resten av familjen köper in sig på den. Hur bor du/ni, kostnader?Vad det gäller vin, kvinnor & sång så undrar jag vart du går för att likvärdigt i Sverige ska vara billigare? Det är möjligt jag är osynkad med dagens svenska förhållanden och har fel så rätta mig gärna. / SatanG Ändrades November 25, 2015 av SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 när man behöver göra avkall på livskvalitet det kallar jag för tattarliv. Chan2014Jag gör inga avkall, lever likadant som jag skulle ha gjort i Sverige. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 Nu flyger vi ut i pereferin, du svamlar, det är väl väldigt person relaterat vilken livsföring och vilket liv man är van att leva samt vilken livskvalitet man vill ha, en del tycker att pool och maid är livskvalitet för det kunde man inte unna sig i fäderne landet, andra värderar andra saker, tillbaka till grundfrågan där Minne00 och Micke menlös påstår att dom inte har råd att studera i Sverige, alla former av universitets studier kräver normalt en enklare livsföring än om man har ett arbete och stabil inkomst, frågan är vidare vad dessa komersiella utbildnings institut erbjuder för kvalitet och vad det leder till, att dra på sig livslånga skulder för att släppa sargen och prova tycker jag är hål i huvudet, det finns troligen mindre riskfria sätt att släppa sargen, trots idoga övningar med miniräknaren kan jag bara inte få ihop att det skulle vara billigare att studera i Thailand för detta paret.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wanchai Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 När jag läser denna tråd så tror jag mig förstå tanken och upplägget. Jag skulle också antagligen göra detsamma. Men... hela upplägget består i att Sverige ska betala.Sverige ska betala för studiebidrag och lån för 2 medelålders svenskar! De sak skaffa sig en utbildning som inget annat land vill finansiera. Dessutom planerar de att stanna i Thailand efter utbildning! Hur mycket kommer de att betala tillbaka till Sverige enligt plan?Min gissning är att de inte kommer att betala ett öre förrän de dyker upp och behöver fri vård som de inte kan betala med cash i Thailand. Det är ingenting som Sverige kan investera i för framtiden. T.o.m sämre än att satsa på en flykting med utbildning som enbart behöver lära sig svenska!Detta sker i en tid när Sverige jagar kostnader för framtiden med en åldrande befolkning och ökande kostnader för sjukvård och invandring. De unga behöver en god skola för att utbilda sig för framtiden, svenskar som invandrare/flyktingar, för att kunna betala för framtida pensionärer.Har Sverige råd med att satsa på de som missade sin fria och kostnadsfria skolgång i sin ungdom i framtiden? Jag vill också ha ett bra liv i ett tropiskt land men jag får vänta tills jag har gjort rätt för mig och anser att min pension är tillräcklig för att leva ett gott liv på ålderns höst. Ts borde tänka på hur svenska samhället är tänkt att fungera. De unga ska ta hand om de äldre, lite samma som Thailand!Egoismen verkar ha blivit stark när man tom berättar om det på ett forum och förväntar sig sympati! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 Nu flyger vi ut i pereferin, du svamlar, det är väl väldigt person relaterat vilken livsföring och vilket liv man är van att leva samt vilken livskvalitet man vill ha, en del tycker att pool och maid är livskvalitet för det kunde man inte unna sig i fäderne landet, andra värderar andra saker, tillbaka till grundfrågan där Minne00 och Micke menlös påstår att dom inte har råd att studera i Sverige, alla former av universitets studier kräver normalt en enklare livsföring än om man har ett arbete och stabil inkomst, frågan är vidare vad dessa komersiella utbildnings institut erbjuder för kvalitet och vad det leder till, att dra på sig livslånga skulder för att släppa sargen och prova tycker jag är hål i huvudet, det finns troligen mindre riskfria sätt att släppa sargen, trots idoga övningar med miniräknaren kan jag bara inte få ihop att det skulle vara billigare att studera i Thailand för detta paret.Chan2014 Jag vet inte varför du anser det är svammel då jag gav exempel på hur det är för oss, skulle vara intressant om du kunde förklara vad det är som är så dyrt för dig? F.ö. så gnäller du om att kycklingen gör antaganden om din ekonomi men gör detsamma om mig när du skriver "maid är livskvalitet för det kunde man inte unna sig i fäderne landet".Vad vet du om mina ekonomiska möjligheter? Naturligtvis får man dra ner på utgifterna som student, både i Sverige och Thailand men det är självfallet enklare att göra det om man har valmöjlighet att välja likvärdiga saker och ting som kostar mindre. Förvånansvärt att det ska va så förbannat svårfattat. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chan2014 Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 Jag vet inte varför du anser det är svammel då jag gav exempel på hur det är för oss, skulle vara intressant om du kunde förklara vad det är som är så dyrt för dig? F.ö. så gnäller du om att kycklingen gör antaganden om din ekonomi men gör detsamma om mig när du skriver "maid är livskvalitet för det kunde man inte unna sig i fäderne landet".Vad vet du om mina ekonomiska möjligheter? Naturligtvis får man dra ner på utgifterna som student, både i Sverige och Thailand men det är självfallet enklare att göra det om man har valmöjlighet att välja likvärdiga saker och ting som kostar mindre. Förvånansvärt att det ska va så förbannat svårfattat. / SatanGFör det första fortsätter du att svamla, du har ju beskrivit din ekonomiska situation Sverige kontra Thailand och här kan du unna dej lyx typ maid och pool, men allt kommer tillbaka på vilket liv och medel du hade i Sverige, nu kommer vi ifrån kärn frågan ännu än gång.Chan2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 När jag läser denna tråd så tror jag mig förstå tanken och upplägget. Jag skulle också antagligen göra detsamma. Men... hela upplägget består i att Sverige ska betala.Sverige ska betala för studiebidrag och lån för 2 medelålders svenskar! De sak skaffa sig en utbildning som inget annat land vill finansiera. Dessutom planerar de att stanna i Thailand efter utbildning! Hur mycket kommer de att betala tillbaka till Sverige enligt plan?Min gissning är att de inte kommer att betala ett öre förrän de dyker upp och behöver fri vård som de inte kan betala med cash i Thailand. Det är ingenting som Sverige kan investera i för framtiden. T.o.m sämre än att satsa på en flykting med utbildning som enbart behöver lära sig svenska!Detta sker i en tid när Sverige jagar kostnader för framtiden med en åldrande befolkning och ökande kostnader för sjukvård och invandring. De unga behöver en god skola för att utbilda sig för framtiden, svenskar som invandrare/flyktingar, för att kunna betala för framtida pensionärer.Har Sverige råd med att satsa på de som missade sin fria och kostnadsfria skolgång i sin ungdom i framtiden? Jag vill också ha ett bra liv i ett tropiskt land men jag får vänta tills jag har gjort rätt för mig och anser att min pension är tillräcklig för att leva ett gott liv på ålderns höst. Ts borde tänka på hur svenska samhället är tänkt att fungera. De unga ska ta hand om de äldre, lite samma som Thailand!Egoismen verkar ha blivit stark när man tom berättar om det på ett forum och förväntar sig sympati!Hej!Jag vill inte tro att det är på detta sättet. Det verkar vara alltför konspiratoriskt. Vad jag vet som är CSN hårda på återbetalning av lån. Att studera och bli skuldsatt på CSN lån upp över öronen är ingen bra idé. Därför borde M&M hitta relativt välbetalda arbeten i Thailand efter utbildningen så att de har möjlighet att återbetala lånen enigt plan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 Hej!Jag vill inte tro att det är på detta sättet. Det verkar vara alltför konspiratoriskt. Vad jag vet som är CSN hårda på återbetalning av lån. Att studera och bli skuldsatt på CSN lån upp över öronen är ingen bra idé. Därför borde M&M hitta relativt välbetalda arbeten i Thailand efter utbildningen så att de har möjlighet att återbetala lånen enigt plan.Nu vet jag inget annan än att de det handlar om har intentionerna att betala tillbaka.Det finns dock möjlighet för den som bosätter sig i Thailand att hoppa över den "detaljen" då vi inte har något avtal med Thailand om indrivning. Även de som flyttar tillbaka kan det vara svårt att kräva pengar av då det i det närmaste är omöjligt att lugga en flintskallig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minne00 Inlagd November 26, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 26, 2015 Nu känner jag att det är något fel här.Är det bara kostnaden som styr när man ska lära sig saker för framtiden eller är det vad man kan få för jobb för sina studielån bör väl vara piro ett. Det måste finnas en dag efter studierna som skall ge återbäring i ett jobb för att betala av skulderna och inte bara var det är billigast att studera.Då är frågan om man får likvärdig utbildning i Thailand med betyg som duger för en karriär som motsvarar den svenska utbildningen kan ge?Jag skulle säkert kunna ta lån och plugga något fullständigt irrelevant men istället har jag hittat en utbildning där jag vet att det kommer behövas anställas rejält inom 3-6 år, dessutom är utbildningen en fortsättning på den utbildning jag redan har så att jag vet att jag står på en hyfsat bra plattform när jag kommer hem, att jag antagligen inte kommer att ha så svårt att hitta ett bra jobb och att jag kan börja betala tillbaka still CSN och svenska staten.Den utbildning jag valt är ungefär likvärdig med den i Sverige, jag kommer dock få lov att läsa ett universitetsämne på distans i Thailand eftersom det handlar om just svensk lag och utan den extra kursen kommer jag ingen vart!Min dröm är ju att jobba för ett svenska företag i Thailand men vem vet jag kanske kommer att jobba för IKEA i Happis eller ICA i Malmö..Alla erfarenheter man får med sig spelar ju också roll och erfarenhet av att leva i ett annat land och få sitt liv att fungera där är också en merit i mitt blivande CV, bara att kunna komma hem och ha läst 3 år thailändska kan komma till sin användning. asumption is the mother of all fuckups! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 Jag skulle säkert kunna ta lån och plugga något fullständigt irrelevant men istället har jag hittat en utbildning där jag vet att det kommer behövas anställas rejält inom 3-6 år, dessutom är utbildningen en fortsättning på den utbildning jag redan har så att jag vet att jag står på en hyfsat bra plattform när jag kommer hem, att jag antagligen inte kommer att ha så svårt att hitta ett bra jobb och att jag kan börja betala tillbaka still CSN och svenska staten.Den utbildning jag valt är ungefär likvärdig med den i Sverige, jag kommer dock få lov att läsa ett universitetsämne på distans i Thailand eftersom det handlar om just svensk lag och utan den extra kursen kommer jag ingen vart!Min dröm är ju att jobba för ett svenska företag i Thailand men vem vet jag kanske kommer att jobba för IKEA i Happis eller ICA i Malmö..Alla erfarenheter man får med sig spelar ju också roll och erfarenhet av att leva i ett annat land och få sitt liv att fungera där är också en merit i mitt blivande CV, bara att kunna komma hem och ha läst 3 år thailändska kan komma till sin användning.Min kommentar var faktiskt riktad till Micke, men det du skriver gäller dig. Jag tror du fixar detta och hoppas du får en bra kompensation för din uppsägning över telefon. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 Jag skulle säkert kunna ta lån och plugga något fullständigt irrelevant men istället har jag hittat en utbildning där jag vet att det kommer behövas anställas rejält inom 3-6 år, dessutom är utbildningen en fortsättning på den utbildning jag redan har så att jag vet att jag står på en hyfsat bra plattform när jag kommer hem, att jag antagligen inte kommer att ha så svårt att hitta ett bra jobb och att jag kan börja betala tillbaka still CSN och svenska staten.Den utbildning jag valt är ungefär likvärdig med den i Sverige, jag kommer dock få lov att läsa ett universitetsämne på distans i Thailand eftersom det handlar om just svensk lag och utan den extra kursen kommer jag ingen vart!Min dröm är ju att jobba för ett svenska företag i Thailand men vem vet jag kanske kommer att jobba för IKEA i Happis eller ICA i Malmö..Alla erfarenheter man får med sig spelar ju också roll och erfarenhet av att leva i ett annat land och få sitt liv att fungera där är också en merit i mitt blivande CV, bara att kunna komma hem och ha läst 3 år thailändska kan komma till sin användning.Att komma hem och jobba på ICA i Malmö måste anses som ett nerköp.Men har du pluggat språk så kanske det är en merit.Lycka till vad ni än gör,man lever bara en gång(som människa) Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 26, 2015 Dela Inlagd November 26, 2015 jobba på ICA i Malmö har du pluggat språk Hahaha, du har dina ljusa stunder... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu