Jump to content
IGNORERAD

Felix - Bostongurka


Guest uncen

Recommended Posts

Tops i Udon hade bara inlagd gurka i olika varianter :( 

men finns ju fler ställen som Villa Market. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    4

  • thomas001

    4

  • Chan2014

    4

  • Soengsang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan ta med mig om fyra veckor om du fortfarande inte har fått tag på det!! Skicka ett PM före V48...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ta med mig om fyra veckor om du fortfarande inte har fått tag på det!! Skicka ett PM före V48...

Stort ack för erbjudandet!! Du skall belönas rikligt!!

jag hör av mig via PM strax!!

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer du till KhonKaen flygplats den 21/11 kl. 11.30 så går det att fixa.

Tack för erbjudandet du också MickeN, Jag tror det fixar sig nu med gurkan.... härligt med dessa forum ute på internet.

Uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gissar att jag kommer till KhonKaen flygplats 3/12. Lite beroende på Leifs rekning och bokning av fiske.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

 Går ju att fixa till själv, prova.

Helt enig med stefan5300, har ett liknande recept, (som jag lagt ut här tidigare). Måste vara lättare att koka eget om man bor i obygden.

Inte särskilt svårt och blir godare än Felix...

 

1.thumb.JPG.a1f7ad4642f1455989e5dd3ae44b 2.thumb.JPG.76d6bb84ed3e045aa6cb19430132 3.thumb.JPG.3d50df3162d6be25a6318b40becb 4.thumb.JPG.c905dc5648e8f7fb4d96b5adcd0f

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt enig med stefan5300, har ett liknande recept, (som jag lagt ut här tidigare). Måste vara lättare att koka eget om man bor i obygden.

Inte särskilt svårt och blir godare än Felix...

 

1.thumb.JPG.a1f7ad4642f1455989e5dd3ae44b 2.thumb.JPG.76d6bb84ed3e045aa6cb19430132 3.thumb.JPG.3d50df3162d6be25a6318b40becb 4.thumb.JPG.c905dc5648e8f7fb4d96b5adcd0f

Mvh. borje222

Får väl tacka Börje222 och Uncen för inspiration,16470136-emoticon-visar-tummen-upp.thumb

Var ju inte så krångligt att mixa ihop en burk Obygdsgurka.33955916-okay-smiley.thumb.jpg.0c5e6d9eb

as.thumb.JPG.fe318af9eb0ec84dcf608a5574a

gr.thumb.JPG.99cff42a122328c34a09a68e52d

 

Smakprov, smakade inte så illa men kanske lite mindre senapsfrön och en mindre lök nästa gång, lite svårt med lök ibland när det står 1 lök i receptet.

on.thumb.JPG.379299a88792e13471283047d63

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Går ju att fixa till själv, prova.

 

Killar ni är för jäkla duktiga måste jag säga, stort grattis till det!! Jag här uppe dock, kanske får problem om jag går till MAKRO Eller Big C eller Tesco Lotus här i Chaiyaphum, och letar efter natriumbensoat och-eller senapsfrön eller 1,25 dl ättiksprit (12%)

Jag har ju inte Santa Maria som leverantör häruppe Bland Som Tam och Palaa tyvärr.... Nån som vet vad det heter på ett gångbart språk här eller i värsta fall engelska...

 

Tack

uncen..

Ingredienser:

  • 500 gram Västeråsgurkor
  • 1 gul lök
  • 1 röd paprika
  • 0,5 krm natriumbensoat
  • Ättikslag: 1 dl socker
  • 1,25 dl ättiksprit (12%)
  • 1 tsk salt
  • 1 msk senapsfrön

Tillagning:

  1. Skala och hacka löken fint.
  2. Skölj och hacka paprikan fint.
  3. Lägg lök och paprika i en kastrull och täck med vatten. Koka upp och häll av i ett durkslag.
  4. Skölj, rensa och hacka gurkan fint eller kör i matberedare till en röra.
  5. Blanda ingredienserna till ättikslagen - socker, ättika, salt och senapsfrön i en stor kastrull.
  6. Tillsätt löken, paprikan och gurkan. Tillsätt annan smaksättning enligt ovan om du önskar.

 

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Killar ni är för jäkla duktiga måste jag säga, stort grattis till det!! Jag här uppe dock, kanske får problem om jag går till MAKRO Eller Big C eller Tesco Lotus här i Chaiyaphum, och letar efter natriumbensoat och-eller senapsfrön eller 1,25 dl ättiksprit (12%)

Jag har ju inte Santa Maria som leverantör häruppe Bland Som Tam och Palaa tyvärr.... Nån som vet vad det heter på ett gångbart språk här eller i värsta fall engelska...

 

Tack

uncen..

Ingredienser:

  • 500 gram Västeråsgurkor
  • 1 gul lök
  • 1 röd paprika
  • 0,5 krm natriumbensoat
  • Ättikslag: 1 dl socker
  • 1,25 dl ättiksprit (12%)
  • 1 tsk salt
  • 1 msk senapsfrön

Tillagning:

  1. Skala och hacka löken fint.
  2. Skölj och hacka paprikan fint.
  3. Lägg lök och paprika i en kastrull och täck med vatten. Koka upp och häll av i ett durkslag.
  4. Skölj, rensa och hacka gurkan fint eller kör i matberedare till en röra.
  5. Blanda ingredienserna till ättikslagen - socker, ättika, salt och senapsfrön i en stor kastrull.
  6. Tillsätt löken, paprikan och gurkan. Tillsätt annan smaksättning enligt ovan om du önskar.

 

Natriumbensoat är inte livsviktigt, det är ett konserveringsmedel men även sockret och saltet hjälper till att konservera men får jag din adress ska jag skicka dig en påse.

Senapsfron finns på Makro.

Prova att använda 6% thailändsk vinäger men ta 2 dl i stället, prova dig fram.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Natriumbensoat är inte livsviktigt, det är ett konserveringsmedel men även sockret och saltet hjälper till att konservera men får jag din adress ska jag skicka dig en påse.

Senapsfron finns på Makro.

Prova att använda 6% thailändsk vinäger men ta 2 dl i stället, prova dig fram.

Tack Stefan det värmer..... PMK kommer

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Natriumbensoat är inte livsviktigt, det är ett konserveringsmedel men även sockret och saltet hjälper till att konservera men får jag din adress ska jag skicka dig en påse.

Senapsfron finns på Makro.

Prova att använda 6% thailändsk vinäger men ta 2 dl i stället, prova dig fram.

Och låt gärna burkarna stå minst en vecka och "lagra till sig", blir en rundare och fylligare smak då...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Med Er fina hjälp så kommer jag definitivt att göra ett fölrsök att fixa Bostongurka a la Chaiyaphum själv. knske det blir bra.... Tack för energin killar..

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Natriumbensoat är inte livsviktigt, det är ett konserveringsmedel men även sockret och saltet hjälper till att konservera men får jag din adress ska jag skicka dig en påse.

Senapsfron finns på Makro.

Prova att använda 6% thailändsk vinäger men ta 2 dl i stället, prova dig fram.

Stefan, din paket kom igår lördag, och jag har samlat all information runt receptet, så nu skall det kokas "hemkört" i Chaiyaphum.

Stort tack Stefan för paketet du skickade till mig...

Uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan, din paket kom igår lördag, och jag har samlat all information runt receptet, så nu skall det kokas "hemkört" i Chaiyaphum.

Stort tack Stefan för paketet du skickade till mig...

Uncen..

Det var en snabb leverans, jag skickade påsen i Fredags.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse i Bangkok

Svensk bostongurka såg jag idag på BigC i Bangkok men innehållet hade en mkt konstig färg så dom burkarna lär nog ingen köpa, Såg för jävla äckligt ut trots att sista förbrukningsdatum inte gått ut 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...