Jump to content
IGNORERAD

Felix - Bostongurka


Guest uncen

Recommended Posts

felix_bostongurka.thumb.png.9245c6dd464dÄr det någon av Er grabbar som har en sus ning om var att finna denna underbara anrättning här i Thailand. Bor ju i  Chaiyaphum, och det är ju inte direkt center av jordklotet precis.

Tacksam för Er hjälp....

Uncen...

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    4

  • thomas001

    4

  • Chan2014

    4

  • Soengsang

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det någon av Er grabbar som har en sus ning om var att finna denna underbara anrättning här i Thailand. Bor ju i  Chaiyaphum, och det är ju inte direkt center av jordklotet precis.

Tacksam för Er hjälp....

Uncen...

Den finns på flera ställen i Pattaya, t ex Friendship och Foodland.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

 Går ju att fixa till själv, prova.

Ingredienser:

  • 500 gram Västeråsgurkor
  • 1 gul lök
  • 1 röd paprika
  • 0,5 krm natriumbensoat
  • Ättikslag: 1 dl socker
  • 1,25 dl ättiksprit (12%)
  • 1 tsk salt
  • 1 msk senapsfrön
 

Tillagning:

  1. Skala och hacka löken fint.
  2. Skölj och hacka paprikan fint.
  3. Lägg lök och paprika i en kastrull och täck med vatten. Koka upp och häll av i ett durkslag.
  4. Skölj, rensa och hacka gurkan fint eller kör i matberedare till en röra.
  5. Blanda ingredienserna till ättikslagen - socker, ättika, salt och senapsfrön i en stor kastrull.
  6. Tillsätt löken, paprikan och gurkan. Tillsätt annan smaksättning enligt ovan om du önskar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske finns på Tops i Udon? Ska kolla :D 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för Era förslag pojkar. Såg framför mig kanske en gubbe som bodde där, som kunde gått ner till bussen till Chaiyaphum, och skickat det som paket till mig mot vettig ersättning förstås...

Annars är jag nog inte kapabel att göra min egna Boston-gurka här i ödemarken.... Undrar om det kan finnas i Khon Kaen på Tops då tro???

Uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Världens bästa smörgås pålägg,gurka!!!!:boast:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Swimpex.com säljer Felix produkter via sin Web butik.

Chan2014

Kollade sidan, och se där, kanske lösningen för en bonnjävel som mig, häruppe i ödemarken

Stort tack för Er hjälp gubbar.

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade sidan, och se där, kanske lösningen för en bonnjävel som mig, häruppe i ödemarken

Stort tack för Er hjälp gubbar.

Uncen...

Sent ska syndaren vakna 5555555

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade oxså deras hemsida. Blev sugen på några ostar. Men allt skickas ju med Post. Funderar på konsistensen på osten efter 2 till 5 dagar med Post i värmen. Det är vad det brukar ta med EMS upp till oss från Pattaya. T.ex skickade salpetter till Stefan5300 i obygden. Tror detta lilla paket tog en vecka. Så inget jag rekommenderar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade oxså deras hemsida. Blev sugen på några ostar. Men allt skickas ju med Post. Funderar på konsistensen på osten efter 2 till 5 dagar med Post i värmen. Det är vad det brukar ta med EMS upp till oss från Pattaya. T.ex skickade salpetter till Stefan5300 i obygden. Tror detta lilla paket tog en vecka. Så inget jag rekommenderar.

Skickas det inte med buss, betydligt snabbare än post?

Telegraferat från byhåla med tapatalk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickas det inte med buss, betydligt snabbare än post?

 

Telegraferat från byhåla med tapatalk

 

 

Läs deras hemsida! Skickas med post och märks EMS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade oxså deras hemsida. Blev sugen på några ostar. Men allt skickas ju med Post. Funderar på konsistensen på osten efter 2 till 5 dagar med Post i värmen. Det är vad det brukar ta med EMS upp till oss från Pattaya. T.ex skickade salpetter till Stefan5300 i obygden. Tror detta lilla paket tog en vecka. Så inget jag rekommenderar.

Trodde att ems kom fram dagen efter, tydligen inte.  Såg att de har en nyhet för kylda produkter.

 

Foam Box for chilled items August 24 2015

Dear Valued Customers,

We are adding a New Foam Box Item that will need to be order with our Chilled items "Kalles Kaviar, Port salut, Praest, XO Praest and Greve"

Kindly ad them to the Basket before Proceeding to the Check out.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade oxså deras hemsida. Blev sugen på några ostar. Men allt skickas ju med Post. Funderar på konsistensen på osten efter 2 till 5 dagar med Post i värmen. Det är vad det brukar ta med EMS upp till oss från Pattaya. T.ex skickade salpetter till Stefan5300 i obygden. Tror detta lilla paket tog en vecka. Så inget jag rekommenderar.

Hej Thomas,

Beställer själv ost från Swimpex.com, funkar kanon, vacuum packad så ingen fara, tror han använder något transport bolag annars har du det på två dagar med Ems.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis berättade att han tittade på hemsidan idag, och där finns ju ingen Boston-gurka.... tämmer det, ni som föreslog den sidan??

Uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis berättade att han tittade på hemsidan idag, och där finns ju ingen Boston-gurka.... tämmer det, ni som föreslog den sidan??

Uncen...

Jag föreslog inte, men har också konstaterat att det inte finns någon Bostongurka, men mycket godis ändå!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslog inte, men har också konstaterat att det inte finns någon Bostongurka, men mycket godis ändå!

Men en jävla massa god Svensk ost!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad har vi nu då när krutröken har lagt sig? Jo Bostongurka finns enligt Er på Friendship och Foodland.

Bra tack då vet jag!! Nu får man försöka att ta sig ner dit också...

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande cajutan.com har det mesta som bostongurka falukorv prinskorv och en jävla massa annat

 

Med vänlig hälsning FANTASY

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Dom har haft det tidigare, möjligen slut för tillfället, drivs numera av en engelsman, han heter Simon, ring han och kolla varför bostongurka har försvunnit, ska upp till Pattis på ett möte den 11:de, passerar troligen Petra i BanPhe, hon har Felix Bostongurka ialla fall  för ett par veckor sedan, kan kolla med henne var hon får den ifrån.

 

Chan2014

blev hemskt konstig citering, avsedd till uncen

Ändrades av Chan2014
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske finns på Tops i Udon? Ska kolla :D 

fanns i udon på ett ställe nästan alla swimpex prod i vintras när jag var där ,fråga Baa han vet vilket ställe jag menar 

Link to comment
Dela på andra sajter

Off topic, men ändå, om ni funderar på Port Salute osten så är den väldigt lagrad, inte alls vad vi är vana vid från Sverige, gillar man stark ost är den kanon.

Brukar köpa helt hjul/block 10-12 kg och dela med någon kompis, kommer man ner till ett väldigt fördelaktigt pris.

Chan2014

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...