Jump to content
IGNORERAD

Ny stor SUV av Mitsubishi i Thailand


Tommy

Recommended Posts

Nya Mitsubishi "Pajero Sport", lånar namnet från sin storebror och chassit från pickupen "Triton".

Rätt snygg, och delvis bättre än Toyotas Fortuner, mest inne i bilen som har ett mycket mordernare utseende och smartare undanstuvning av det bakersta sätena.

Priset för toppmodellen är nästan 200.000bath lägre än en Fortuner i toppmodell, så vi får se om det lyckas med Mitsubishis "Fortunerdödare"

Är det någon här som köpt en ännu? Har funnits på marknaden i ca 4 månader och börjar synas i Bkk-trafiken.

Mitsubishi_Pajero_Sport_4WD.jpg

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy!

Håller med om att baksäteslösningen på Fortunern inte är så lyckad, men f ö är jag väldigt nöjd med bilen.

Toyota har ju tagit en ganska stor SUV-marknadsandel med Fortunern och är nog ganska svår att slås mot.

När man jämför olika bilmärken, så glömmer man ofta att titta på servcicebiten och där ligger Toyota i absolut topp.

Kan nämna att jag hade 2000 milaservice härom veckan. Jag hade, förutom standardservice, en del småsaker som jag fick åtgärdat + att de tvättade bilen ut- och invändigt.

Väntade i tre timmar och fick betala 1200 Baht för rubbet.

Vänligt bemötande och väl utförd service.

Svårslaget!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet, men hon som försökte sälja en Pajero Sport till mig var rätt söt och trevlig...

Dessutom så har hon en Syster som var på väg hem till Sverige, tror jag förstod att syrran hennes hade bott i Malmö i ca 10 år, nån lycklig forummedlems tant, kanske?

Mitsubishis hemsida med fina bilder: http://www.mitsubish...port/index.html

Lutar fortfarande åt Fortunern, men som sagt Pajero Sport har imponerande utrustningsnivå, och ett lägre pris...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
sakonnakhon

Fortuner är ju klart snyggare. Mitsubishin,tycker jag verkar rätt lik den gamla modellen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Quote

Fortuner är ju klart snyggare. Mitsubishin,tycker jag verkar rätt lik den gamla modellen.

Finns ingen föregångare till Pajero sport.

Däremot finns orginal Pajero, och det är en helt annan bil, importeras till Thailand och 4 gånger dyrare, en mycket duglig terrängbil!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Har fortfarande svar att se vinsten med en bullig och anskramlig Fortuner i Bangkoktrafiken. Damp och fjadring ar dessutom relativt kass sa de gor sig inte sarskillt bra pa landsvag heller.

Tommy,

Kommer ni kora mkt ute i provinserna eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har fortfarande svar att se vinsten med en bullig och anskramlig Fortuner i Bangkoktrafiken. Damp och fjadring ar dessutom relativt kass sa de gor sig inte sarskillt bra pa landsvag heller.

Tommy,

Kommer ni kora mkt ute i provinserna eller?

När vattnet står 30-40 cm högt på gatorna i Pattis, och det händer ganska ofta, så är det ok med en Fortuner.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

När vattnet står 30-40 cm högt på gatorna i Pattis, och det händer ganska ofta, så är det ok med en Fortuner.

Hander har i BKK ocksa men da haller t.o.m var Wish tatt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hander har i BKK ocksa men da haller t.o.m var Wish tatt :)

Jag tror ni har bättre standard på gatorna i Bkk än i Pattis och tror inte att Wishen skulle klara en djupdykning i pattishålen som blir osynliga vid flashflood.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar intressant. Var hittar jag priserna på bilen?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

synd att bilden inte gick att see bara.

Sorry Mantra första inlägget i tråden är från Februari då bilen var i princip ny på marknaden, för bilder och priser kolla: http://www.fiaola.co...ail.asp?id=2489

Jag gillade den när jag såg den men efter att ha kollat på den några gånger så drog jag slutsatsen att Fortunern är bättre (läste oxå flera tester), lite korkad design i inredningen störde mig mest, schyssta priser dock!

En länk till:

http://www.mitsubish...port/index.html

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy!

Mitt omdöme om Fortunern efter drygt 2 år är, att det är mycket bil för pengarna, men jag håller med Wille betr. åkkomforten vid landsvägskörning - inte bra (stötig och hoppig framvagn).

En annan nackdel är de bakre stolarnas fällning i sidled. Jag skulle föredra Mitsubishins (SUV:en) lösning med fällning framåt som ger ett större och bättre bagageutrymme.

Sidofällningen av stolarna i Fortunern medför också att du blockerar utblåset för AC:n där bak.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har fortfarande svar att se vinsten med en bullig och anskramlig Fortuner i Bangkoktrafiken. Damp och fjadring ar dessutom relativt kass sa de gor sig inte sarskillt bra pa landsvag heller.

Tommy,

Kommer ni kora mkt ute i provinserna eller?

Inga planer på terrängkörning, men har en stor familj och vill kunna ta med "alla i ett lyft".

Har som jag skrev i en annan tråd snöat in på Cheva Captiva, mycket smidigare än Fortunern och har 7 sittplatser, samt alla tänkbara säkerhets prylar.

Tillverkas i Thailand och exporteras bla till Sverige, såg ett par i Göteborg förra veckan!

http://www.chevrolet...tiva-index.html

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Det fanns en föregångare till Pajero Sport, men den kanske inte såldes i Thailand.

Såg några nya Pajero Sport nu när jag var i Thailand. Tyckte inte den var nåt vidare snygg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft min Fortuner i snart 4 år och är mycket nöjd med den.

Dock är bilen en kompromiss!

Precis som Jive skriver, på vattendränkta vägar och med hål på vägarna stora så att minst 20 Pattayafaranger får plats i dessa, så passar Fortunern perfekt. En bil för Thailändska vägar.

Hamnar man på perfekta Thailands-motorvägen, som i oftast har skarvar och gupp, så blir bilen rätt stötig.

MEN, servicen från Toyota är så oerhört billig och bra att man bara dånar.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Precis som Jive skriver, på vattendränkta vägar och med hål på vägarna stora så att minst 20 Pattayafaranger får plats i dessa, så passar Fortunern perfekt. En bil för Thailändska vägar.

Antar att du menar BTT-Farranger och inte Tommy-Farranger :yes:

Jo Fortunern är en fin bil, jag har kört flera och åkt ett par gånger i din.

Men i vårt kvarter och på Bkk-vägar känns den onödigt stor, utan att verka stor på insidan.

Frugan har övningskört i 3 månader nu i Bkk trafik, hon kom bla och hämtade mig på flygplatsen i Torsdags, i sin kompis Soluna Vios, hon fixar trafiken helt ok, men när det skall parkeras går det lååångsaaamt.

I Captivan är det lättare att hålla koll på var bilens hörn finns (och den har parkeringssensorer), tror den passar oss bättre än Fortunern.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...