leifen Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Man ser mycket skrämmande ibland, denna väg är mindre än två år gammal. Lätt att råka ut för olyckor på motorcykel. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
shell Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Man ser mycket skrämmande ibland, denna väg är mindre än två år gammal. Lätt att råka ut för olyckor på motorcykel. Ja, jag trodde ju att potthål hade med tjäle att göra och var en Nordisk uppfinning, men det är nog bara bristande underhåll/underarbete. Så mycket potthål som i Thailand är det nog svårt att uppbringa ngn annanstans, möjligen mörkaste Afrika Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 1, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 1, 2015 Ja, jag trodde ju att potthål hade med tjäle att göra och var en Nordisk uppfinning, men det är nog bara bristande underhåll/underarbete. Så mycket potthål som i Thailand är det nog svårt att uppbringa ngn annanstans, möjligen mörkaste Afrika Fusk är nog orsaken och det har varit nära många gånger för mig att träffa djupa potthål. Deras metoder att laga asfaltvägar med betong eller laga betongvägar med asfalt imponerar efter några regn ser det likadant ut och man har jobb igen. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Det är samma här i obygden, vägen cirka 2 år gammal och då har de även reparerat vägen en gång, nu har de reparerat vägen en tredje gång som jag ej har några foton på. Konstigt att de inte kan få tag på duktigt yrkesfolk någon gång utan att de alltid ska anställa risplanterare och cementblandare, jobb som de kan BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
shell Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Värsta är nog när dom fräser asfalten för att lägga nytt, det är väl jättebra i sigMen när man har ett glapp på 1-2 månader mellan fräsning till att dom lägger ny känns inte bra.Hojen far som en snorloska i spåren, extremt läskigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Fusk är nog orsaken och det har varit nära många gånger för mig att träffa djupa potthål. Deras metoder att laga asfaltvägar med betong eller laga betongvägar med asfalt imponerar efter några regn ser det likadant ut och man har jobb igen. Det handlar om for dåligt bärlager och underarbete. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 1, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 1, 2015 Sen all lös sand och rullgrus som finns vid vissa utfarter och vägar, livsfarligt. Sopa bort gör ingen Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Ser ut som E20 förbi Mariestad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaiola Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Det handlar om for dåligt bärlager och underarbete.och det finns ju nästan bara lera att bygga vägbanken av men dom blandar i kalk i leran som skall hjälpa men det blandas formodligen for dåligt och då blir det lerklumpar i marken och då skuter det = tjälskott . enbart mina tankar om problemet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Ja, jag trodde ju att potthål hade med tjäle att göra och var en Nordisk uppfinning, men det är nog bara bristande underhåll/underarbete.Så mycket potthål som i Thailand är det nog svårt att uppbringa ngn annanstans, möjligen mörkaste AfrikaKambodja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Körde från Bangkok till Patalung förra veckan. Mellan Bangkok och Hua hin var vägarna i topptrim, men därefter blev det bara värre. I södra Pratchuap fick man köra i 20kmh vissa ströckor pga alla gropar. Långa stärckor är fina vägar men så kommer plötsligt stora hål utan förvarning. Rek en stor pickup eller typ Fortuner för denna resa. Lämna ferrarin hemma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 1, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 1, 2015 En rätt hyfsad 90 väg har sina brister, inget att köra fort med mc då man ofta blir pressad till vänster av arroganta bilförare. Notera det lösa grus/sand som är som en svensk ishalka. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 1, 2015 Dela Inlagd November 1, 2015 Tycker vägarna överlag är bättre än tex Sverige, körde idag från byhåla till Buriram på mestadels 3 siffriga vägar, marchar lätt över 100km/h.Skulle vilja säga att åtminstone 98% av 1-3 siffriga vägar är av god art, och åtminstond 80% av de fyrsiffriga är helt ok, och då kör jag relativt mycket själv, och åker i regel aldrig "allmänna" färdmedel. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 1, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 1, 2015 Tycker vägarna överlag är bättre än tex Sverige, körde idag från byhåla till Buriram på mestadels 3 siffriga vägar, marchar lätt över 100km/h. Skulle vilja säga att åtminstone 98% av 1-3 siffriga vägar är av god art, och åtminstond 80% av de fyrsiffriga är helt ok, och då kör jag relativt mycket själv, och åker i regel aldrig "allmänna" färdmedel. Tja, men då det dyker upp en sträcka på några hundra meter som är en kollaps och då är det skönt att sitta i en pickup . Är säker på att du har ärr efter turer i lösgrus med motorcykeln Vore det lite stil så skall man varna för skadorna och inte köra strutsvarianten. Generellt är vägarna bra i Thailand, men bristerna är onödiga och kostar liv. De erosionsskador mm. som inträffar i Thailand får inte ignoreras i flera år som i Thailand jämfört med Sverige. Har man en hushållerska som jobbar på ett stort sjukhus så får man tragiska vittnesrapporter av unga på MC som får sina liv förstörda av brister som bilåkande inte drabbas av. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Horst Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 (ändrad) Men snart är nog vägar och järnvägar bättre i Thailand än Sverige, man ser ju vilket håll det går på ialafall. Ändrades November 2, 2015 av Horst Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Bristfälligt underarbete. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Ja det var fan inte mycket asfalt de har slösat på den vägen. Det är ju för fasen bara en tunn skorpa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 2, 2015 Trådstartare Dela Inlagd November 2, 2015 Ja det var fan inte mycket asfalt de har slösat på den vägen. Det är ju för fasen bara en tunn skorpa. Då räcker den för en längre sträcka asfalten den är bara några cm tjock Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 (ändrad) Tja, men då det dyker upp en sträcka på några hundra meter som är en kollaps och då är det skönt att sitta i en pickup . Är säker på att du har ärr efter turer i lösgrus med motorcykeln Vore det lite stil så skall man varna för skadorna och inte köra strutsvarianten. Generellt är vägarna bra i Thailand, men bristerna är onödiga och kostar liv. De erosionsskador mm. som inträffar i Thailand får inte ignoreras i flera år som i Thailand jämfört med Sverige. Har man en hushållerska som jobbar på ett stort sjukhus så får man tragiska vittnesrapporter av unga på MC som får sina liv förstörda av brister som bilåkande inte drabbas av. Thailändare överskattar tyvärr oftast sin förmåga att köra MC, tror inte många promille har en riktigt utbildning för det, där av olyckorna. Och saknas utbildning i att köra MC så kan man ju till viss del ersätta den med sunt förnuft, och där faller det hela...... Faktum är att jag endast kraschat med mc stillastående start o landning är ju det knepiga Ändrades November 2, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stefan5300 Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Tja, men då det dyker upp en sträcka på några hundra meter som är en kollaps och då är det skönt att sitta i en pickup . Är säker på att du har ärr efter turer i lösgrus med motorcykeln Vore det lite stil så skall man varna för skadorna och inte köra strutsvarianten. Generellt är vägarna bra i Thailand, men bristerna är onödiga och kostar liv. De erosionsskador mm. som inträffar i Thailand får inte ignoreras i flera år som i Thailand jämfört med Sverige. Har man en hushållerska som jobbar på ett stort sjukhus så får man tragiska vittnesrapporter av unga på MC som får sina liv förstörda av brister som bilåkande inte drabbas av. Forde de sedan fram fordonen "normalt" och med skyddskläder,hjälm och odrogade skulle det också bli mindre drabbade med skador. BTT-IDOL OCH BITTERFITTA. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Samma med den tunga trafiken, hur många av de som kallar sig busschaufförer och lastbilschaufförer har något som kan kallas för utbildning, de är ju trotts de som står för de flesta olyckorna förutom MC.Jag undviker i det längsta att åka buss just pga det. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Thailändare överskattar tyvärr oftast sin förmåga att köra MC, tror inte många promille har en riktigt utbildning för det, där av olyckorna. Nä, men många har promille när de kör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Bristfälligt underarbete.Och kanske i kombination med överlastade/för tunga fordon (lastbilar). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 Och kanske i kombination med överlastade/för tunga fordon (lastbilar).Helt säkert, särskilt på småvägar där inga viktstationer finns. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd November 2, 2015 Dela Inlagd November 2, 2015 (ändrad) Helt säkert, särskilt på småvägar där inga viktstationer finns.Några regler borde det finnas Helt säkert, särskilt på småvägar där inga viktstationer finns.Några regler borde det finnas då det ligger vågstationer lite här och där eller har de en annan funktion ? Ändrades November 2, 2015 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu