Jump to content
IGNORERAD

Vägar i Thailand


leifen

Recommended Posts

Man ser mycket skrämmande ibland, denna väg är mindre än två år gammal. Lätt att råka ut för olyckor på motorcykel.

 

IMG_3601.thumb.JPG.0e506d08be12d8607af92

 

 

IMG_3602_1.thumb.JPG.f64e044981d3ddc4b8e

 

 

IMG_3603.thumb.JPG.0b195a86225bbea9ceaa5

 

 

IMG_3605.thumb.JPG.6a8a7d3ef453ee2002da4

 

 

IMG_3606.thumb.JPG.38c0d05ed4f6d7146fb26

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    9

  • stefan5300

    5

  • Soengsang

    4

  • Nemo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man ser mycket skrämmande ibland, denna väg är mindre än två år gammal. Lätt att råka ut för olyckor på motorcykel.

 

IMG_3601.thumb.JPG.0e506d08be12d8607af92

 

 

IMG_3602_1.thumb.JPG.f64e044981d3ddc4b8e

 

 

IMG_3603.thumb.JPG.0b195a86225bbea9ceaa5

 

 

IMG_3605.thumb.JPG.6a8a7d3ef453ee2002da4

 

 

IMG_3606.thumb.JPG.38c0d05ed4f6d7146fb26

Ja, jag trodde ju att potthål hade med tjäle att göra och var en Nordisk uppfinning, men det är nog bara bristande underhåll/underarbete.

Så mycket potthål som i Thailand är det nog svårt att uppbringa ngn annanstans, möjligen mörkaste Afrika

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag trodde ju att potthål hade med tjäle att göra och var en Nordisk uppfinning, men det är nog bara bristande underhåll/underarbete.

Så mycket potthål som i Thailand är det nog svårt att uppbringa ngn annanstans, möjligen mörkaste Afrika

Fusk är nog orsaken och det har varit nära många gånger för mig att träffa djupa potthål.

Deras metoder att laga asfaltvägar med betong eller laga betongvägar med asfalt imponerar :D efter några regn ser det likadant ut och man har jobb igen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är samma här i obygden, vägen cirka 2 år gammal och då har de även reparerat vägen en gång, nu har de reparerat vägen en tredje gång som jag ej har några foton på.

Konstigt att de inte kan få tag på duktigt yrkesfolk någon gång utan att de alltid ska anställa risplanterare och cementblandare, jobb som de kan

v.thumb.JPG.5f4903c76bb86a109f4a53fcfe2d

56357725b1ce7_.thumb.JPG.f4b3933ce15381c

g.thumb.JPG.5f6387a1e653afffb930fc95926c

a.thumb.JPG.29ad0ff9dc0a54e398a3f6b79552

r.thumb.JPG.5205926c4f00b4fd2c1f5517d05c

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värsta är nog när dom fräser asfalten för att lägga nytt, det är väl jättebra i sig

Men när man har ett glapp på 1-2 månader mellan fräsning till att dom lägger ny känns inte bra.

Hojen far som en snorloska i spåren, extremt läskigt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk är nog orsaken och det har varit nära många gånger för mig att träffa djupa potthål.

Deras metoder att laga asfaltvägar med betong eller laga betongvägar med asfalt imponerar :D efter några regn ser det likadant ut och man har jobb igen.

Det handlar om for dåligt bärlager och underarbete.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen all lös sand och rullgrus som finns vid vissa utfarter och vägar, livsfarligt.

Sopa bort gör ingen :(

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om for dåligt bärlager och underarbete.

och det finns ju nästan bara  lera att bygga vägbanken av men dom blandar i kalk i leran som skall hjälpa 

men det blandas formodligen for dåligt och då blir det lerklumpar i marken och då skuter det = tjälskott  .  enbart mina tankar om problemet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag trodde ju att potthål hade med tjäle att göra och var en Nordisk uppfinning, men det är nog bara bristande underhåll/underarbete.

Så mycket potthål som i Thailand är det nog svårt att uppbringa ngn annanstans, möjligen mörkaste Afrika

Kambodja 

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde från Bangkok till Patalung förra veckan. Mellan Bangkok och Hua hin var vägarna i topptrim, men därefter blev det bara värre. I södra Pratchuap fick man köra i 20kmh  vissa ströckor pga alla gropar. Långa stärckor är fina vägar men så kommer plötsligt stora hål utan förvarning. Rek en stor pickup eller typ Fortuner för denna resa. Lämna ferrarin hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

En rätt hyfsad 90 väg har sina brister, inget att köra fort med mc då man ofta blir pressad till vänster av arroganta bilförare.

Notera det lösa grus/sand som är som en svensk ishalka.

DSCN0466.thumb.JPG.2cf8ddbbd99e08e1a02d9

 

 

DSCN0463.thumb.JPG.20dea9b6d21c20d1ca99c

 

 

DSCN0462.thumb.JPG.0285d4557ce28b7c82ccf

 

 

DSCN0461.thumb.JPG.e2d2a20b740bb638553e4

 

 

DSCN0467.thumb.JPG.cc03e9df8d8a6b55a7257

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vägarna överlag är bättre än tex Sverige, körde idag från byhåla till Buriram på mestadels 3 siffriga vägar, marchar lätt över 100km/h.

Skulle vilja säga att åtminstone 98% av 1-3 siffriga vägar är av god art, och åtminstond 80% av de fyrsiffriga är helt ok, och då kör jag relativt mycket själv, och åker i regel aldrig "allmänna" färdmedel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker vägarna överlag är bättre än tex Sverige, körde idag från byhåla till Buriram på mestadels 3 siffriga vägar, marchar lätt över 100km/h.

Skulle vilja säga att åtminstone 98% av 1-3 siffriga vägar är av god art, och åtminstond 80% av de fyrsiffriga är helt ok, och då kör jag relativt mycket själv, och åker i regel aldrig "allmänna" färdmedel.

Tja, men då det dyker upp en sträcka på några hundra meter som är en kollaps och då är det skönt att sitta i en pickup .

Är säker på att du har ärr efter turer i lösgrus med motorcykeln ;) :D

 

Vore det lite stil så skall man varna för skadorna  och inte köra strutsvarianten.

Generellt är vägarna bra i Thailand, men bristerna är onödiga och kostar liv. De erosionsskador mm. som inträffar i Thailand får inte ignoreras i flera år som i Thailand jämfört med Sverige.

Har man en hushållerska som jobbar på ett stort sjukhus så får man tragiska vittnesrapporter av unga på MC som får sina liv förstörda av brister som bilåkande inte drabbas av.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men snart är nog vägar och järnvägar bättre i Thailand än Sverige, man ser ju vilket håll det går på ialafall.

Ändrades av Horst
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det var fan inte mycket asfalt de har slösat på den vägen. Det är ju för fasen bara en tunn skorpa.

Då räcker den för en längre sträcka ;)  asfalten den är bara några cm tjock 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, men då det dyker upp en sträcka på några hundra meter som är en kollaps och då är det skönt att sitta i en pickup .

Är säker på att du har ärr efter turer i lösgrus med motorcykeln ;) :D

 

Vore det lite stil så skall man varna för skadorna  och inte köra strutsvarianten.

Generellt är vägarna bra i Thailand, men bristerna är onödiga och kostar liv. De erosionsskador mm. som inträffar i Thailand får inte ignoreras i flera år som i Thailand jämfört med Sverige.

Har man en hushållerska som jobbar på ett stort sjukhus så får man tragiska vittnesrapporter av unga på MC som får sina liv förstörda av brister som bilåkande inte drabbas av.

Thailändare överskattar tyvärr oftast sin förmåga att köra MC, tror inte många promille har en riktigt utbildning för det, där av olyckorna.

Och saknas utbildning i att köra MC så kan man ju till viss del ersätta den med sunt förnuft, och där faller det hela......

Faktum är att jag endast kraschat med mc stillastående :) start o landning är ju det knepiga ;)

 

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, men då det dyker upp en sträcka på några hundra meter som är en kollaps och då är det skönt att sitta i en pickup .

Är säker på att du har ärr efter turer i lösgrus med motorcykeln ;) :D

 

Vore det lite stil så skall man varna för skadorna  och inte köra strutsvarianten.

Generellt är vägarna bra i Thailand, men bristerna är onödiga och kostar liv. De erosionsskador mm. som inträffar i Thailand får inte ignoreras i flera år som i Thailand jämfört med Sverige.

Har man en hushållerska som jobbar på ett stort sjukhus så får man tragiska vittnesrapporter av unga på MC som får sina liv förstörda av brister som bilåkande inte drabbas av.

Forde de sedan fram fordonen "normalt" och med skyddskläder,hjälm och odrogade skulle det också bli mindre drabbade med skador.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma med den tunga trafiken, hur många av de som kallar sig busschaufförer och lastbilschaufförer har något som kan kallas för utbildning, de är ju trotts de som står för de flesta olyckorna förutom MC.

Jag undviker i det längsta att åka buss just pga det. 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailändare överskattar tyvärr oftast sin förmåga att köra MC, tror inte många promille har en riktigt utbildning för det, där av olyckorna.

                   

Nä, men många har promille när de kör.   :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Och kanske i kombination med överlastade/för tunga fordon (lastbilar).

Helt säkert, särskilt på småvägar där inga viktstationer finns.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt säkert, särskilt på småvägar där inga viktstationer finns.

Några regler borde det finnas

Helt säkert, särskilt på småvägar där inga viktstationer finns.

Några regler borde det finnas då det ligger vågstationer lite här och där eller har de en annan funktion ?

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...