Jump to content
IGNORERAD

Försörjningskrav vid anhöriginvandring


iggy

Recommended Posts

I samband med fredagens migrationsuppgörelse infördes ett försörjningskrav vid invandring av en anhörig i en ny relation, exepelvis en partner. Så trodde jag att det alltid hade varit? Har man fram till nu kunnat ta hit en t.ex. thailändsk fru även om man lever på bidrag?

Link to comment
Dela på andra sajter

I samband med fredagens migrationsuppgörelse infördes ett försörjningskrav vid invandring av en anhörig i en ny relation, exepelvis en partner. Så trodde jag att det alltid hade varit? Har man fram till nu kunnat ta hit en t.ex. thailändsk fru även om man lever på bidrag?

Kraven skärptes för kärleksrelationer.

Ett slag i luften för att minska annörighetsinvandring till nyanlända, då det inte gäller befintliga familjemedlemmar vilket det är det dom pysslar med.

Återigen en försämring för svenne och inget annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär som att man nu bara för 5års pass istället för 10.

För att någon sålde sitt pass 50ggr om, och inte var det svenne duva.

Men försämringen fick man i knät.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

 

Kraven skärptes för kärleksrelationer.

 

Ett slag i luften för att minska annörighetsinvandring till nyanlända, då det inte gäller befintliga familjemedlemmar vilket det är det dom pysslar med.

 

Återigen en försämring för svenne och inget annat.

 

 

Hej

Är det som du säger så är ju ändringen helt meningslös, själv trodde jag att det var typ att man skickar ett ett barn i förväg som får asyl och PUT och sedan kommer 15-20 personer efter som anhöriginvandrare man ville stoppa, att invandrare får tar hit släktingar utan krav på att klara försörjningen, ordna bostad och arbete åt dessa är högst märkligt.

När frugan kom fick jag garantera allt, precis det samma var det när hennes systers dotter bodde hos oss i 9 månader och när vi hade en morbror på besök en sommar, förutom försörjningsgsgaranti var vi också tvungna att försäkra dessa båda för olycksfall och sjukdom.

Reglerna är uppenbarligen väldigt olika för oss skattebetalande Svenskar och utlänningar själv är jag för skydd till flyktingar men när kriget upphör ska dom naturligtvis återvända hem om dom redan inte är i arbete och försörjer sig själva och betalar skatt här.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Men det finns en vinst med förslaget, skatteintäkterna kan öka. De kan bara redovisa vita inkomster. Köra svarta jobb duger nog inte.

Skickat från min Redmi Note 2 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

I samband med fredagens migrationsuppgörelse infördes ett försörjningskrav vid invandring av en anhörig i en ny relation, exepelvis en partner. Så trodde jag att det alltid hade varit? Har man fram till nu kunnat ta hit en t.ex. thailändsk fru även om man lever på bidrag?

När frugan kom fick jag garantera allt, precis det samma var det när hennes systers dotter bodde hos oss i 9 månader och när vi hade en morbror på besök en sommar, förutom försörjningsgsgaranti var vi också tvungna att försäkra dessa båda för olycksfall och sjukdom.

 

Försörjningskravet för oss med thailändsk partner var bara aktuellt när de kom hit på visum (liksom naturligtvis för alla andra som kommer med visum). För uppehållstillstånd fanns aldrig något försörjningskrav.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är lika inför lagen i det nya Sverigegistan .

Nejnej,,,så år det inte ...........kommunchefer som kör rattfulla slipper fängelse på grund av att dom har en högre"post" än "svensson".....o även högre polischefer har klarat sig med villkorlig dom ang rattfylla..............så alla är inte lika inför lagen.................rätta mig om jag har fel....

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...