Jump to content
IGNORERAD

Internet utan fiber eller adsl


Downlake

Recommended Posts

Hej.

Ni som inte har tillgång till fiber eller adsl, vad använder ni för något?

Jag använder TOT 3G Broadband everywhere som är kopplat till en router så vi har wifi i hela huset (lokalt kallas det aircard). Det fungerade till en början väldigt bra (inga problem med allsvenskan, trav, netflix etc), men fungerar nu mer sporadiskt. Kopplar ner sej lite då och då, men när det funkar är det som förr, kan kanske vara problem med kortet eller korthållaren??  Får nu allt som oftast koppla upp mobilen (Dtac) som hotspot och då är internet väldigt snabbt men har tyvärr begränsad datamängd. 

Så min fråga är, har Dtac, 3BB, True etc någon liknande produkt med obegränsad datamängd? Har försökt läsa in mej på nätet men det enda jag lyckades hitta var att se att VD´n för Dtac är svensk :)

Man kan tydligen uppgradera TOT med en parabol som gör att man via den får tillgång till snabbt internet som inte påverkas av mobiltelefonerna, kostar typ 20 000 baht.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte samma sak, det är en typ av radiolänk TS pratar om, samma som vi har hemma, du nämner mobilt internet.

Vårat hette Airnet från början(via AIS), nått annat nu minns inte riktigt vad, men har fungerat relativt bra, inte nått sämre än nått annat, betalar för 10/10 och det har jag ca 95% av tiden.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte samma sak, det är en typ av radiolänk TS pratar om, samma som vi har hemma, du nämner mobilt internet.

Vårat hette Airnet från början(via AIS), nått annat nu minns inte riktigt vad, men har fungerat relativt bra, inte nått sämre än nått annat, betalar för 10/10 och det har jag ca 95% av tiden.

Han frågar om alternativ till ASDL eller fiber. Ni som inte har tillgång till fiber eller adsl, vad använder ni för något?

Det fick han av mig :)

Kan ju även du ha nytta av på "potatiskullen".  Mobilt vinner med bra täckning 8 dar per vecka. 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han frågar om alternativ till ASDL eller fiber. Ni som inte har tillgång till fiber eller adsl, vad använder ni för något?

Det fick han av mig :)

Kan ju även du ha nytta av på "potatiskullen".  Mobilt vinner med bra täckning 8 dar per vecka. 

 

Skulle nog säga att Airnet vinner överlägset över mobilt nät. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog säga att Airnet vinner överlägset över mobilt nät. 

Får väl hopas att TS tar till sig, jag har inte tagit ställning alls , bara gett alternativ.

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ändå med min ringa kunskap att ett bra internet kostar runt 800thb i månaden.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Han frågar om alternativ till ASDL eller fiber. Ni som inte har tillgång till fiber eller adsl, vad använder ni för något?

Det fick han av mig :)

Kan ju även du ha nytta av på "potatiskullen".  Mobilt vinner med bra täckning 8 dar per vecka. 

 

Det är inte det han är intresserad av, mobilt vinner aldrig mot riktig uppkoppling.

Du kan givetvis inte jämföra mobilt mot airnet och liknande trådlösa tjänster!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog säga att Airnet vinner överlägset över mobilt nät. 

Vad är det för datamängd på AIS och vad betalar du per månad? Det kallas Airnet här också, jag kom ihåg fel igår.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för datamängd på AIS och vad betalar du per månad? Det kallas Airnet här också, jag kom ihåg fel igår.

helt obegränsat. 

Jag betalar 1290 + VAT för 15/5 MB hastighet. Ofta är det uppe i långt över 20MB i nedladdning.

Finns billigare också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för datamängd på AIS och vad betalar du per månad? Det kallas Airnet här också, jag kom ihåg fel igår.

Enkelt förklarat, är det ett gigantiskt wifi-nätverk, hastigheter upp till 50mb, funkar som vilken fast anslutning som helst, du har en antenn på taket tar ner signalen, och sen en wifi-router i ditt hus, det är bara det att du slipper kabel till huset.

Jag har 10/10, tror vi betala typ 900bht.

Hastigheten studsar ofta upp mot 15mb.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enkelt förklarat, är det ett gigantiskt wifi-nätverk, hastigheter upp till 50mb, funkar som vilken fast anslutning som helst, du har en antenn på taket tar ner signalen, och sen en wifi-router i ditt hus, det är bara det att du slipper kabel till huset.

Jag har 10/10, tror vi betala typ 900bht.

Hastigheten studsar ofta upp mot 15mb.

Vilken leverantör?

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken leverantör?

Det var AIS från början, men tror bytte namn för en tid sedan....minns inte till vad och hittar ingen räkning nu så jag kan se, men tror du hittar om du googlar AIS airnet....men det är nog något under AIS, för jag brukar bet räkningarna där :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var AIS från början, men tror bytte namn för en tid sedan....minns inte till vad och hittar ingen räkning nu så jag kan se, men tror du hittar om du googlar AIS airnet....men det är nog något under AIS, för jag brukar bet räkningarna där :)

Tack.

Ska prova att ta med apparaturen till TOT kontoret och ge dem en chans att ordna problemet, har ju funkat tillfredställande förr, har nu på morgonen 7,93 och 1,97 i Thailand, 7,63 och 0,97 till Sverige. Inte världsklass men dugligt.

Annars blir det till att prova AIS.

Har du extra antenn?

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack.

Ska prova att ta med apparaturen till TOT kontoret och ge dem en chans att ordna problemet, har ju funkat tillfredställande förr, har nu på morgonen 7,93 och 1,97 i Thailand, 7,63 och 0,97 till Sverige. Inte världsklass men dugligt.

Annars blir det till att prova AIS.

Har du extra antenn?

Detta har jag från byhåla 9 mil ESE om Korat just nu, helt ok på Sverige.....

Mäter jag mot Bkk blir det drygt 10/10

BBK_Resultat_2015.10.25_09.28.28.thumb.p

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta har jag från byhåla 9 mil ESE om Korat just nu, helt ok på Sverige.....

Mäter jag mot Bkk blir det drygt 10/10

BBK_Resultat_2015.10.25_09.28.28.thumb.p

Provade Bredbandskollen, fick 8,23 och 2,97 mot Stockholm, i en byhåla 12 mil från både Khon Kaen och Udon Thani.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Glömde lägga in den här i dec.

Körde in 399bht på mitt Dtac för en månads internet och här är resultatet i BKK.
 

Dtac.JPG.1a769fcaf7ecc2ae75a74d8fd980e27

Screenshot_2016-02-23-08-54-37.thumb.png

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...